Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:11

Ik was net boodschappen aan het bestellen, ben even benieuwd wat er bij jullie allemaal op het lijstje staat? In het kader van weekbooschappen dan natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:14

Als boodschappen of menu?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:20

Nee als boodschappen, op pinterest kom ik altijd van die algemene zaken tegen, bovendien allemaal in het engels... Waar ik normaal gesproken geen problemen mee heb, maar wat wel eens wat lastig vertalen is naar Nederlandse boodschappen :P

Ik wil wel even beginnen:
La Vache qui rit
Mini Babybel
Grozette Italian Style Flakes Kaasvlokken
Courgettes
Jumbo Kaas Geraspt Jong Belegen 48+
Yoghurt Griekse Stijl 10%
Zoete Punt Paprika
Goldsteig Mini Mozzarella
Jumbo Paprika Mix 3 Stuks
Zandvliet Gerookte Kipfilet
Avocado Eetrijp 2 Stuks
Kip Dijfiletblokjes India
Kippenblokjes Dijfilet 350g
Galbani Mascarpone 250g

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:31

Ik heb net een lijstje gemaakt.

Van de slager:
- Kogelbiefstuk
- Carpaccio
- Zeeuws spek
- Kipfilet
- Vlees voor gyros
- en vast nog wel wat meer, maar dat zie ik terplekke wel ;)

Supermarkt:
- Eieren
- Champignons
- Broccoli
- Sla
- Tomaten
- Rauwkost
- Komkommer
- Slagroom (ongezoet)
- Fetakaas
- Griekse yoghurt
- Garnalen of rivierkreeftjes
- Gerookte zalm
- Kruidenkaas?
- Mozzarella
- Kaas van de kaasboer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:40

Wij altijd heel veel komkommers. :') Ben gek op komkommer. Gewoon plakjes met niks, komkommer gebakken met sambal, komkommer met een beetje zout...
Ook altijd kip, bout of dijen (voor currys). Courgette en groenten.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:15

Oscar schreef:
Misschien zou je de bodem ook eerst even voor kunnen bakken en pas daarna beleggen?

Leuk recept voor een shirt, Janine :D

Dat had ik inderdaad gedaan, dacht lang genoeg maar dat doe ik volgende keer toch net even anders.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:33

Bjarni schreef:
Zie wel dat er huttenkase in moet, proef je dat terug? Want zoals hier al eerder besproken, dat vind ik wel ook zo vies, die korrelige structuur

Nee, maar ik heb het sowieso fijn gemaakt met de staafmixer, dus het was glad deeg.

Wij gaan zaterdag boodschappen doen in Duitsland (volgende week viert m'n oudste z'n verjaardag), daar is zoveel meer KHA keus...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:40

Aria_zz schreef:
De AH heeft ook groente bodems die erg lekker zijn.

Let op, de bloemkoolbodems van maggioni zijn niet bepaald kha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:48

Zoals wat Quellian?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:54

Janine1990 schreef:
Zoals wat Quellian?

Veel soorten grillkazen, mozzarellawraps, kha brood, ongezoete spuitslagroom, zero caramelsiroop, etc. Ik kan daar altijd wel goed inslaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:55

En amandelmeel is in iedere supermarkt verkrijgbaar, meerdere soorten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:23

Gisteravond gezondigd met een paar plakjes stokbrood en 3 verschillende varianten op aardappel. Niet heel veel maar ik vrees wel teveel. Hopelijk blijf ik nog in ketose ik moet de komende dagen veel trainen dus dat zou mijn lijf er wel van moeten overtuigen om vet te verbranden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:15

Om die reden wil ik daar niet op sturen. Wil gewoon spontaan uit eten kunnen. Maar ben wel benieuwd hoe je dat merkt? En stopt dan meteen het afvallen? En heeft kha/khb geen zin als je niet in ketose gaat?
Heb geen weegschaal dus ik zie weinig.

Vond net een recept voor gehaktballetjes met avocado, lente ui peterselie. Ga ik een beetje aanpassen morgen, maar lijkt me erg lekker!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:26

Uit eten kan overigens makkelijk hoor, in plaats van friet, aardappelen oid. kan je toch
vragen om meer groenten :) Tenminste, ik heb daar nog geen problemen mee gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:31

Ik denk aan ff spontaan naar een pizzaria, op de terugweg van een evenement naar de mac etc. Gebeurt zo weinig, maar heb geen zin om me daar druk om te maken. Wil vooral wat minder suikers en lekker eten.

Vraag is puur uit interesse.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:38

Janine1990 schreef:
Ik denk aan ff spontaan naar een pizzaria, op de terugweg van een evenement naar de mac etc. Gebeurt zo weinig, maar heb geen zin om me daar druk om te maken. Wil vooral wat minder suikers en lekker eten.

Vraag is puur uit interesse.

Mac kan ook, ze kijken je alleen wel heel raar aan als je
om een hamburger vraagt zonder brood :+

En de pizzeria kan ook, maar dan geen pizza of pasta, als je vraagt of het
personeel met je mee wil denken, vinden ze dat nog een uitdaging ook. Zelf
eet ik graag een grote carpaccio bij de pizzeria.

