Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:07

Of zoals mijn vader dan zegt: "Het is wel lekker, maar ik wil het niet nog een keer eten."

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:10

Plien91 schreef:
Of zoals mijn vader dan zegt: "Het is wel lekker, maar ik wil het niet nog een keer eten."

:')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:10

Laatst ging ik een eitje koken, was ik het water vergeten in de pan te doen -O-
Dus er lagen twee eitjes bloot zwart te worden in een leeg pannetje. ;(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:20

Plien91 schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:33

Hartjeponys schreef:
Wat moest het voorstellen? :=

Het is een pannenkoek 8-)

Brechtjee

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:13

:oo Dan gaat er iets mis, pan langer warm laten worden en langer wachten met omdraaien ? (Nee ik ben ook geen kok hoor :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:26

Geen olie onderin gedaan, hij werd maar niet hard aan de bovenkant dus ik kon hem niet omdraaien en ondertussen zat de onderkant al vastgeplakt. Toen maar door elkaar gehusseld. Was best lekker maar het leek zo op kots dat ik het niet door mijn strot kreeg.

Edit: wacht... je moet die pan voorverwarmen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:28

Ik heb zin om morgen wat te gaan bakken, maar ik weet niet wat en of het veilig is. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:28

Doanique: volgende keer gewoon wat langer doorhusselen. Als het dan allemaal gestold is heb je scrambled egg, en dat is ook heel lekker. (En het ziet er niet meer zo raar uit.)

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:55

Doanique schreef:
Geen olie onderin gedaan, hij werd maar niet hard aan de bovenkant dus ik kon hem niet omdraaien en ondertussen zat de onderkant al vastgeplakt. Toen maar door elkaar gehusseld. Was best lekker maar het leek zo op kots dat ik het niet door mijn strot kreeg.

Jaa pan voorverwarmen en als je klontje boter begint te borrelen, net niet bruin wordt, beslag erin :+ en de pan lekker warm houden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:57

Doanique; zo zien mijn ommeletten er ook altijd uit, alleen dan meer gaar zeg maar. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:08

Shadow0 schreef:
Doanique: volgende keer gewoon wat langer doorhusselen. Als het dan allemaal gestold is heb je scrambled egg, en dat is ook heel lekker. (En het ziet er niet meer zo raar uit.)

Maar... Maar het is geen ei!

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:10

_O-

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:47

Wat een geweldige dingen komen hier voorbij _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:32

Hartjeponys schreef:
Doanique schreef:

Jaa pan voorverwarmen en als je klontje boter begint te borrelen, net niet bruin wordt, beslag erin :+ en de pan lekker warm houden

Pannenkoeken bak ik eigenlijk altijd met olie, omdat dat warmer kan worden en boter altijd verbrand.
Maar inderdaad, pan heel heet laten worden, beter eerst te heet en dan gas terug dan te koud.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:18

Ik roer wat olie door het beslag heen, en voor eerste keer de pan met olie inwrijven met keukenpapier, anders drijft je pannenkoek vind ik.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:39

Doanique schreef:
Shadow0 schreef:

Maar... Maar het is geen ei!

:') :D .

Ik bak pannenkoeken altijd met maisolie. Klein scheutje erin, temperatuur matig tot hoog (hangt er een beetje vanaf hoe goed je vuur werkt), en dan eerst echt lang genoeg wachten tot het écht op zijn heetst is. Als ik te vroeg wil beginnen dan mislukt mijn eerste ook altijd grandioos. Maar als ik dat doe, dan heb ik nog nooit een mislukte pannekoek gehad. Oh en natuurlijk een anti-kleefpan hé. Ik heb er eentje van Tefal die speciaal dient voor pannenkoeken te bakken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:42

Je weet wat ze zeggen: kinderen zijn net pannenkoeken, de eerste mislukt altijd een beetje :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:43

Scrambled pannekoek werkt trouwens ook hoor, als je het wat langer husselt. :) Hoewel mijn pannekoeken meestal eigenlijk nog best heel aardig lukken, ook de eerste :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:54

.... Dus dat deed ik fout!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:15

Ik kan echt niet koken -O- Net ging ik nasi maken... Dat werd een rijstpapje met nasi-smaak :)) Te veel water bij de rijst ofzo, geen idee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:30

Laatst geprobeerd roerei te maken, dat was lastiger dan gedacht :') het leek nergens op, meer een verscheurd ei xd

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:20

Doanique schreef:
[ Afbeelding ]

Zegt dit genoeg?

Het lijkt zo meer op kaiserschmarren. Heel populair in oostenrijk? Hoor je met appelmoes of pruimencompote te eten. Is best lekker::p.

Lijkt me dat je er ook een beetje teveel beslag in doet. Pan eerst heet laten worden met een beetje boter of olie en de pan rond draaied kantelen bij het beslag erin gieten zodat je een dun laagje krijgt. Verder goed opletten en nooit weglopen en ff kijken hoe hard ie gaat. Het gas moet zo staan dat als hij droog is van boven de onderkant mooi gaar is. Is hij te donker, gelijk gas lager, te licht? Gas hoger. Ik maak al vanaf 10 jaar oud de pannenkoeken en heb er eigenlijk nooit 1 mislukt :p.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:29

BaileyMix schreef:
Ik kan echt niet koken -O- Net ging ik nasi maken... Dat werd een rijstpapje met nasi-smaak :)) Te veel water bij de rijst ofzo, geen idee :')

Hoe maak jij nasi dan? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:47

Eerlijkgezegd waren het ook kaiserschmarren, ik denk als ik een klein beetje gebruik kan ik er best één pannenkoek van maken! Dat was al eerder gelukt namelijk, alleen deze keer ging het een beetje heel erg fout!