zoetstoffen puur vergif

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:32

Ik heb niks gevonden waar ik nu erger op reageer of meer last van ga krijgen. gluten vrij dieet geprobeerd. lactose vrij dieet geprobeerd. soja vrij dieet etc. maar bij mij word het nergens meer of minder van..

wat ik dus opmaakte uit het stukje is dat als je zoetstoffen eet je automatisch mee last krijgt hoe dan ook . en als je firbo heb dan heb je aspertaan vergiftiging

“Als u aspartaam gebruikt en u lijdt aan fybromyalgie, krampen, pijnscheuten, gevoelloosheid in benen, duizeligheid, hoofdpijn, tinnitus, gewrichtspijn, onverklaarbare depressie, angstaanvallen, onduidelijk spreken, vertroebeld zicht of geheugenverlies, dan heeft u waarschijnlijk een aspartaam-vergiftiging.

maar is dat altijd zo ? of kan het andersom ook ? is het juist niet zo dat je door fibromyalgie een overgevoeligheid heb voor aspertaan ? of ( aangezien fibro een ziekte in je zenuwvezels van bloed eigenlijk is dat je lichaam aspertaan niet kan verwerken? dat is dan een vraag waar ik mee zit. en is dit alleen met aspertaaan zo ? aangezien sommige inderdaad het erg goed doen op een glutenvrij dieet etc ?

over die zenuwvezefs hier het artikel:
http://site.zorgportaal.nl/index.php/zo ... e-gevonden

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:39

Cyrina schreef:
Ik denk dat je het te letterlijk neemt. Je kunt fibromalgie tekenen krijgen door aspertaan en door dan te stoppen met aspartaan gaat het weer over. Maar als je "gewoon'" fibromalgie hebt, dan heb je het..

Ik kan ook slecht tegen aspertaan ik had vroeger veel last van migraine (wekelijks). Toen ik stopte met aspartaan drinken werd dat gelijk veel minder, tot nu nog max 3 keer per jaar en vele minder heftig dan toen. Fibromalgie heb ik echter nog steeds :) (Als het dat is, want de dokters hadden niet zo heel veel zin om verder te zoeken toen mijn gewrichten op de foto niks leken te mankeren, zelfs een test op artritis psoriasis was te veel gevraagd ondanks putjes in mijn nagels etc. ). Ben nu aan het uitproberen met minder tarwe eten (omdat ik ook veel buikkramp begon te krijgen), dus speltbrood ipv tarwebrood etc.

Dat van die zenuwvezels had ik nog niet gehoord!

Ik heb fibro opgelopen door Lyme, kijk Lyme en dus ook de fibro heb ik maar het is echt heeeel erg te minderen hoor met voeding. Misschien niet bij iedereen maar bij mij wel.
Mijn ervaring is echter wel dat het alles of niets is, minder gluten of melk heeft bij mij echt geen zin, ik moet het echt schrappen.
Voornamelijk melk geeft echt ontzettend veel pijn, gluten tegenwoordig iets minder maar ik voel me echt ronduit klote met een ontzettend hoge spierspanning en alles is beurs.
Ik heb over het algemeen echt nergens last meer van, zelfs het altijd beurse en elk spiertje en dingetje voelen zitten is/was weg.
Nu ben ik behoorlijk fanatiek aan de bioresonantie voor Lyme en ben ik weer gevoeliger, maar niets onhoudbaars.
Met mijn tens af en toe of magnesium olie smeren is het heel goed te doen.
Ook echt een aanrader vind ik, magnesium olie, werkt ontzettend snel je huid neemt het snel op ook.
Pot vlokken kostte 13 euro voor 1.2 kilo en daar doe je echt lang mee. Dat meng je met warm water en klaar is je vloeibare magnesium.

Team sublime, wel eens álles in een keer geschrapt?
En bij Lactose moet je dan ook melkeiwitten schrappen, lactose is alleen melksuiker.
Ook alle medicijnen die je eventueel slikt moeten vrij zijn van alles.
Andere tip is een tijdje antihistamine erbij slikken, als je allergisch/gevoelig bent kan dat best helpen.
Histamine teveel geeft namelijk spierkrampen.
Verder kan ik ook niet zonder magnesium, dat mag rustig 7 mg per kilo lichaamsgewicht zijn.
Teveel uit zich in diarree, ik slik 400 mg en als ik wat gevoeliger ben rustig 800 mg zonder klachten.

