Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:31

8nnemiek schreef:
Oh dat is wel een fail van AH :+
Ik zou het op hun Facebook pagina zetten, dat je als vegetarier niet echt zat te wachten op kipsnacks, en of er toevallig iemand in de buurt woont die je er blij mee kan maken. Twee vliegen in een klap :Y)

Hier proberen we ook zo veel mogelijk voor het milieu te doen. Zonnepanelen staan op het lijstje.. Verder pas een nieuwe vrieskist gekocht; A+++. Zo kan ik zo veel mogelijk eten uit eigen tuin bewaren.
Ik heb toevallig ook een Fiat 500 waarmee ik 1 op 20 met gemak haal :) Maar als het even lukt ga ik met de fiets boodschappen doen. Wassen doe ik alleen als ik een volle trommel heb. Handdoeken gebruiken we meerdere keren en kleding hang ik even buiten om uit te waaien als ze nog fris ruiken. We hebben geen afwasmachine, en op het moment ligt er een grote puzzel op tafel, want dat is toch veel leuker dan die tv :D
Werk vind ik ook lastig. Ik ben op het moment werkloos. Ben grafisch ontwerper, maar daar is totaal geen werk in te vinden. Ik heb bij een wasserij gewerkt, waar ze met allerlei smerige chemicaliƫn werken, alles met onzuinige machines, en tussen de vleesetende tokkies := Maar goed, je moet toch wat.
Nu ik thuis zit heb ik tijd voor de moestuin, om lekker zelf te koken, veel zelf te klussen, en we besparen veel geld zo. Ik vind het eigenlijk ideaal. Maarja, er is toch iets nodig om de rekeningen te betalen, dus als ik niks vind dan wil ik weer beginnen met naambordjes schilderen en portrettekenen.

Tillie, wat een gaaf ontwerp zeg!

Dankjewel :D

Kan je niet misschien website's ontwerpen als freelancer? Ik heb dat een tijd gedaan en dat verdiend ook wel redelijk als je eenmaal wat klanten hebt.

8nnemiek

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:34

Ik ben niet heel goed met website ontwerp eigenlijk := Ik kan wat Wordpress, en een simpel html prulletje, maar bij php en java en flash ben je me al kwijt, laat staan CMS :+
Wel lijkt het me leuk om te gaan illustreren. Kinderboeken bijvoorbeeld.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:43

8nnemiek schreef:
Ik ben niet heel goed met website ontwerp eigenlijk := Ik kan wat Wordpress, en een simpel html prulletje, maar bij php en java en flash ben je me al kwijt, laat staan CMS :+
Wel lijkt het me leuk om te gaan illustreren. Kinderboeken bijvoorbeeld.

Dat is inderdaad ook leuk! Ik zou niet weten waar te beginnen met solliciteren voor zo'n baan, daar moet je geloof ik ook een soort reputatie voor hebben of zit ik nu helemaal fout? :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:55

Als Illustrator moet je echt als freelancher beginnen inderdaad, daar zijn gewoon geen vacatures voor te vinden. En een naam, sja, die heeft iedereen ooit op moeten bouwen. Het belangrijkste is een indrukwekkend portfolio, en vervolgens adverteren..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:01

Ja precies! Dat is wel rot, maar als het je een hele leuke baan lijkt moet je er gewoon iets voor over hebben! Ik doe momenteel postbezorgen in de vakantie, straks moet ik wel weer een 'fatsoenlijke' bijbaan vinden voor bij mijn studie.

Ik vind dit nu een best mooie combinatie met de twee lettertypes:
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:04

Dat is heel gaaf :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:06

Ik zie alleen dat er een grotere ruimte is tussen de bovenste twee lijnen dan de onderste twee lijnen, dus dat ga ik even snel fixen. Thanks! :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:07

Mooi Tillie20 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:14

Heel mooi Tillie20! Het zou denk ik heel gaaf zijn om dat in watercolor te laten zetten.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:15

Ja precies, dat is ook de bedoeling! Wilde bij Shennaki een afspraak maken (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:17

Dat zal wel een lange wachtlijst worden, maar zij is wel heel goed, :j ben heel benieuwd als het er tegen die tijd staat. Dan mag je hier wel even een foto ervan plaatsen. :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:18

Dat doe ik sowieso! :D En de wachttijd heb ik er helemaal voor over hoor ^^

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:09

Super gaaf design!
Ik heb dus nog nooit soja/amandel/rijstmelk gedronken, ik wil het wel graag een keer proberen. Als mijn vriend het een goed idee vindt moeten we maar eens een pak halen deze week. :)

