Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Plien91 schreef:Vandaag:
O: Pannekoek van 1 banaan, 1 ei en havermout, wat aardbeienjam
B:78,5km hardlopen, 25min pilates
L:2bb kaas, 1vk cracker zuivelspread, appelRestje avondeten: woknoedels met tofu, spitskool en prei
T: Stukje 80% pure chocola 3 stukjes, en een mandarijn
A: Salade van stoofperen, geitenkaas, sla en ontbijtspek en een portie patat, frikadel speciaal en een milkshake. We wilden alleen wat patatjes bij de salade eten, maar vriendje stond met honger in de snackbar.
T:Glaasje frisniks meer
KarinvdM schreef:Nee, ik wil het binnenkort wel eens met pastinaak proberen.
Eliine schreef:O: havermout met amandelmelk en water, lijnzaad, tarwezemelen, 50 gram zomerfruit, agavesiroop
T: eiwitshake
L: pannenkoek van volkorenspeltmeel metbanaanzomerfuit, en nog eentje met appelmoes
T:nog geen ideehandje pepernoten
A: aardappels, spinazie, gekookt ei (hollandse pot bij mn ouders)
T:waarschijnlijk nog wel iets vanpepernoten, en het hoofd van sinterklaas (in chocoladevorm dan)
B: 30 day shred,mss nog rondje hardlopen vanmiddag
Drinken: water en thee
Many schreef:Ik gebruik gewoon hetzelfde basisrecept als voor gewoon brood:
500 gram speltmeel (kun je vervangen door elke bloem/meelsoort die je wilt)
300 ml lauwwarm water
7 gram gist
theelepel suiker of honing
snufje zout
Alles mengen en vooral flink kneden! Door het kneden gaan de gluten werken en krijg je elastisch deeg en dus luchtiger brood. Ik kneed meestal ongeveer een kwartier. Gewoon met de hand, spierballen kwekenDan afdekken met een vochtige theedoek of huishoudfolie en 1 uur laten rijzen. Vervolgens bolletjes vormen van gelijke grootte (hoe groot je ze maakt, kun je zelf bepalen. Als je ze maar wel even groot maakt, vanwege de baktijd) op een bakplaat met bakpapier leggen en afgedekt weer een uur laten rijzen. Daarna bakken op 180 graden, ongeveer 20 minuten, afhankelijk van de grootte van je broodjes. Een brood is gaar als het hol klinkt als je op de onderkant klopt. Af laten koelen op een rekje en klaar!
Aan dit recept kun je trouwens nog van alles toevoegen: kruiden, pitten en zaden, wat je maar wilt. Als je deze basis maar aanhoudt.
[edit] Takkie_muis, hoe luchtig ze zijn is afhankelijk van hoe lang je kneedtEn ook wel van je meelsoort trouwens, van bloem krijg je sneller luchtige broden dan van meel.
mandy358 schreef:@Pien91 en Bhriseis, ja hopelijk kan ik dat doorbreken
Gezellig Phormicola, geniet ervan!
Mm lekker ChantalSmook, geniet ervan!
Normale aardappelen doe ik meestal wel rond de 40 minuten Bhriseis, maar geen idee hoe dat bij zoete aardappel gaat. De grote van de stukjes maakt ook veel verschil
Fleur_yen mooi lijstje
Rare dag
O(laat): bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit (1/2 kaas tomaat 1/2 pindakaas)
L: (laat): 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat, pindakaas)
A: (vroeg) paar gamba's, 3 rijstwafels ( met 1 gekookt ei en een met smeerkaas), peer, manderijn, stukje komkommer, kruiden
T: appel met kaneel
D: water en thee
B: 2 km fietsen, halfuurtje op stal bezig geweest, 40 min met de paarden wandelen, avondje werken in de horeca(4u)
danoesje schreef:Hele weekend niet op bokt geweest, goed he!
Karin, ik krijg niet echt trek van je hondebrokkenverhaal!Herkenbaar, vriendlief had laatst gehaktballetjes uit blik bij de Lidl gehaald. Brrrr
![]()
Tijdje terug had iemand het over Lidl/versus AH, als in gezond inkopen bij de Lidl en ongezond bij de AH. Haha, hoe komt dat zo? Vind je de 'luxe' artikelen van de Lidl niet lekker? Of is de groente etc gewoon zo goedkoop bij de Lidl? Eigenlijk haar ik nooit chips/choco/koekjes in huis, want dan gaat het op haha.
Fleur, ik heb de boekweitgrutten ook gekocht, maar dan om door mijn kwark te gooien. Nog niet geprobeerd dus wie weet is het vreselijk smerig:P