Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:19

KootMiraDrum schreef:
Monster_tos schreef:
Oew ik zou een moord doen voor een lekker stukje foccacia! Helaas zit dat er in deze strenge periode voor mij even niet in... Dan gaat er niks af -O-

Ik heb 1 kh uurtje per dag, dus dan mag ik dat af en toe, vind ik ;)

Gelijk heb je hoor! Ga ik hopelijk over een week of 2 ook mee beginnen, maar nu nog even door bikkelen voor de extra boost :)

Amethyst_

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:14

Ik vind het zo leuk om al jullie ideeën, tips en ervaringen te lezen! Van t weekend een verjaardag waar ik een broodje hamburger en een stuk of 3 frituurhapjes heb gehad. Daar had ik bij thuiskomst spijt van, BUIKPIJN!!

Hierbij wil ik trouwens graag tips vragen!

Komend weekend vier ik mijn verjaardag en wil ik voor het avondeten wat hapjes maken. Heb wel wat ideeën, maar ben benieuwd naar tips en trucs. Alles met paprika valt af, daar ben ik allergisch voor.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:26

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:54

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:44

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:57

Rolletjes vind ik ook altijd lekker, plakje kipfilet met roomkaas en een uitje bijvoorbeeld?

Was vanochtend weer 0,8 kilo kwijt *\o/* Dat is nu 1.8 kilo in 2 dagen, lekker begin! Al zal het nu elke dag wat langzamer gaan, maar anders is het ook niet gezond meer.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:38

Goed bezig Monster_tos! gefeliciteerd! En nu lekker doorgaan want de eerste dagen gaan altijd hard

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:39

Jaa eimuffins zijn top! Vooral met zongedroogde tomaat en geitenkaas :9

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:52

putzy schreef:
Ik zit net even verder te zoeken, misschien is eiermuffins ook lekker? Heeft iemand die al eens gemaakt in een variatie?
http://www.koolhydraatarmrecept.nl/paprika-eiermuffins/

Zien er lekker uit, ik maak zo meteen even snel een MIM, moet naar stal voor bezoekje paarden(tand)arts.
Muffin In a Minute:
4 eetlepels amandelmeel
1 ei
1/2 theelepeltje wijnsteenbakpoeder
klontje boter
drupje stevia of wat citroen- of vanille essence

Alles mengen, in een mok, 1-2 minuten in de magnetron.

Vult behoorlijk.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:10

Eiermuffins zijn heerlijk, met wat uitgebakken spekjes, uitjes en verzin nog maar van alles.
Die MIM maakte ik met lijnzaadmeel, omdat er hier toen ik begon nauwelijks amandelmeel te krijgen was. Smaakte ook niet verkeerd :9

Bewegen doe ik sinds een paar weken weer. Met m'n fitnessprogramma op de Wii, lekker in een tempo dat m'n lijf aan kan, zonder dat ik gedemotiveerd raak door te enthousiaste trainers.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:29

Dank voor alle suggesties!

Had zelf een recept gevonden voor courgette rolletjes. Plak courgette, ham/kipfilet en iets van roomkaas. Of is dit echt een no-go?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:25

Dat is een prima go :) Let alleen bij de vleeswaren op, daar zijn vaak suikers aan toegevoegd. Maar dat is gewoon even kwestie van etiketten lezen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:48

Leuk, dat leek me namelijk errug lekker haha. De eiermuffins ga ik ook even naar kijken. Bedankt!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:34

Heb net weer even een uur flink door gewandeld. Nu al weer zin om morgen op de weegschaal te gaan :')

Ik vind avond eten nog steeds wel erg lastig, vooral om af te wisselen. Eet eigenlijk alleen kip en vis, dus dat schiet niet echt op qua variaties...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:40

KootMiraDrum schreef:
Ik denk dat het morgen dit recept gaat worden: http://www.koolhydraatarmrecept.nl/broc ... enschotel/

Ik heb wel meer gebruikt, zoals 1/2 prei, hele stronk broccoli, wat meer creme fraiche en wat meer danish blue, oh ja, ook wat meer gehakt ;) 't Moest wel genoeg zijn voor 2 personen Mandraijntje toe.
't Was HEERLIJK, je moet wel van blauwe kaas houden.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:10

Weer 0,7 kilo er af *\o/*

En straks voor de lunch een omelet met een paddenstoelen mix, aubergine, kip, feta en blauwe kaas <3 Heerlijk zo'n diet!

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:26

Lekker gevoel of niet?
Ik sta alleen bij de dietiste op de weegschaal, 1 keer in de 2 a 3 weken en sta telkens verbaast wat eraf is. Ik had vandaag toch de eiermuffins gemaakt, hoewel ze wel ingezakt zijn smaakten ze heerlijk. Gevuld met champignon, paprika, gedroogde tomaatjes en een bosuitje. Heerlijk en vanavond lekker varkenshaas met portobello!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:07

Ik was een beetje aangekomen, teken voor mij dat ik duidelijk niet streng genoeg ben voor mezelf.
Dus vanavond even een weekmenu voor mezelf in elkaar draaien met kcal en kha erachter.
Heel even dacht ik 'bekijk het maar, ik heb hier geen zin in al dat gedoe' maar ik ben ook echt niet gelukkig met hoe ik er nu uit zie, dus ik heb de keuze, of ongelukkig blijven of even bikkelen...
Voor nu kies ik voor bikkelen! Mede dankzij jullie! Ik raak gemotiveerd van dit topic!

Hoe doen jullie dat trouwens met die eiermuffins en eiwraps ofzo? ik neem dat wel eens mee naar mijn werk, maar ze voelen zo vettig aan en dat vind ik niet lekker

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:25

Citaat:
Lekker gevoel of niet?

Voelt echt heerlijk! Kan overdag ook al helemaal uitkijken naar de volgende ochtend, dan mag ik weer wegen := En het geeft motivatie om vanavond gewoon weer een stuk te gaan wandelen, hoe stom ik het gisteren ook vond.

Ik bak ei altijd in kokosvet, is erg gezond en voelt minder vet aan dan olijfolie of boter. Daarnaast kun je ook wat deppen met keukenpapier?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:31

Ik dep inderdaad ook alles met keukenpapier na, anders vind ik het toch ''te'' vet en daar word ik zelf ook misselijk van.. :Y)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:28

Ik heb net een spinazie courgette lasagne gemaakt. Echt een heeel erg lekker recept. <3 een echte aanrader. Als jullie het leuk vinden wil ik hier het recept ook wel neer zetten. de website weet ik niet meer want ik sla ze allemaal op in een word bestand. O:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:39

ik heb bloemkool/broccoli roosjes overgoten door een mengsel van ei/kookroom.geraspte kaas en hamreepjes en dat 40 minuten in de oven gezet. Aanrader!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:22

Morrie schreef:
ik heb bloemkool/broccoli roosjes overgoten door een mengsel van ei/kookroom.geraspte kaas en hamreepjes en dat 40 minuten in de oven gezet. Aanrader!

Haha wat toevallig dat zit ik nu ook te eten!! Erg lekker :Y)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:37

Iemand tips waar ik goedkoop amandelmeel kan kopen? Zwolle of ergens in een webshop? Wil het toch eens proberen, maar omdat ik er totaal geen ervaring mee heb wil ik geen grote hoeveelheid kopen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 06:53

Ik heb het bij pit-pit.com besteld.