Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:25

Nee, ik wil het binnenkort wel eens met pastinaak proberen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:34

Zeer ongezonde dag vandaag, maar wil m toch posten:

O: 1 vk boterham met hagelslag
L: 2 kaiserbroodjes met hagelslag en kaas
T: handje pepernoten
A: friet en een kipcorn

B: 45 minuten hardlopen + huis schoonmaken

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:41

Plien91 schreef:
Vandaag:
O: Pannekoek van 1 banaan, 1 ei en havermout, wat aardbeienjam
B: 78,5km hardlopen, 25min pilates
L: 2bb kaas, 1vk cracker zuivelspread, appel Restje avondeten: woknoedels met tofu, spitskool en prei
T: Stukje 80% pure chocola 3 stukjes, en een mandarijn
A: Salade van stoofperen, geitenkaas, sla en ontbijtspek en een portie patat, frikadel speciaal en een milkshake. We wilden alleen wat patatjes bij de salade eten, maar vriendje stond met honger in de snackbar :').
T: Glaasje fris niks meer

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:44

KarinvdM schreef:
Nee, ik wil het binnenkort wel eens met pastinaak proberen.

Heb ik een tijdje terug gegeten :j je moet wel van de iets scherpere/aparte smaak van pastinaak houden. Koolraap heb ik nog niet geprobeerd.

@KarinvdM: Hoe bereid je de boekweitgrutten? Hetzelfde als havermout? En is het lekker?

Eliine schreef:
O: havermout met amandelmelk en water, lijnzaad, tarwezemelen, 50 gram zomerfruit, agavesiroop
T: eiwitshake
L: pannenkoek van volkorenspeltmeel met banaan zomerfuit, en nog eentje met appelmoes
T: nog geen idee handje pepernoten
A: aardappels, spinazie, gekookt ei (hollandse pot bij mn ouders :Y) )
T: waarschijnlijk nog wel iets van pepernoten, en het hoofd van sinterklaas (in chocoladevorm dan :P )

B: 30 day shred, mss nog rondje hardlopen vanmiddag
Drinken: water en thee

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:58

Ik vind de boekweitgrutten erg lekker, maar niet iedereen houdt er van.
Ik doe 50 gr in een pannetje en doe daar 250 ml amandelmelk bij, soms ook een deel water, en dat kook ik een paar minuten. Ik eet het met wat stroop.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:09

Leuk hier alle lijstjes te lezen, en bedankt voor het verwelkomen :)
Karin, ik ben heel benieuwd naar de boekweitgrutten eigenlijk, misschien dat ik ze ook wel is een keer ga proberen, kan me niet herinneren het ooit te hebben gegeten namelijk!

Vandaag tot nu toe:
O: Havermout met water, appel, wat bevroren bosvruchten, handje rozijnen, kaneel, gemberpoeder, lepel lijnzaad
L: smoothie met halve avocado, 1 appel, 2 geperste sinaasappels, 1 geperste citroen, paar gojibessen, 1 tl chiazaad, glas water
T: Nachos met kaas, dip van creme fraiche en tacosaus, blokje 72% chocolade, paar keer per dag snoep ik wat amandelen, 3 a 4 per keer, klein handje cashewnoten
A: Groot bord gemengde salade, tomaat, tonijn, 2 paranoten, 1 tl mayonaise, 2 el biogarde
D: 3 koppen cappuchino (half koffie, half geklopte melk), kruidenthee, water

B: halfuur wandelen, halfuur stal mesten en paard doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:51

Many schreef:
Ik gebruik gewoon hetzelfde basisrecept als voor gewoon brood:

500 gram speltmeel (kun je vervangen door elke bloem/meelsoort die je wilt)
300 ml lauwwarm water
7 gram gist
theelepel suiker of honing
snufje zout

Alles mengen en vooral flink kneden! Door het kneden gaan de gluten werken en krijg je elastisch deeg en dus luchtiger brood. Ik kneed meestal ongeveer een kwartier. Gewoon met de hand, spierballen kweken :D Dan afdekken met een vochtige theedoek of huishoudfolie en 1 uur laten rijzen. Vervolgens bolletjes vormen van gelijke grootte (hoe groot je ze maakt, kun je zelf bepalen. Als je ze maar wel even groot maakt, vanwege de baktijd) op een bakplaat met bakpapier leggen en afgedekt weer een uur laten rijzen. Daarna bakken op 180 graden, ongeveer 20 minuten, afhankelijk van de grootte van je broodjes. Een brood is gaar als het hol klinkt als je op de onderkant klopt. Af laten koelen op een rekje en klaar!

