Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:27

Jamy schreef:
Ik had ff een vraagje he, in het weekend drink ik eigenlijk geen alcohol omdat dat dus ook best slecht voor je is als je paar kilootjes kwijt wil, maar om nu altijd aan de spa blauw te zitten.. daar wordt ik ook beetje gek van, dus dan neem ik Fanta maar is dat dan eigenlijk wel zoveel beter als alcohol of maakt het dan eigenlijk niet uit wat je neemt?

Qua kcal is het beter om zo min mogelijk alcohol te drinken. Een glas wijn bevat tussen de 70 tot 150 kcal (een zoete witte bevat meer kcal dan een droge witte). Wat betreft frisdrank deze ligt voor een glas rond de 55 kcal, terwijl light bijna 0 kcal is. Aan de andere kant kun je jezelf afvragen in hoeverre het een ramp is als je een keer in de week eens iets anders neemt.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:25

Nu in totaal drie kg op twee weken: 1.9 in de eerste week en 1.1 in de tweede. Gebruik nu een excell file en dat is vrij confronterend, elke dag mijn eten noteren en 1 keer in de week een vast weegmoment met een bijhorend grafiekje, ik hoop dat ik het ding nooit om hoog zie gaan.

Vandaag wel nog een uitegbreide nieuwjaarsbrunch gehad, maar ik heb het gehouden op 1 chocoladebroodje en een broodje met zalm en een beetje kaasschotel. Wat ik erg mee vond vallen voor mezel Lachen

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:46

spokey schreef:
Volgens mij zit er meer in Fanta dan in wijn qua calorieen.

wacht kan het even opzoeken:

Sinas glas 70 cal.
Wijn glas 100 cal.
Bier glas 100 cal.

Ik had het dus fout Bloos

OOHHH Bloos! Ik wil het niet weten Knipoog .

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:10

Ik heb ooit iets opgeslagen wat hier ook op bokt heeft gestaan, van wie het is weet ik niet meer. Maar zal het hier wel even neerzetten:

Brood
1 snee volkorenbrood kan vervangen worden door:
1 snee bruinbrood
1 snee witbrood
1 snee donker roggebrood
1 snee toast
3 cracottes (langwerpige)
2 snee volkorenknackebrot
2 (volkoren) beschuiten
1 beschuitbol
3 kleine matses of 1 grote
3 rijstewafels
NB 1 broodsje is 1,5 snee.

Boter op brood
Het is verstandig om brood wel te besmeren ivm vitamine A en D
De beste keus is dieet-halvarine (light dus)

Zoet broodbeleg
Toegestaan zijn (appel stroop, jam light, honing, gestampte muisjes wel dun belegd
Niet toegestaan; pindakaas, notenpasta, chocohagel/pasta
Geen diabetes-producten gebruiken die bevatten net zoveel calorieen.
Denk ook eens aan vers fruit zoals appel/kaneel, aarbei,peer,banaan,meloen,perzik.

Hartig broodbeleg:

2x per week /alle dagen:

bacon / csselerrib
rundertong / rookvlees
schouderham / achterham/beenham
linera pate / gekookte lever
filet american / biefstuk/tartaarworst
rauwe ham / frincandeau
pekelvlees / mager pekelvlees
cronedbeef / rosbief
magere rollade / kip/kalkoenfilet
edammer 40+ / 20+/30+ (smeer)kaas
rookkaas 40+ / komijnenkaas 20+
parmazaanse kaas / zwitserse strooikaas
light kruidenkaas / huttekase/cottagecheese
brie/camember 30+ / groente in gelei (AH)
smeerkaas 40+ / alle rauwkost
1 gekookt ei / sandwichspread
(lk krijg dit niet in 2 kolommen grrrrr)

Melkprodukten maximaal 50 kcal/100 ml
Je kan kiesen ipv magere,karne,halfvolle melk
magere yoghurt/kwark met zoetstop (inlc alle
optimel/vitalinea producten
halfvolle chocomelk "geen suiker toegevoegd".