@8nnemiek Heb je al een portfolio? Beetje offtopic maar ik ben nieuwsgierig. :o

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:12

Dankjewel! Rijstmelk vind ik zelf het meeste naar normale melk smaken, al is het niet echt vergelijkbaar. Sojamelk heeft echt een soja smaak, daar moet je van houden. Amandel- en hazelnootmelk vind ik echt heerlijk <3
Zorg ervoor dat je niet eentje pakt waar enorm veel suiker aan toegevoegd is, dat is echt niet lekker.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:22

Ik heb eigenlijk nooit graag melk gedronken. Koemelk vind ik van jongs af aan al niet lekker, en ook de plantaardige melk vind ik niet lekker.. Maar ik maak er wel chocomel en smoothies en yoghurt mee, en dan vind ik het wel weer lekker. De hazelnotenmelk vind ik lekker met cacao :)

Simoonzel schreef:
@8nnemiek Heb je al een portfolio? Beetje offtopic maar ik ben nieuwsgierig. :o

Ik heb nog niet heel veel op internet staan, maar ik moet er wel eens mee aan de slag gaan. Ik heb een tijdje met een groep mensen aan wat Hey Arnold strips gewerkt, en dit is dan ook een beetje de stijl die ik me zelf heb aangeleerd :) deze pagina is bijna helemaal door mij gemaakt, op het verhaal na: http://www.abcreatief.com/portfolio/wp- ... e5copy.jpg
En verder heb ik veel van dit soort tekeningen gemaakt: http://www.abcreatief.com/art/wp-conten ... edrukt.jpg
En ben ooit aan een eigen strip begonnen.. daar moet ik echt eens aan verder :=
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... nderic.png
Heb ik zelfs nog ooit een topic over geopend waar iedereen toen heel enthousiast over was.. uiteindelijk helemaal vergeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:36

Wat een prachtig idee en design Tillie! <3

_Nelleke_ schreef:
Zijn jullie verder ook bewust met milieu? Wasmiddel? Autorijden? Etc? Hoe ver ga je?

Enerzijds wel. Korte afstanden (<10 km) altijd op de fiets, maar ik rijd wel regelmatig langere afstanden met de auto. Ik ga met de ratten altijd naar een dierenarts die 70 km verderop zit en mijn paarden staan 55 km verderop en daar ga ik 3 keer per week heen. Dus dat is wel heel belastend natuurlijk. Wel een zuinige auto en ik rijd zo zuinig mogelijk, maar dat maakt het nauwelijks goed. Ik zou alleen niet weten hoe ik dat veel anders kan doen.
Qua wassen, schoonmaken, douchen etc. wel heel bewust bezig met consuminderen, milieuvriendelijk etc. Het enige wat ik echt bewust 'verkeerd' doe en niet wil opgeven is de verwarming in de winter. Ik ben een koukleum, dat ding moet overdag minstens op 20,5 staan en 's nachts voor de dieren niet lager dan 18.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:55

Met verwarmen hier ook niet heel milieubewust :o We krijgen namelijk een houtkachel binnenkort. Maar het is hier wel altijd rond de 17 graden overdag, en 's nachts 16.
Wel heeft de houtkachel een oventje er boven, dus dat scheelt wel weer in energieverbruik, zeker omdat we veel koken, veel ovenschotels, om de dag brood bakken, en ideaal voor pizza :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:00

Net een niet zo vegan beslissing gemaakt, maar kon docs die ik al zo lang wil met 50% korting niet laten staan := En ze gaan jaren mee, vind ik bewuster dan 10 paar flutjes kopen en die na een jaar weggooien om nieuwe te kopen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:59

Je hebt ook vegan DM's blijkbaar :Y)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:15

Klopt, maar die vind ik verschrikkelijk lelijk xD

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:16

Zo, net een hele plaat veganburgers in de vriezer gestopt, en twee in de pan om te testen. Ik ben benieuwd :D Ik hoop dat ze niet uit elkaar vallen, maar het burgermaken lukte prima :)
Het is dit recept: http://www.pilatesglossy.nl/yammie-veganburger/
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:18

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:24

RedPassion schreef:
Ziet er goed uit zeg!

Edit: Hihi, ik kwam deze net tegen op FB: https://www.facebook.com/vegansidekick/ ... =1&theater

HAHAHAHA, OK. Daar moest ik ietsjes te hard om lachen :')
Die was wel heuwl droog :P

@Annemiek, ziet er goed uit! Laat weten hoe ze gelukt zijn ;) Mijn zelfgemaakte burgers vallen namelijk altijd uit elkaar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:27

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:50

Ik ben gek op de vegaburgers van de ah, van tivali? Zelfs mijn vriend vind ze lekkerder dan normale hamburgers!

Sinds ik in amsterdam woon haal ik veel groente en fruit bij de tokO. Door alles wat ik daarop bespaar, kan ik uitgeven aan eten bij de a, ekoplaza en marqt. Als vond ik de ekoplaza hier in de buurt niet zo fijn.

Hoe doen jullie dat met wasmiddel en schoonmaakmiddelen?