Aan dit recept kun je trouwens nog van alles toevoegen: kruiden, pitten en zaden, wat je maar wilt. Als je deze basis maar aanhoudt.

[edit] Takkie_muis, hoe luchtig ze zijn is afhankelijk van hoe lang je kneedt :)) En ook wel van je meelsoort trouwens, van bloem krijg je sneller luchtige broden dan van meel.

Oh jam :9 , maar spelt is toch gewoon spelt en niet bloem ofzo of ben ik mega blond :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:37

Sinds ik dit jaar bewuster ben gaan eten heb ik het een en ander uit m'n keukenkasten weggegooid en andere dingen eten we beetje bij beetje op. Ik vind eten weggooien eigenlijk gewoon niet goed...
Zo heb ik nu bij de borrel een blik 'snackballetjes in satesaus' van Unox opengetrokken. Mén, dat lijken wel onbestemde ronde smakeloze hondenbrokken in satesaus. :r Echt niet aan mij besteed. Die balletjes draai ik de volgende keer zelf wel. Ik heb ook niet op het blik gekeken wat er allemaal voor oliebol in zit. Ik geloof dat ik dat ook maar niet ga doen.
Manlief zit te smullen... :=

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:49

mandy358 schreef:
@Pien91 en Bhriseis, ja hopelijk kan ik dat doorbreken :)
Gezellig Phormicola, geniet ervan!
Mm lekker ChantalSmook, geniet ervan!
Normale aardappelen doe ik meestal wel rond de 40 minuten Bhriseis, maar geen idee hoe dat bij zoete aardappel gaat. De grote van de stukjes maakt ook veel verschil :)
Fleur_yen mooi lijstje :D

Rare dag

O(laat): bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit (1/2 kaas tomaat 1/2 pindakaas)
L: (laat): 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat, pindakaas)
A: (vroeg) paar gamba's, 3 rijstwafels ( met 1 gekookt ei en een met smeerkaas), peer, manderijn, stukje komkommer, kruiden
T: appel met kaneel

D: water en thee
B: 2 km fietsen, halfuurtje op stal bezig geweest, 40 min met de paarden wandelen, avondje werken in de horeca(4u)

Afgemaakt, even balans na het weekend en morgen ga ik me nieuwe start maken :D

LisErm94, doordeweeks pak ik nooit wat, bang om in een eetbui te vallen. Dus tegenwoorden is het of alleen gezond (en mag ik van mezelf ook niet een boterham extra ofzo) of eetbui. Daarom ga ik proberen met vaker wat pakken dat te doorbreken, en mezelf ook gewoon die extra boterham oid toestaan :)

Mooi dat het lekker was Eskegirl! Heerlijk om te koken he :D

Heel herkenbaar KarinvdM! Ik vind heel veel dingen nu ook vies en nep smaken, veel te zoet of zout. En mis gewoon de echte smaken!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:02

Je zit gewoon troep naar binnen te werken, vleesafval... :r
Misschien moet de keuringsdienst van waarde eens gaan kijken hoe ze dat maken...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:29

Haha hoe je het omschrijft Karin :D Ik snap ook niet goed hoe die dingen verkocht blijven worden...

Moet kunnen Laura! Kan een keer smaken toch :)

Mandy: Je lijstjes zijn steeds vrij karig, dus misschien heb je die extra boterham gewoon heel erg nodig. Houd je kcal bij? Anders zou je je kcal met vb 200 kcal kunnen ophogen. Daar ga je echt geen gram van bijkomen, maar je voelt je vast beter in je vel.

Plientje :')

Mooie lijstjes hoor Fleur!