Vlees bij warme maaltijd

2x per week / alle dagen
rib sucadelap / magere runderlap
kippelever / tartaartje
gepaneerde schnitzel / ongepaneerd
blinde-rindervink / mager rundergehakt
magere rollade / bieflap-rosbief-biefstuk
blikjes schouderham / blikjes achterham-casselerib
haas-rib karbonade / varkenshaas-filet
schouderlap / magere varkenslap
gepaneerde kipschnitzel / kip-kalkoelfilet ongepaneerd
kip-kaloen zonder vel / magere kalflapjes

Vis etc
2x per week: zalm en haring
alle dagen: baars, forel,poon,tilapia,bot,tong,schol,tarbot,rog
kabeljauw, schelvis,wijting,stokvis,tonijn,snoek,mosselen,
garnalen,krab,kreeft
Vis niet paneren en in weinig olie bakken.

Jus
De jus na afkoelen ontvetten en het bruin van de jus gebruiken
uitgaan van 1 eetlepel olie/vet p/p

Groente
Alle groenten maar liever rauw omdat dat meer verzadigd.
Wel specerijen gebruiken maar geen sausjes/boter/margarine

Peulvruchten
Gebruik peulvruchten bv bruine bonen, kapucijners altijd ipv aardappelen.
Nooit samen met aardappelen of rijst maar met groent bv sla

Aardappelen
ipv 4 gekookte aardappelen kunt u meenemen.
4 opscheplepels gare rijst = 100 gr
4 opscheplepels gare macaroni, spagetti, mie = 150 grap
4 opscheplepels aardappelpuree zonder boter of margarine bereid
4 opscheplepels gare peulvruchten = 200 gram

Soep
Magere (ontvette) bouillon van vlees, vis groente of een bouillenblokje/tablet kunt u vrij gebruiken aan deze bouillon kunt u toevoegen:
Soepgroente, tomatenpuree
verse en gedroogde kruiden, specerijen en soeparoma
Magere soepvlees, kipvlees, magere vis, mager rundergehakt.
Het gebruik van pakjes of blikjes soep met de aanduiding "crene-soep"gebondensoep" of "roomsoep"'.
Drinkbouillon, opkikker passen wel in een afslankdieet.

Fruit
Onder 1 portie fruit verstaan we:
1 appel, 1 sinasappel, 1 peer, 1 perzik, 1 grapefruit enz
2 mandarijnen, 2 kiwi, 2 abrikozen, 2a3 pruimen enz
1 schaaltje kersen, aardbeien, bessen, bramen, frambozen, gemengd fruit enz
1 schijf verse ananas, suikermeloen, watermeloen
let op met banaan max 2 p/w en druiven 1 trosje p/keer

Vrji toegestaan
zoetzure uitjes en augurkjes
rauwkost, sla, tomaat, bloemkool, biet, wortel,andijvie, witlof, kool ed
mosterd, piccalilly, rode sauzen, kruiden, specerijen, azijn, citroensap
strooizoetstof en zoetjes
dranken:
magere bouillon tomatensap, groentensappen
mineraal water
light frisdanken, dubbelcooler of cristal clear
thee zonder suiker
koffie zonder suiker

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:30

goede zinvolle lijst

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:29

Oke mensen.. Ik heb het heel erg moeilijk op dit moment... Ik ben in totaal 7 kilo kwijt. Maar was 10 kilo kwijt.. Langzaamaan komen de kilo's weer terug.. Waarom? Ik was het dieet zo zat he.. (loop bij een dieetiste) en ben met kerst de mist ingegaan. En vanaf kerst eigenlijk niet meer eraan gehouden dus. Ik vreet me nou al dagen helemaal rond en de gekste dingen gaan erin. Het is de hele dag: eten,eten, eten. Het is zo frustrerend. Morgen ga ik weer beginnen want ik hoeft nog maar 4 kilo af te vallen. Maar het gaat zo k** nu... Kan iemand me a.u.b opbeuren? Ik heb het echt evven nodig.. p.s: Ik ga dus ook maar meedoen met jullie Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:34

Ik had nog een vraagje, ontbijtkoek? Ik las ergens dat dat en eierkoeken wel verantwoorden tussendoortjes ofzo waren, klopt dat?

