Airfryer, wat doe jij ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:26

Silly1972 schreef:
Net een ietwat uitgeholde pistoletje met kaas, salami en weer kaas en even 6 min in de fryer.
Jammie!!
En dan zeggen ze dat de airfryer gezond is haha.
Ik gebruik hem veel te veel :P

met kaas, kipragout en weer kaas is ook errug :9

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:48

RiannaB schreef:
Oeh, dat lijkt me ook lekker, blokje!

Krijgen jullie bij dit topic ook steeds de reclame voor een multicooker van Tefal? :P

Toevallig vandaag ook kippenpoten er in gedaan en wat rösti rondjes.was erg lekker.
Ik krijg hierbij reclame om 12 kg in zoveel tijd af te vallen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:29

De patatjes waren heerlijk en de snackjes ook.
Heb er ook annanas in honing met cocos in gedaan. Recept stond in het boekje. Zo dat was lekker!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:01

lor1_1984 schreef:
Silly1972 schreef:
Net een ietwat uitgeholde pistoletje met kaas, salami en weer kaas en even 6 min in de fryer.
Jammie!!
En dan zeggen ze dat de airfryer gezond is haha.
Ik gebruik hem veel te veel :P

met kaas, kipragout en weer kaas is ook errug :9

Ja dat heb ik nog wel in de grilloven gemaakt, is inderdaad erg lekker, maar die blikjes zijn altijd veel te veel voor 1persoon helaas

Leffroi

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:11

Ik zit een beetje in twijfel. Wil voor vanavond, voorbij de geroerbakte chinese kool, gepofte aardappels maken. Maar, moet ik ze eerst voorkoken, of kunnen ze zo in de airfryer? Mijn ervaring is, is dat het ongekookt niet zo goed gaat (in de oven) maar volgens google kan het prima. Hebben jullie het al eens geprobeerd? En hoe? Tijd+ graden

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:27

Leffroi schreef:
Ik zit een beetje in twijfel. Wil voor vanavond, voorbij de geroerbakte chinese kool, gepofte aardappels maken. Maar, moet ik ze eerst voorkoken, of kunnen ze zo in de airfryer? Mijn ervaring is, is dat het ongekookt niet zo goed gaat (in de oven) maar volgens google kan het prima. Hebben jullie het al eens geprobeerd? En hoe? Tijd+ graden

Kan prima, maar duurt - net als bij een gewone oven - lang. Goed inprikken. Bereidingstijd hangt af van de grootte van je aardappel.

Voorkoken is makkelijk, maar minder lekker. Bovendien gaan er dan meer vitamines verloren.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:46

Okee.. nou dan ga ik de uitdaging gewoon aan hahaha. Is inprikken met een vork voldoende?

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:58

Gister dubbelgevouwen pizza's gemaakt volgens recept van ah.nl. Omdat onze oven het niet goed doet heb ik ze in de airfryer gedaan. Uiteindelijk niet helemaal goed gelukt, maargoed :P
Ik had nog wat deeg over en heb daarmee gisteravond nog een broodje gebakken. Ook in de airfryer. Was gewoon van zo'n mix voor wit brood. Net opengesneden en hij is nog best goed gelukt ook :D Hij valt wel een beetje zwaar op de maag, maar hé, dit is voor het eerst in m'n leven dat ik überhaupt een brood heb gemaakt :P

Afbeelding

Afbeelding

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:59

Ziet er goed uit!

De kaassoufles die in de airfryer/oven kunnen zijn echt super lekker! Vind de producten uit de vriezer voor in de airfryer wel prijzig.. :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:04

Even goed kijken op de verpakking van gewone frituurproducten, vaak staat er bij de huismerk dingen ook wel oven of koekenpan oid bij. :)
Zowiezo kunnen ze wel in de oven trouwens, maar ze zullen vaak bleker blijven en kaassoufflés blijven dan plat.
Kwestie van even uitproberen wat werkt qua tijden en temperatuur.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:08

Ja dat is waar.
Maar vind het er wel eetbaarder uit zien als het een 'normaal' kleurtje heeft. Maar dat is puur psychisch hoor :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:17

snap ik hoor, moest ik zelf ook even overheen stappen toen ik een tijdje alles in de oven moest doen. :P
Moet trouwens nog steeds m'n Princess inwijden. :o
Staat hier al een tijdje maar nog niet gebruikt dus, toch vd week maar eens even bedenken wat ik erin kan doen.
Kroketten etc zou minder gaan ivm stukdraaien, heb zo'n apparaat:
Afbeelding
zit een draaiend mandje in, ipv een gewoon mandje zoals de airfryer heeft.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:11