Zelf kom ik ook echt wel eens in de verleiding, maar als ik per dag alles
goed plan, dus alles klaar zet etc. doe ik dat dus echt niet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:40

Da's inderdaad wel een groot nadeel aan dit systeem. Als ik zelf een beetje vlot af wil vallen en me goed/fit wil blijven voelen dan probeer ik net als Katja in ketose te blijven. Daar voel ik me het prettigst bij en het geeft voor mij ook de beste resultaten. Als je een ander systeem volgt, bijv. calorieën tellen, dan kun je wat makkelijker zondigen. Je hebt dan een verloren dag, maar de volgende dag is het nieuwe ronde, nieuwe kansen. Bij kha en ketose werkt dat net weer anders. Als je uit ketose raakt, dan duurt het zo weer een aantal dagen voor je er terug in zit. Da's niet alleen jammer voor het afvallen, maar ik voel me op zo'n moment van wisseling ook heel onprettig. Het zal vast voor iedereen verschillend zijn en voor sommige mensen werkt koolhydraatbeperkt ook heel goed, maar voor mij persoonlijk niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:46

Oscar schreef:
Da's inderdaad wel een groot nadeel aan dit systeem. Als ik zelf een beetje vlot af wil vallen en me goed/fit wil blijven voelen dan probeer ik net als Katja in ketose te blijven. Daar voel ik me het prettigst bij en het geeft voor mij ook de beste resultaten. Als je een ander systeem volgt, bijv. calorieën tellen, dan kun je wat makkelijker zondigen. Je hebt dan een verloren dag, maar de volgende dag is het nieuwe ronde, nieuwe kansen. Bij kha en ketose werkt dat net weer anders. Als je uit ketose raakt, dan duurt het zo weer een aantal dagen voor je er terug in zit. Da's niet alleen jammer voor het afvallen, maar ik voel me op zo'n moment van wisseling ook heel onprettig. Het zal vast voor iedereen verschillend zijn en voor sommige mensen werkt koolhydraatbeperkt ook heel goed, maar voor mij persoonlijk niet.

Bedankt voor je reactie!
Wat gebeurt er bij jou wel/niet met khb?

Mijn ouders doen ook gewoon khb en vallen ook flink af. Ik heb geen weegschaal :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:48

Ik val alleen echt goed af met kha als ik echt goed in ketose zit. Helaas kan ik dan maar echt heel weinig khd eten, zelfs op groenten moet ik dan enorm beperken, en bijv griekse yoghurt als ontbijt was ook al gauw te veel. De periode dat ik uit ketose geraakt ben tot ik er weer in zit voel ik me enorm belabberd.
Dit is ook precies de reden dat ik ermee gestopt ben, ik voelde me vaker slecht dan goed. Ik beperk de koolhydraten nog steeds behoorlijk, maar eet wel fruit, veel groenten en bij de avondmaaltijd een koolhydratenbron, alleen veel minder dan voorheen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:50

Wat bijzonder dat de verschillen zo groot zijn! Ik kan zelf ook goed afvallen met calorien tellen, zonder honger. Maar ik vind het niet echt lekker eten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:56

Janine1990 schreef:
Bedankt voor je reactie!
Wat gebeurt er bij jou wel/niet met khb?

Mijn ouders doen ook gewoon khb en vallen ook flink af. Ik heb geen weegschaal :')

Soms zou ik willen dat ik ook geen weegschaal had :D

Khb werkt voor mij niet omdat ik dan meteen weer honger krijg. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en soms lig ik er 's nachts wakker van. Als ik de hoeveelheid khd zo laag hou dat ik in ketose blijf, dan gaat dat hongergevoel ook weg en dan voel ik me automatisch een stuk fitter.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:59

Weet jij toevallig hoe laag je in khd zit Oscar?
Ik blijf met 25 gram net aan in ketose, maar dan moet ik er eigenlijk ook dagen tussen hebben dat ik lager zit. Dat vond ik echt wel lastig hoor, in zoveel producten zitten khd, ook al zijn het er weinig. Recepten van bijv oahns kitchen of kha brood hoef ik echt niet te nemen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:14

Precies hetzelfde hier Oscar. Zodra ik uit ketose ga is het alleen nog maar honger eigenlijk 24 uur per dag ongeacht hoeveel ik eet.
Ik heb wel het geluk dat ik relatief veel koolhydraten kan eten zonder eruit te gaan. Dat komt denk ik omdat ik veel train en dus ook veel verbrand.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:17

Ik zit gemiddeld zo rond de 20 gram per dag, dat is voor mij wel een veilige grens. De laatste tijd kan ik wat meer bewegen (fietsen, wandelen etc.) en ik denk dat ik dan wat hoger zou kunnen zitten, maar ik wil het op dit moment nog niet testen.

't Is ook niet zo dat ik de hele dag zit te tellen hoor want ik weet ongeveer wel wat waar in zit. Als ik weet dat ik iets eet waar khd in zitten (zo staan er bijv. vanavond sperziebonen op het menu), dan let ik er wel op dat ik verder niets of weinig pak waar ook wat khd in zitten.
Afgelopen week heb ik onderweg een keer 2 verse hamburgers gegeten. Daar zou best iets van paneermeel oid. in kunnen zitten. Dan hou ik er rekening mee dat er wel wat in zal zitten en daar hou ik dan rekening mee met de rest van m'n eten.

Katja, jij beweegt natuurlijk enorm veel en best intensief, dat zal vast wel helpen :j
Hoop dat de schade meevalt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:17

Dat lijkt me inderdaad horror! Aldoor honger... ik heb bijna nooit echt honger. Wel eens lekkere trek. En als ik echt honger heb, dan ben ik gewoon hangry. :')