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:47

Eierkoeken en ontbijtkoek zijn inderdaad verantwoorde tussendoortjes

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:54

imka schreef:
Oke mensen.. Ik heb het heel erg moeilijk op dit moment... Ik ben in totaal 7 kilo kwijt. Maar was 10 kilo kwijt.. Langzaamaan komen de kilo's weer terug.. Waarom? Ik was het dieet zo zat he.. (loop bij een dieetiste) en ben met kerst de mist ingegaan. En vanaf kerst eigenlijk niet meer eraan gehouden dus. Ik vreet me nou al dagen helemaal rond en de gekste dingen gaan erin. Het is de hele dag: eten,eten, eten. Het is zo frustrerend. Morgen ga ik weer beginnen want ik hoeft nog maar 4 kilo af te vallen. Maar het gaat zo k** nu... Kan iemand me a.u.b opbeuren? Ik heb het echt evven nodig.. p.s: Ik ga dus ook maar meedoen met jullie Lachen

ten eerste is het niet erg als het een keertje misgaat. Het kan niet altijd goed gaan. probeer voor jezelf na te gaan waarom je je dieet zat was. Te weinig variatie, miste je bepaalde producten, werd er gepusht vanuit de omgeving etc etc.
Als je dat weet lukken die laatste 4 kilo's ook wel.
En niet morgen beginnen, maar direct. Dit is 1 van de grootste valkuilen. Probeer je dieet direct weer op te pakken, anders is dit 1 van de momenten om in je oude gedrag te vervallen.

en bedenk...
Failure is the only opportunity to begin again, this time more wisely Slim

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:19

heel erg bedankt Lachen

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:34

Veel postitieve verhalen. Ik ben ondertussen 200gr kwijt in 2 weken. Ben toch blij dat ik een digitale weegschaal heb, anders was ik niets afgevallen. Ik heb afgelopen weken ook niet gesport. Ik zal deze week serieus beginnen en dadelijk naar de groenteboer gaan.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:55

Mijn stage is bijna afgelopen en dan ga ik met jullie meedoen. Vorig jaar ben ik 5 kilo afgevalen. Daar hoor ik nu nog steeds complimentjes over Lachen . Voor mooi zou er nog eens 10 kilo af moeten, maar ik stel mezelf bereikbare doelen en ga ervoor om eerst onder de 80 kilo te komen, liefst 5 kilo eraf. Als die eraf zijn zie ik wel weer verder.

Vorig jaar viel ik goed af door: regelmatig en gezond te eten en door 's-avonds na 20:00 niet te snoepen.
Ik hoop dit jaar meer af te vallen door hetzelfde te doen en daarnaast volop aan het werk te zijn met mijn hondenuitlaatservice (veel lopen Knipoog ).

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:54

Heeft er iemand een suggestie om de stoelgang een beetje te bevorderen? Ik ben nu een paar weken bezig en dan verstop ik gewoon, ik drink anderhalve tot twee liter vocht per dag en eet volkoren producten en fruit. En nog lukt het me om te verstoppen ....

Liefst geen laxeerspul, dat deed de dietiste me vroeger slikken. Maar de eerste week is dat een pilletje en na een tijd reageer je daar niet op en kan je een halve doos leegeten voor ze nog werken ...

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:24

Hmm slechte dag vandaag. Vanmiddag al twee mercitjes genomen, toen ik thuis kwam twee kleine bruinbroodjes met file americain. Toen een bakje muesli ( zonder suiker) met griekse yoghurt, en toen had ik nog zo'n honger en die bonbonnetjes lagen daar zo lekker ( waren maar hele kleintjes hoor) daar heb ik er nog 5 van genomen en een klein stukje pure chocola.. Gaat niet lekker dus maar zaterdag, zondag en maandag heb ik me er goed aan gehouden dus morgen maar weer ff beter opletten.. Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:43

Tja ik ben dus jarig en dat is best wel een beetje moielijk vooral gister op de muziek, ahd ik dus getrakteerd en werd er een rondje gegeven door een andere jarige. Ik heb dus ook kaas en worst ed gehad, ook 2 flesjes bier. Maar ja ik ben wel 3 kilo afgevallen ondertussenen dat vind ik ook wel weer knap.
Ik kan het gelukkig wel weer snel oppakken.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:42

Is er niet een lijst met ongezonde voeding, waar dan achter staat hoe lang je moet bewegen om die kcal er weer af te krijgen?
Ik meen eens een keer te hebben gehorod, dat je voor 1 saucijzebroode 1.5 uur moet wandelen om hem te verbranden. Sindsdien eet ik niet meer van die dingen Knipoog

Maw, daaruit haal ik motivatie (mag namelijk wel kilo of 10 kwijt). Iemand die hier meer over weet?

