Barramundi schreef:Is er een bokker met een briljante tip?
@Sheran: ik gebruik bouillon blokjes vnl in stoofpotten enzo.
Marmite, en in jouw land, vegemite. Beetje boter of olie in de pan, marmite naar smaak erbij, en afblussen met wat melk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
heerlijk! verootjoo schreef:Shaggy09 schreef:Grappig om te zien
Rozemarijn vind ik zo niet lekker, heb altijd het gevoel dat ik zeep eet.![]()
Mijn top 5:
1. Verse basilicum
2. Laurier
3. Verse munt
4. Gember
5. Koriander
Dat zepige idee heb ik bij verse koriander. Wat een zooi vind ik dat

, Ras el Hanout en Italiaanse kruiden, maar qua losse kruiden heb ik standaard:Sheran schreef:Wat maken jullie allemaal met mosterd?
Ik heb geen verse kruiden in huis, maar als ik ze een keer heb dan is het munt of basilicum. Gedroogd heb ik wel veel. Bijna alle potjes van Jonnie Boer, Ras el Hanout en Italiaanse kruiden, maar qua losse kruiden heb ik standaard:
- tijm
- kurkuma
- chili
- kerrie
- peterselie
- komijn
- kaneel
- peper
Sheran schreef:Wat maken jullie allemaal met mosterd?
Ik heb geen verse kruiden in huis, maar als ik ze een keer heb dan is het munt of basilicum. Gedroogd heb ik wel veel. Bijna alle potjes van Jonnie Boer, Ras el Hanout en Italiaanse kruiden, maar qua losse kruiden heb ik standaard:
- tijm
- kurkuma
- chili
- kerrie
- peterselie
- komijn
- kaneel
- peper
MissBambi schreef:Iemand een idee wat ik kan maken met 100 ml slagroom en 400 ml kwark? (avondeten) heb nog over van de butter chicken van de week dus ze moeten op. Kan alleen niet goed bedenken wat ik er mee wil....
Eelmo schreef:Ik maak vaak een honing-mosterd vinaigrette voor salades. Olijfolie, honing, mosterd, azijn of citroensap and that's it. Je kan ook yoghurt gebruiken als basis ipv olie voor een meer sauziger eindresultaat.
Mosterd doe ik ook wel door mijn roux voor als ik mac and cheese of een potpie maak ofzo.
EedihcrO schreef:Eelmo schreef:Ik maak vaak een honing-mosterd vinaigrette voor salades. Olijfolie, honing, mosterd, azijn of citroensap and that's it. Je kan ook yoghurt gebruiken als basis ipv olie voor een meer sauziger eindresultaat.
Mosterd doe ik ook wel door mijn roux voor als ik mac and cheese of een potpie maak ofzo.
Dat klinkt lekker. Een beetje meer pit erin. Wanneer voeg je dat toe? Gewoon als de roux klaar is?
Ik maak hem zo dik als ik prettig vind, en dan mik ik er een lading kruiden door. En dus soms mosterd, of kruiden-roomkaas ofzo. Ligt er aan wat ik er nog meer door doe aan groente e.d. Lusitana schreef:MissBambi schreef:Iemand een idee wat ik kan maken met 100 ml slagroom en 400 ml kwark? (avondeten) heb nog over van de butter chicken van de week dus ze moeten op. Kan alleen niet goed bedenken wat ik er mee wil....
Spinazie quiche? En dan de slagroom gebruiken voor de 100 ml kwark die ontbreekt...
https://www.leukerecepten.nl/recepten/g ... -spinazie/
Je zit toch wel een beetje aan de quiche/hartige taart dan, of een saus voor vlees. Dan gewoon verwarmen en er kruiden naar smaak door doen, eventueel nog tomatenpuree en of drank, champignonnen of kaas... (of allemaal).