Hoe dan ook, ik heb nog een pakje eieren staan en ik aarzel niet om die nog op te eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Ik volg hier de discussie niet echt hoor, maar is het niet bijna onmogelijk om te stoppen met eieren eten? Want zelfs als je geen losse eieren zou eten, dan nog zit het in heel veel producten verwerkt.. mag dat dan ook niet meer?
Hoe dan ook, ik heb nog een pakje eieren staan en ik aarzel niet om die nog op te etenben niet zo bang
IsaCalixa schreef:Ik volg hier de discussie niet echt hoor, maar is het niet bijna onmogelijk om te stoppen met eieren eten? Want zelfs als je geen losse eieren zou eten, dan nog zit het in heel veel producten verwerkt.. mag dat dan ook niet meer?
Hoe dan ook, ik heb nog een pakje eieren staan en ik aarzel niet om die nog op te etenben niet zo bang
janderegelaa schreef:Ik heb het topic niet gelezen hoor maar die kippen gaan er toch ook niet dood aan!? Na een paar weken zijn ze gewoon weer schoon. Ik eet gewoon een eitje en let niet op de code.
Suzanne F. schreef:En waar ik al bang voor was gebeurt dus echt. Ik dacht al: Als het via de kippen in de eieren komt, dan zit het toch ook in het vlees? En al de producten waar ei in verwerkt zit? Dat is echt ongelooflijk veel. Wordt dat ook allemaal weggeflikkerd? Nog even en al het kippenvlees wordt uit de supermarkten gehaald en alles vernietigd. En waarvoor? Omdat als je er 10 kilo van eet op een dag, dat je dan misschien klachten kan krijgen?
Geef het dan aan de mensen die hongerlijden in Afrika ofzo. Kunnen ze beter Fipronil kip eten dan doodgaan van de honger toch?
secricible schreef:En aan Afrika geven, tja.... de kosten die dat met zich meebrengt, wie gaat dat betalen? En wat denk je dat die afrikanen er va nvinden als we hun de eieren geven "waar teveel giftige stoffen in zitten"? Wat zou je daar zelf van vinden?
Suzanne F. schreef:En waar ik al bang voor was gebeurt dus echt. Ik dacht al: Als het via de kippen in de eieren komt, dan zit het toch ook in het vlees? En al de producten waar ei in verwerkt zit? Dat is echt ongelooflijk veel. Wordt dat ook allemaal weggeflikkerd? Nog even en al het kippenvlees wordt uit de supermarkten gehaald en alles vernietigd. En waarvoor? Omdat als je er 10 kilo van eet op een dag, dat je dan misschien klachten kan krijgen?
Geef het dan aan de mensen die hongerlijden in Afrika ofzo. Kunnen ze beter Fipronil kip eten dan doodgaan van de honger toch?
Magrathea schreef:Interessant toch... de mensen die zeggen dat fipronil schadelijk is zullen dat dus wel voor de grap zeggen
Cer schreef:secricible schreef:En aan Afrika geven, tja.... de kosten die dat met zich meebrengt, wie gaat dat betalen? En wat denk je dat die afrikanen er va nvinden als we hun de eieren geven "waar teveel giftige stoffen in zitten"? Wat zou je daar zelf van vinden?
Inderdaad iemand die er anders over denkt..
In principe heb IK het niet over Afrika gehad, maar misschien iemand anders.
Overigens zijn er dichterbij ook mensen die het zwaar hebben...
(maar misschien is dat de tegenstelling 'verwende westerlingen' tot.. ergens anders..)
En deze eieren hebben niet persé teveel () giftige stoffen, dat is dus de hele discussie.
Ja, als ik aan de geelhonger lig, zou ik denk heel blij worden van eitjes waar verwende nesten van vinden dat ze er misschien wat beroerd van worden als ze 100 eieren op een dag eten. Overigens, als je zoveel eieren eet ben je sowieso ziek..
Dus nee, ik zou daar geen problemen mee hebben nee, dat zou ik ervan vinden![]()
dat het veel kosten met zich meebrengt om mensen zonder eten, wel aan eten te helpen vind ik an sich relatief, als je ziet wat er verspilt wordt..
Cer schreef:dat voedselbanken spullen van over de datum niet accepteren is echt van de gekke...![]()
Ja die ethische discussie is lastig, want wie heeft er gelijk met de normen... ?
Je mag mensen niet voeden met voedsel waar ze niks van krijgen... echt, ik snap de wereld niet...
Cer schreef:Nou ja, gelukkig doet niet heel nederland hetzelfde.. dus er zal misschien wel een consument mee akkoord gaan ..![]()
Maar goed, het is wat het is, het is alleen zo jammer dat een groot deel van de mensen zich zo laat opjutten...
Ik vraag me eigenlijk wel af of de meerderheid voor wel of geen eieren eten had gekozen, als ze zelf de keuze hadden gehad. Die hebben ze nu niet omdat de instanties de keus voor ze gemaakt hebben...
Of hebben ze ergens eieren laten liggen?
Het is zeker niet representatief maar ik ken niemand die zn eitje heeft laten staan eigenlijk..
Ja hoe lang moet je voedsel bewaren... eigenlijk moet je dat zelf weten denk ik... ?
Ik ben heel makkelijk met dingen die over de datum zijn... maar er zijn mensen die toch dingen die nog 2 dagen goed zijn, weggooien omdat ze er denkbeeldig ziek van worden.. daar doe je weinig aan..
Cer schreef:Ik bedoelde over die houdbaarheidsdatum.. als je mensen zelf laat kiezen tot wanneer ze iets willen eten, dus die datum eraflijkt mij hilarisch, eens kijken of de mensen nog een beetje instinct hebben, gezien men in de oertijd ook maar zichzelf moest redden, zonder autoriteiten..
Ik weet niet wat mensen van de voedselbank doen.. hebben ze die keus uberhaupt? (hoewel dit wel heel erg offtopic gaat... )
(even los van kilo's arsenicum in je eten, of koelvloeistof in je spa ofzo..)