Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:42

kwii schreef:
Nou ik heb mijn eerste stap gemaakt, in plaats van brood met hagelslag of suiker ( :o ) en een kop chocolademelk, heb ik als ontbijt broodjes kaas en een glas melk gehad.
Ik heb nu een soort combinatie van honger, en gewoon zin in zoetigheid. Maar mijn buik voelt gewoon vol aan, alleen mijn hoofd lijkt daar anders over te denken! 8)7

Nu de melk nog laten staan, brood vervangen voor zuurdesem brood (heb geen idee welk brood je nu hebt hoor :D ) en je bent al aardig op weg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:45

Advocado is ook heerlijk door de smoothie

Melk vervangen door een kop thee

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:01

anne_bento schreef:
kwii schreef:
Nou ik heb mijn eerste stap gemaakt, in plaats van brood met hagelslag of suiker ( :o ) en een kop chocolademelk, heb ik als ontbijt broodjes kaas en een glas melk gehad.
Ik heb nu een soort combinatie van honger, en gewoon zin in zoetigheid. Maar mijn buik voelt gewoon vol aan, alleen mijn hoofd lijkt daar anders over te denken! 8)7

Nu de melk nog laten staan, brood vervangen voor zuurdesem brood (heb geen idee welk brood je nu hebt hoor :D ) en je bent al aardig op weg :j

Dat ligt er aan wat mijn ouders kopen. Zuurdesem speld of waldkorn.
Ik mag geen thee bij het ontbijt i.v.m medicijnen -O- Maar ik ben ook niet van plan om drastisch te veranderen, de broodjes zoet beleg wil ik wel graag de deur uit werken.

Thesserd

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 13:07

Waarom melk laten staan eigenlijk? :+ wat is het idee hier achter?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:09

Ik doe ook mee!

Vandaag 2 boterhammen pindakaas/hagelslag op.

Ik heb weer een fles lichte aanmaaklimonade gemaakt en in de koelkast gezet! :)

Thee drink ik sinds gisteren zonder suiker.
Cappechino op mn werk wel met zoetjes. (misschien maar over op de thee??)

Vanavond wil ik wat koken met verse producten. Maar t moet wel lekker zijn! :) Dr mag best wat inzitten.

Kijk ook uit met zouten. (In spa rood bijv. zit veel natrium) dit houd vocht vast, hier kan je dik/zwaarder van worden.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:13

Ik ontbijt altijd met een groene smoothie en vind het echt lekker! Als je zorgt dat je er genoeg fruit in doet, proef je er niks van! In mijn smoothie gaat ook chiazaad. In de eerste pauze om 10.45 heb ik nog steeds niet heel erg honger, dus het vult wel goed :)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:16

Hier nog een kandidaat :wave:
Zit nu op dag 2, en met hoofdpijn.

Als ontbijt deze morgen muesli gemengd met bananen, amandelen en yoghurt, en thee. 's middags vind ik het altijd moeilijk om niet standaard die boterham met kaas/ pindakaas/ eiersalade te eten, dus daar moet ik nog naar iets lekkers maar toch ook gezond en vullend op zoek. Sowieso eet ik alleen zuurdesembrood, dus dat zit wel goed denk ik, maar ik kan moeilijk elke dag een spiegelei eten.

Pasta en aardappelen (ok: frieten :') ) houd ik wel aan, één keer per week zondigen moet dan maar.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:25

Merrylegs, vervelend die hoofdpijn. Maar het is het zeker waard hoor, het wordt beter :)
Lunchtip (ook eerder klaar te maken om mee te nemen) 1 rijpe banaan, 2 eieren. Banaan prakken, eitjes loskloppen bij de banaan. Hier kan je heerlijke pannenkoekjes van maken. Natuurlijk kan je ook dingen toevoegen. Ik maak dit zeker 2x in de week, mmm

Sla kan je ook redelijk maken maken en meenemen naar school/werk.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:27

merrylegs schreef:

Als ontbijt deze morgen muesli gemengd met bananen, amandelen en yoghurt, en thee. 's middags vind ik het altijd moeilijk om niet standaard die boterham met kaas/ pindakaas/ eiersalade te eten, dus daar moet ik nog naar iets lekkers maar toch ook gezond en vullend op zoek. Sowieso eet ik alleen zuurdesembrood, dus dat zit wel goed denk ik, maar ik kan moeilijk elke dag een spiegelei eten.

Pasta en aardappelen (ok: frieten :') ) houd ik wel aan, één keer per week zondigen moet dan maar.

Muesli ben ik juist mee gestopt toen ik bewuster ging eten omdat hier vaak nog heel veel suikers en andere troep in zit :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:44

Sleeper schreef:
Merrylegs, vervelend die hoofdpijn. Maar het is het zeker waard hoor, het wordt beter :)
Lunchtip (ook eerder klaar te maken om mee te nemen) 1 rijpe banaan, 2 eieren. Banaan prakken, eitjes loskloppen bij de banaan. Hier kan je heerlijke pannenkoekjes van maken. Natuurlijk kan je ook dingen toevoegen. Ik maak dit zeker 2x in de week, mmm

Sla kan je ook redelijk maken maken en meenemen naar school/werk.

Pff mijn internet doet raar.
Hoe neem jij de sla mee?

Goed recept dat pannenkoekje! Ga ik morgen proberen als hersenvoedswl voor mijn tentamens!
Laatst bijgewerkt door Raineri op 07-01-15 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:46

Als vervanger van muesli kan je granola maken, erg lekker!