De frietjes waren erg lekker, maar wel best zwaar. Pastinaak lijkt me ook wel lekker! Misschien een domme vraag, maar waarom zijn zoete aardappelen en pastinaak gezonder dan gewone aardappelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:43

Ik laat mijn lijst voor wat het is , hij is gruwelijk (stomme ongesteldheid zorgt ervoor dat ik constant eten eten wil en alleen maar ongezond eten . Goed warm eten was ergens het gezondste vandaag)

Ik zweer ook bij verse ballen met satesaus , veel lekkerder! . In die ballen zit niet eens structuur het glijdt naar binnen , maar ze proefen prima maar kunnen niet tippen aan eigen ballen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:49

Weet ik niet precies Bhris, maar het zijn beide geen aardappelen en dus heel wat anders.
Aardappelen zijn doorgefokt en gemanipuleerd (oa voor meer opbrengst), dat zal met bataat en pastikaak niet het geval zijn.
Als je even zoekt met Google is er vast meer over te vinden. :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:23

Planning voor vandaag:

O: 70 gram Havermout, chiazaad, lijnzaad & kaneel (al gehad) klein stukje van overgebleven amandel-en kokosmeel pannekoek
T: Appel
L: Yoghurt, havermout, zonnebloempitten & amandelen + kiwi
T: Rijstwafel
A: Gewokte groenten (weet nog niet precies wat ik er allemaal door ga gooien)
D: Water, thee en misschien nog iets van een glaasje sap.
B: Volleybaltentamen van 10:30 tot 14:30 en vanavond 3 uurtjes vakkenvullen.

Iemand nog gezonde ideeen voor tussendoortjes of iets erbij bij de lunch? Vind dit eigenlijk niet genoeg qua wat ik elke dag doe met sporten.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:26

Mijn plan voor vandaag:

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
L: Fruitsalade van 1 banaan, 1 peer en een mandarijn
A1: Tijdens praktijk, is gewoon normaal avond eten.
T: Restje boerenkoolstampot waar jus al door zit.

B: Van 10.30 tot 19.00 praktijk lopen in de horeca. 40 min fietsen.
D: Water en groene thee

Omdat ik vroeg moet beginnen doe ik de fruitsalade als lunch. Dan is het avondeten rond 4/5 uur smiddags in mijn pauze.
Savonds wil ik om wat extra calorieën binnen te krijgen vanwege het vele lopen op praktijk nog iets meer eten.
Vandaar vandaag restje boerenkool (misschien verdeel ik het in tweeen), en de rest van de week simpele paprika soep.
In mijn ogen wel een goed lijstje? Wat vinden jullie?

Oeh ziet er goed uit Gast7391, ik wil ook binnenkort eens boerenkool chips maken :)

Ik vind nu inderdaad ook bijna al het vlees uit blik erg vies.
Van knakworst kan ik bijvoorbeeld echt niet meer blij worden, en ik had laatst die sate van mora uit een bakje.
Vond het echt niet te eten.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:55

Horse, is een (groene) smoothie een idee nog als extra tussendoortje? Weet niet of je een blender hebt? Verder eet ik nog wel is een plak roggebrood voor extra vulling, is niet laag in kcal, maar vult echt als een baksteen bij mij, is ongeveer het enige brood waar ik bewust wel is een uitzondering op maak, ook omdat het gewoon heel makkelijk en snel even te maken is ;)

Karin dat is inderdaad herkenbaar, sommige dingen zijn gewoon echt niet meer lekker te noemen. Melkchocola doet me ook vrij weinig meer inmiddels, is alleen maar heel zoet met weinig chocola smaak. Ik eet meestal 85% oid, zo vond ik gister 72% ook al erg zoet. En koek of snoep ook, wat een (chemische) suikerexplosie is dat dan zeg!

Leonie, dat ziet er toch uit als een prima lijstje :)

Mijn planning vandaag is tot nu toe alleen een havermout ontbijt en een smoothie als lunch, dus het complete lijstje komt nog wel :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:12

Hele weekend niet op bokt geweest, goed he! :P
Karin, ik krijg niet echt trek van je hondebrokkenverhaal! :D Herkenbaar, vriendlief had laatst gehaktballetjes uit blik bij de Lidl gehaald. Brrrr :x
Tijdje terug had iemand het over Lidl/versus AH, als in gezond inkopen bij de Lidl en ongezond bij de AH. Haha, hoe komt dat zo? Vind je de 'luxe' artikelen van de Lidl niet lekker? Of is de groente etc gewoon zo goedkoop bij de Lidl? Eigenlijk haar ik nooit chips/choco/koekjes in huis, want dan gaat het op haha.
Fleur, ik heb de boekweitgrutten ook gekocht, maar dan om door mijn kwark te gooien. Nog niet geprobeerd dus wie weet is het vreselijk smerig:P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:22

Door je kwark? Ik denk niet dat de grutten rauw lekker zijn.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:23