Team_Sublime

Re: zoetstoffen puur vergif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:48

ik heb inderdaad gewoon alles geschrapt maar dit hielp voor mij niet. volgens reumatoloog zit ik wel in een van de zwaarste stadium rondom fibro. heb verschillende medicijnen gekregen en zat als laatst zelfs op tramadol en morfine. ik ben nou helemaal gestopt met medicijnen slikken omdat ik gewoon niks meer kon doen en hele dag door duf was en nog steeds veel pijn had. zelf eten schrappen helpt bij mij dus niet. echter heb ik nog geen voedingssuplementen geprobeerd dus dat zou nog een idee kunnen zijn

nu heb ik wel een medicijn gevonden dat werkt maar dat is ook niet ideaal ( meer info op PB ga ik niet openbaar zetten. )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:58

Team_Sublime schreef:
ik heb inderdaad gewoon alles geschrapt maar dit hielp voor mij niet. volgens reumatoloog zit ik wel in een van de zwaarste stadium rondom fibro. heb verschillende medicijnen gekregen en zat als laatst zelfs op tramadol en morfine. ik ben nou helemaal gestopt met medicijnen slikken omdat ik gewoon niks meer kon doen en hele dag door duf was en nog steeds veel pijn had. zelf eten schrappen helpt bij mij dus niet. echter heb ik nog geen voedingssuplementen geprobeerd dus dat zou nog een idee kunnen zijn

nu heb ik wel een medicijn gevonden dat werkt maar dat is ook niet ideaal ( meer info op PB ga ik niet openbaar zetten. )

Zonder magnesium is het hier dweilen met de kraan open, het wordt ook wel gebruikt in combi met appelzuur, google er maar eens op.
Wat hier ook belangrijk is sinds ik voor Lyme behandel is afvalstoffen afvoeren, héél belangrijk want daar kan je ook echt veel pijn van krijgen.
Ik zelf heb een bioresonantie apparaat wat ook een detox programma heeft maar misschien eens kijken wat je helpt en op welke manier.
In ieder geval afvoeren van afvalstoffen.
Je bijnieren en lever zijn daar een grote in, uitgeputte bijnieren geven bij mij meer pijn en gevoeligheid.
Net als de lever die gaat dan mee, vandaar dat het zo belangrijk is afvalstoffen af te voeren, want geheid dat je daar last van hebt met fibro.

Magnesium olie werkt echt ontzettend snel en daar kan je als je wil zelfs mee in bad, gewoon vlokken in bad doen.
Ik doe momenteel beiden, oraal en olie op mijn rug als ik toch hinder heb.
Andere optie is een tens, ik heb daar meer baat bij als pijnstillers zelf.
Ik heb zelf 100 mg diclofenac geslikt en paracetamol erbij maar dat hielp niets, ja misschien iets een randje maar meer niet.
Met mijn tens ben ik echt zo pijnvrij dus misschien daar eens een van bestellen op internet? Misschien ben jij ook een van de gelukkigen die er goed op reageert.
Zijn ook niet ontzettend duur, die van mij is een bevallingstens met maar één rug/nek stand en die doet het prima.
Op mijn bioresonantie apparaat heb ik ook tens, maar die stand vind ik niet fijn en werkt niet.
Die bevallingstens heb ik voor 30 euro inclusief verzenden gekocht via marktplaats, een keer gebruikt met een bevalling.
Elektroden en plakkers bestel ik op ebay, maar misschien kan jij die wel krijgen via de verzekering.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:48

Dat van die magnesiumolie vind ik wel een goede. Ik neem wel magnesium in (eet gewoon een likje van die van de paarden mee ;) ).

Lyme hebbe nze bij mij ook vermoed, heb ook 1 keer positief getest op afweerstoffen, maar was heel minimaal, keer daarna was het weer goed. Dus dat is weer geschrapt.

Ik slik verder geen medicijnen, alleen bij hele erge aanvallen een keer een ibropufen, maar dat is al weer een tijd geleden. Verder blijf ik bewegen ook ( of eigenlijk juist) als ik pijn heb. Bij mij slaat doe boel namelijk anders op een heel pijnlijke manier op slot.. alleen snachts is dat vrij lastig met slapen, dat gaat wel eens fout..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:37

Cyrina schreef:
Dat van die magnesiumolie vind ik wel een goede. Ik neem wel magnesium in (eet gewoon een likje van die van de paarden mee ;) ).

Lyme hebbe nze bij mij ook vermoed, heb ook 1 keer positief getest op afweerstoffen, maar was heel minimaal, keer daarna was het weer goed. Dus dat is weer geschrapt.