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:46

Gamova schreef:
merrylegs schreef:

Muesli ben ik juist mee gestopt toen ik bewuster ging eten omdat hier vaak nog heel veel suikers en andere troep in zit :)

wel zonder suiker en andere troep hoor, deze: http://www.limafood.com/nl-be/onze-prod ... ma-muesli/ ik hoop dat zout geen kwaad kan?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:00

Ik meng mijn müsli altijd zelf, dan kan ik ook zelf bepalen wat er aan suikers in gaat of niet.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:06

Thesserd schreef:

Google is you're friend :D
Melk is in mijn ogen ronduit ongezond en bevat niks wat een volwassen mens nodig heeft. Sterker nog, het merendeel is eigenlijk allergisch zonder dat hij/zij het doorheeft, en merkt dat pas zodra gestopt wordt met melk drinken.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:15

dat klinkt lekker, Sleeper! Maar Zoveel eieren, kan dat geen kwaad? Ik heb gisteren net 2 eieren in omelet gegeten. En hoopgevend dat de 'afkickverschijnselen' overgaan, hoelang duurde dat bij jou?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:18

Eieren zijn juist goed. Als ik het goed uit mijn hoofd zeg mag je er 2 per dag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:21

smurfje schreef:
Eieren zijn juist goed. Als ik het goed uit mijn hoofd zeg mag je er 2 per dag.

Vroeger mocht je er maar 2 per week ofzo........... en zo veranderen de meningen over voedsel constant. Wel grappig om te zien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:23

anne_bento schreef:
Thesserd schreef:

Google is you're friend :D
Melk is in mijn ogen ronduit ongezond en bevat niks wat een volwassen mens nodig heeft. Sterker nog, het merendeel is eigenlijk allergisch zonder dat hij/zij het doorheeft, en merkt dat pas zodra gestopt wordt met melk drinken.

:j
Melk is voor kalfjes.. om een kalfje in een jaar tijd 400 kilo te laten bijkomen. Vet suikerwater, en het stond pas geleden nog in de krant dat er weer dmv een onderzoek was gebleken dat melk juist de botten brozer maakt.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:23

Ja de onderzoeken en ontwikkelingen gaan hard. Wel weet ik dat er ook iets tegenover eieren moet staan. Maar dat ben ik even kwijt :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:25

Eieren en cholesterol, dat was het toch? Even van internet geplukt:
Het idee dat veel eieren eten slecht is voor je cholesterolgehalte, is niet helemaal waar. Zolang je niet meer dan 300 mg cholesterol per dag binnen krijgt en weinig andere producten eet met verzadigde vetten, zit je goed. Bij een ei is het wit vrij van cholesterol, de eidooier bevat 200 mg. Je kunt dus zonder problemen twee tot drie eieren per week eten.

Wil je iedere dag een eitje, dan moet je ervoor zorgen dat je zo min mogelijk andere producten eet waar veel cholesterol in zit. Dat zijn bijvoorbeeld vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:30

Precies, de dooier is heel erg vet. Dus je kan kiezen tussen óf andere vette producten, óf drie keer per week een ei, en als je meer eet gaat je cholestorol toch omhoog als ik goed lees. Waarom ze het dan wel gezond noemen..? Ik denk niet dat je eieren moet gaan eten 'omdat het gezond is'.. Hooguit om gerechten mee te maken of omdat het af en toe lekker is..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 14:30

8nnemiek schreef:
anne_bento schreef:

:j
Melk is voor kalfjes.. om een kalfje in een jaar tijd 400 kilo te laten bijkomen. Vet suikerwater, en het stond pas geleden nog in de krant dat er weer dmv een onderzoek was gebleken dat melk juist de botten brozer maakt.

Ik heb inderdaad het een en ander gehoord en gelezen over melk :P maarja ik denk dan, als we alles moeten laten staan wat misschien ongezond of nutteloos voor ons is... Ik drink graag Yomild bijv, slecht wrs en bevat melk :') maar ik wil nog wel een beetje kunnen genieten dus daarvan neem ik 1 glas per dag :+ ik laat liever frisdrank staan dan dat. En daarbij, zo ongelooflijk ongezond is melk niet lijkt me als je het met mate drinkt? Maarja das natuurlijk met meer dingen zo.

Ik ben ook niet van plan suikers volledig in de ban te doen, maar flink te minderen en beter op te letten op die producten waar suiker in zit terwijl het niet nodig is. :j

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:32

verwarrend die continue veranderende ontwikkelingen over de adhv etc. Maar volgens wat Winged gevonden heeft, mag je nog steeds niet meer dan drie eieren per week. Ach ja, over een jaar zijn het vast 5, zo absoluut zijn die onderzoeken nu ook weer niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:39

merrylegs schreef:
verwarrend die continue veranderende ontwikkelingen over de adhv etc. Maar volgens wat Winged gevonden heeft, mag je nog steeds niet meer dan drie eieren per week. Ach ja, over een jaar zijn het vast 5, zo absoluut zijn die onderzoeken nu ook weer niet.

De meningen zijn daar ook over verdeeld. Voedingscentrum raadt 3 per week aan. Er zijn ook genoeg sites te vinden die dat achterhaald vinden en dat 1 per dag ook makkelijk kan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:46

manzano schreef:
merrylegs schreef:

De meningen zijn daar ook over verdeeld. Voedingscentrum raadt 3 per week aan. Er zijn ook genoeg sites te vinden die dat achterhaald vinden en dat 1 per dag ook makkelijk kan.

Vegetariërs mogen wel weer meer toch?