Ik gruwel echt van sperzie en snijbonen, maar zwarte bonen zijn de hemel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
WillBokkers schreef:Stille meelezer kruipt even onder de steen vandaan.
Wat een inspirerend topic! Echt super leuk, ben hier zelf ook heel erg geïnspireerd in, maar vind het een erg grote stap om te maken (naar bv eerst flexatarier). Ook deels omdat ik nog thuis bij mijn ouders woon en dus niet zelf mijn eten maak.
Doe het nu af en toe wel zelf en dan houdt ik er wel rekening mee, maar op een of andere manier lijkt de stap om echt te zeggen 'nee 4x per week geen vlees' best erg groot.
Ook omdat ik het anderen niet lastig wil maken.
Riraito schreef:WillBokkers schreef:Stille meelezer kruipt even onder de steen vandaan.
Wat een inspirerend topic! Echt super leuk, ben hier zelf ook heel erg geïnspireerd in, maar vind het een erg grote stap om te maken (naar bv eerst flexatarier). Ook deels omdat ik nog thuis bij mijn ouders woon en dus niet zelf mijn eten maak.
Doe het nu af en toe wel zelf en dan houdt ik er wel rekening mee, maar op een of andere manier lijkt de stap om echt te zeggen 'nee 4x per week geen vlees' best erg groot.
Ook omdat ik het anderen niet lastig wil maken.
Ik zit ook steeds met de keuze of ik voor mezelf of de rest kies, want dan moeten ze weer moeilijk doen voor mij. Maar die keuze mag je best maken, dan ben je maar lastig.
Je kan ook best eerst een beetje afbouwen. Het is niet alsof je nu alleen maar tofu moet eten ofzo. Zie het als een kans, ik heb heel veel lekkere dingen gevonden die ik eerst niet kende.
joey_lover schreef:Wij hebben gisteren dit gerecht gegeten. Was erg lekker en volgens mij niet echt dikmakend (als je zuinig bent met de "kaas").
Adindaa schreef:Ik heb overigens laatst een heerlijk recept gemaakt, zoete aardappel bonen burgers van The Green Happiness. Zelfs mijn vleesliefhebbende familie smulde ervan, echt een aanrader!
http://thegreenhappiness.com/essential_ ... n-burgers/
En dan natuurlijk aanvullen met bruinbrood en groente (of iets anders) naar keuze.
meganx schreef:Leuk topic!
Hier al 3 jaar ondertussen een pescotariër. Alleen ga ik ondertussen meer neigen naar een echte vegetariër. Veganist worden is gewoon een stap te ver. Kippen leggen eieren en koeien geven melk. Sorry maar daar ga ik gewoon nog mee door..
Ik kan ergens snappen waarom mensen veganist zijn ipv vegetariër. Ergens ook totaal niet. Je hebt toch iets van eiwitten nodig. Dus kortom ben ik er nog niet helemaal uit![]()
Maar ik sta volledig open voor tips en tricks en ervaringen !
meganx schreef:Leuk topic!
Hier al 3 jaar ondertussen een pescotariër. Alleen ga ik ondertussen meer neigen naar een echte vegetariër. Veganist worden is gewoon een stap te ver. Kippen leggen eieren en koeien geven melk. Sorry maar daar ga ik gewoon nog mee door..
Ik kan ergens snappen waarom mensen veganist zijn ipv vegetariër. Ergens ook totaal niet. Je hebt toch iets van eiwitten nodig. Dus kortom ben ik er nog niet helemaal uit![]()
Maar ik sta volledig open voor tips en tricks en ervaringen !
ELpatcho schreef:Ik eet alleen nog ei van eigen kip. Melk heb ik vervangen door amandel/sojamelk maar kaas vind ik wel heel lastig om zonder te doen... iemand tips?