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:53

Ik heb even een vraagje.. kan je 6 kilo in 14 weken kwijtraken? (en ik had weer een oliebol vandaag :S)

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:52

Op zo'n site kan je invullen hoe veel je beweegt en hoeveel je wilt afvallen in hoelange tijd en dr staat dan bij hoeveel calorieen en vet je mag zeg maar. Weet alleen de site ff niet, staat in dit topic.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:34

Piaffe schreef:
Is er niet een lijst met ongezonde voeding, waar dan achter staat hoe lang je moet bewegen om die kcal er weer af te krijgen?
Ik meen eens een keer te hebben gehorod, dat je voor 1 saucijzebroode 1.5 uur moet wandelen om hem te verbranden. Sindsdien eet ik niet meer van die dingen Knipoog

Maw, daaruit haal ik motivatie (mag namelijk wel kilo of 10 kwijt). Iemand die hier meer over weet?

volgens mij had de hartsstichting altijd van zulke waaiers

6 kilo kun je halen in 14 weken Haha! dan val je ongeveer een pond per week af

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:39

Nou ik ben nou ondertussen 3kilo afgevallen het gaatde goede kant op dus. Ik merk er alleen zelf zo weinig van moet ook echt beginnen met die buikspieroefeningen want mijn buik is echt te erg.
Het is alleen zo moeilijk, vraag me alleen niet waarom.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:57

Belsje schreef:
Heeft er iemand een suggestie om de stoelgang een beetje te bevorderen? Ik ben nu een paar weken bezig en dan verstop ik gewoon, ik drink anderhalve tot twee liter vocht per dag en eet volkoren producten en fruit. En nog lukt het me om te verstoppen ....

Liefst geen laxeerspul, dat deed de dietiste me vroeger slikken. Maar de eerste week is dat een pilletje en na een tijd reageer je daar niet op en kan je een halve doos leegeten voor ze nog werken ...

eeehmm...

pruimen? of lijnzaad?
Mijn moeder gebruikt lijnzaad, dat koopt ze in een soort gemalen vorm bij de natuurvoedingswinkel. Elke dag een theelepeltje door de yoghurt schijnt goed te werken.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:07

imka schreef:
Ik heb even een vraagje.. kan je 6 kilo in 14 weken kwijtraken? (en ik had weer een olieboldag vandaag :S)

Kijk op www.overgewicht.nl daar kan je de eet en beweegwijzer (zo heet het geloof ik) invullen en dan moet je je gewicht leeftijd enz. invullen en dan weet je precies hoeveel calorien je mag eten en of het zowieso wel haalbaar is

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:07

eveline_B schreef:
eeehmm...

pruimen? of lijnzaad?
Mijn moeder gebruikt lijnzaad, dat koopt ze in een soort gemalen vorm bij de natuurvoedingswinkel. Elke dag een theelepeltje door de yoghurt schijnt goed te werken.

Af en toe eet ik wel eens een pruim, en uit ervaring weet ik dat ik van gedroogde pruimen echt wel ... nu ja Tong uitsteken . Maar gedroogd fruit schijnt enorm slecht te zijn voor de lijn dus dat vrees ik dat geen optie is.

Eneeuh lijn zaad? Is dat van dat vogelzaadachtig spul? Clown

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:10

ik kan echt de hele dag door eten trouwens, hebben meer mensen hier last van?
Heb je net gegeten en alweer honger?
Ik eet gelukkig best wel gezond nu, geen snoep, maar ontbijtkoek, fruit of roggebrood met slankie 20+ kaas of iets dergelijks. Maar alleen 3x per dag eten hou ik dus echt niet vol...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:56

hoevaak je per dag moet eten is per persoon verschillend. De ene kan het prima redden met 3 maaltijden per dag en heeft geen behoefte aan een tussendoortje en een ander heeft juist behoefte aan een klein tussendoortje.
zolang ook de tussendoortjes in het dieet passen is er geen probleem Lachen