Ik dacht, ik ga het proberen om ze even een tijdje te weken, net als vroeger met muesli, zodat ze wat zachter zijn. En ach, anders bedenk ik wel weer wat anders :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:29

danoesje schreef:
Hele weekend niet op bokt geweest, goed he! :P
Karin, ik krijg niet echt trek van je hondebrokkenverhaal! :D Herkenbaar, vriendlief had laatst gehaktballetjes uit blik bij de Lidl gehaald. Brrrr :x
Tijdje terug had iemand het over Lidl/versus AH, als in gezond inkopen bij de Lidl en ongezond bij de AH. Haha, hoe komt dat zo? Vind je de 'luxe' artikelen van de Lidl niet lekker? Of is de groente etc gewoon zo goedkoop bij de Lidl? Eigenlijk haar ik nooit chips/choco/koekjes in huis, want dan gaat het op haha.
Fleur, ik heb de boekweitgrutten ook gekocht, maar dan om door mijn kwark te gooien. Nog niet geprobeerd dus wie weet is het vreselijk smerig:P

Dat was ik :D. De luxe artikelen van de Lidl vind ik niet zo lekker, zoals de chips. En sommige dingen, zoals tuc crackertjes, hebben ze niet. En groenten zijn bij de Lidl veel goedkoper dan bij de AH.

Planning vandaag:
O: 40g havermout, lijnzaad, sojamelk, water, appelstroop
T: -
L: 2 meergranenboterhammen met appelstroop, geitenkaas, schijfjes appel en balsamico-azijn, restje salade van ijsbergsla met stoofperen, ontbijtspek, geitenkaas, honing en balsamico-azijn
T: Banaan
A: Volkorenpasta met tonijn, rucola, zongedroogde tomaat, cherrytomaten en mozzarella, restje ijsbergsla
T: 2 mandarijnen
B: 25min pilates

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:34

I love Lidl :) Zoete aardappels kosten echt de helft van de appie bijvoorbeeld, heel erg fijn. Ze hebben absoluut goede verse producten. Van t weekend hertenbief gehaald, was prima. Iemand de coquilles (diepvries) al eens geprobeerd? Van t weekend verse gehaald maar vind ze zo duur!

Weet niet of iemand ervan houdt hier, maar die heb ik van t weekend gemaakt met een wittewijn-vanillesaus (gaat wel 200 ml slagroom in:S), zeekraal en hazelnootcrumble. Zoooo lekker!! Gezond mwoah, :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:20

Mooi lijstje Leonie :)

Dat klopt natuurlijk wel Karin, ik zal het even googelen.

Wat jammer dat de Lidl bij ons niet dezelfde kwaliteit groenten en fruit heeft, anders is het toch wel heel interessant!

O: 80 g Quaker met 300 ml rijstmelk, water; glas soja mild
B: 30 minuten ballet + 20 minuten intervaltraining op de stepmachine
B: Paarden verzorgen, 3 km wandelen
L: Latte macchiato + 60 g meergranenbrood met selderijsalade, kaas, tomaat, komkommer, tuinkers, sla
T: Appel
B: 3 km wandelen
A: 150 g bereide mie + 200 g bereide seitan/tempeh + 100 g sambalboontjes + 200 g broccoli-wok
T: Schaaltje verse ananas

Zo'n 1800 kcal tegenover 2100 te verbranden kcal. Morgen of overmorgen komt het whey-supplement aan, ik ben benieuwd!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:23

Hmm gister sushi was echt lekker. Daar opgelet dat ik netjes de gezondere dingen at.. Lekker veel vis en groente. Maargoed alles is daar lekker dus dat was makkelijk. Naderhand nog wat wezen drinken en was iets te gezellig dus nog 5 speciaal biertjes gehad, een chocolade koekje en zoute stokjes.

Verder vandaag laat uit bed.
O/L: appel + 35gr havermout/lijnzaad/melk
T: 2 BB met kaas+boter en een peer
A: 250 gr. Rode bieten met couscous en een Toscaanse vega burger
T: Magere yoghurt met rozijntjes, kaneel en evt. nog een stukje fruit
B: 80 minuten fietsen? Half uur ABS en uurtje spinning

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:24

Bhri, dat klinkt wel weer helemaal goed! Wat een boel groente voor je avondeten, gezond hoor! Ik heb vleesvervanger van Lupine maar eens in huis gehaald, iemand dat al gegeten?
Chantal, fijn dat het lekker was! Vandaag weer een beetje opletten en veel thee/water drinken en je bent weer oke!