Ziet er ook fancy uit. Al denk ik dat je daar veel minder producten in kunt doen, vanwege dat ronddraaiende inderdaad. Een stuk vlees of afbakbroodjes zou ik er niet zo in gooien. Eigenlijk alleen dingen die mee kunnen rollen, denk ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:24

Idd vnl stukjes vlees, worsten, gehaktballen, aardappelproducten en frituursnacks enzo dacht ik dat m'n moeder erin deed. :)
Zij heeft nu een nieuwe airfryer, met zo'n 'lade' erin en daar kun je heel veel meer mee.
Maar wil eerst kijken of ik dat airfryen wat vind voordat ik een nieuw model ga kopen en die uiteindelijk stof staat te vangen in de kast. :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:16

Net 2 stukjes vis in de airfryer gehad. Met een 'marinade' van dille, citroen en knoflook. Smaak op zich was goed, maar de vis was erg droog. Iemand tips? Ben namelijk niet echt een vis eter, maar in het kader van dingen proberen en gezonder eten wilde ik het proberen (ook zonder saus :') )

Hij heeft ongeveer een kwartier/20 minuten op 180 graden gestaan, mede omdat de vis nog bevroren was.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:25

Volgens het boekje had je je stukje vis ( bv 200 gram) maar 8 minuten op 180 moeten bereiden..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:29

Klopt, maar deze was met minimaal 10 minuten nog niet ontdooit :Y) en was het slechts 2x100 gram

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:56

Ik heb ook een keer zalm erin gedaan.helaas ook te lang en was droog. Toch nog wat oefenen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:06

En even insmeren met olie, dat helpt ook een hoop :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:34

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een visfiletje na 10 minuten op 180 nog niet ontdooid zou zijn.. dan doe je toch echt iets verkeerd.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:46

Tink89 schreef:

Denk dat het eigenlijk niet de bedoeling is om met olie te gaan werken als je een airfryer hebt of gezonder wil gaan eten.

@Leffroi je zou ook kunnen proberen om de vis in aluminiumfolie in te pakken dan gaart hij wat meer in zijn eigen vocht en kun je tegen het eind van de baktijd eventueel de folie nog een paar minuten open maken.

Of een klein ovenschaaltje gebruiken wat in de airfryer past afdekken met aluminiumfolie en tegen het eind van de baktijd verwijderen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:42

Waar halen jullie die oliespray?

Bakspray kan je die ook gebruiken?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:58

barrymuis schreef:
Tink89 schreef:

Denk dat het eigenlijk niet de bedoeling is om met olie te gaan werken als je een airfryer hebt of gezonder wil gaan eten.

@Leffroi je zou ook kunnen proberen om de vis in aluminiumfolie in te pakken dan gaart hij wat meer in zijn eigen vocht en kun je tegen het eind van de baktijd eventueel de folie nog een paar minuten open maken.

Of een klein ovenschaaltje gebruiken wat in de airfryer past afdekken met aluminiumfolie en tegen het eind van de baktijd verwijderen.

Da's niet waar. Aardappeltjes hebben bijvoorbeeld ook een heel klein beetje olie nodig om bruin te bakken. Anders worden ze wel gaar, maar niet knapperig. Dat geldt voor droge witvis ook...

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:12

Hoef niet en zeker omdat er al marinade op zit daar zit al vaak olie.
En vis bevat van naturen vet, aardappelen niet.
En olie gebruiken om iets te bruinen is anders.
Het probleem van @ Leffroi is dat het droog was.
Als je daar meer olie op gaat smeren met zo'n dunne filet bakt het alleen maar harder en droger.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:14

barrymuis schreef:
Hoef niet en zeker omdat er al marinade op zit daar zit al vaak olie.
En vis bevat van naturen vet, aardappelen niet.
En olie gebruiken om iets te bruinen is anders.
Het probleem van @ Leffroi is dat het droog was.
Als je daar meer olie op gaat smeren met zo'n dunne filet bakt het alleen maar harder en droger.

De marinade bevatte alleen dille, citroen en knoflook volgens de post... En witvis bevat amper vet. Op zalm zou ik het ook niet doen, daar zit al genoeg vet in ja.