Ik slik verder geen medicijnen, alleen bij hele erge aanvallen een keer een ibropufen, maar dat is al weer een tijd geleden. Verder blijf ik bewegen ook ( of eigenlijk juist) als ik pijn heb. Bij mij slaat doe boel namelijk anders op een heel pijnlijke manier op slot.. alleen snachts is dat vrij lastig met slapen, dat gaat wel eens fout..

Ga er dan maar van uit dat je het hebt of hebt gehad hoor Cyrina, tests voor Lyme zijn zeer onbetrouwbaar als je niet een dure doet die je zelf moet bekostigen.
Heb je verder klachten of niet? Als je geen klachten (meer) hebt heb je maar mazzel denk ik..
Ik had een vermoedelijke beet, maar hoogstwaarschijnlijk een schimmeltje en heb toen preventief antibiotica gehad.
Dat schimmeltje was achteraf toch een teek, terwijl de plek nog meerdere keren terug is geweest en behandeld is geweest met zalf wat aansloeg.
Maar het tijdsbestek met de Lyme klopt exact helaas.
Ik heb magnesium oxide puur voor vee wat ik in capsules gooi, waarom duur als dit gewoon de stof is die daar ook in zit? :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:11

Ik heb er nooit medicijnen voor gehad. Mijn dokter vindt dat het volledig bewezen moet zijn doormiddel van de test. Ik heb me voorgenomen dat als de klachten verergeren ik naar duitsland ga.
Maar het blijft een beetje hetzelfde.

Ik heb dus gewrichtsklachten en verder s'nachts hitte aanvallen, soms problemen met coordinatie van mijn benen tijdens lopen (gelukkig nooit te paard), last van spijsverteringsorgaan (acute misselijkheid en dan komt mn eten er binnen 20 minuten aan 2 kanten uit..), putjes in nagels en licht eczeem achter mn oren...

oftewel..het kan van alles zijn. Last van spijsvertering past in fibromalgie verhaal, maar andere dingen weer niet. Daarnaast kan ik ook weken volledig klachtenvrij zijn, om dan weer last te krijgen soms van alle dingen en soms maar enkele.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:14

Cyrina schreef:
Ik heb er nooit medicijnen voor gehad. Mijn dokter vindt dat het volledig bewezen moet zijn doormiddel van de test. Ik heb me voorgenomen dat als de klachten verergeren ik naar duitsland ga.
Maar het blijft een beetje hetzelfde.

Ik heb dus gewrichtsklachten en verder s'nachts hitte aanvallen, soms problemen met coordinatie van mijn benen tijdens lopen (gelukkig nooit te paard), last van spijsverteringsorgaan (acute misselijkheid en dan komt mn eten er binnen 20 minuten aan 2 kanten uit..), putjes in nagels en licht eczeem achter mn oren...

oftewel..het kan van alles zijn. Last van spijsvertering past in fibromalgie verhaal, maar andere dingen weer niet. Daarnaast kan ik ook weken volledig klachtenvrij zijn, om dan weer last te krijgen soms van alle dingen en soms maar enkele.

Goed zo, houd het in ieder geval goed in de gaten. :)
Het laatste wat je noemt over de ups en downs is trouwens typisch Lyme.
Ik heb ook goede en slechte periodes, dat was ook zo raar.. Ik leek er elke keer bijna te zijn en dan ging het helemaal fout.
Dat is dus wel typisch lyme, het laait gewoon elke keer weer op en kan ook zo tijden rustig zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:20

Wel grappig van de magnesium, dat kom ik steeds tegen voor klachten waar ik tegenaan loop. Ook weer als een soort anti-stof wanneer je E621 binnen hebt gekregen :)

Ik vraag me achter af in hoeverre het schadelijk is als je magnesium slikt want het zal ook wel weer zijn minpunten hebben...was het niet zo dat het ook met (de opname van?) Calcium samenhing ofzo? :)

Wat betreft die Tens: ik heb nogal last van het gebied rondom mijn schouders en nek en heb een poosje geleden een Butterfly Massager gekocht.
Dat is geen sexding ofzo :+ Maar dus een doodsimpel apparaatje met gel-vleugeltjes met elk een elektrode. Plak je op je lijf en dat ding geeft nog kittige pulsen zeg :oo

Maar dat helpt dus wel tegen gespannen spieren (triggerpoints zijn het eigenlijk)!

Ik zit nu te twijfelen of ik ook zo'n TENS-achtig apparaat zal kopen, dat bedient vast wat makkelijker dan een gadget met knoopcel met kleine knopjes erop..die dus onbereikbaar zijn als die op je rug zit :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:48

Doe anders hetzelfde wat ik gedaan heb, een bevallingstens. Kost weinig doordat mensen niet zo vaak bevallen en er zit een rug/nek stand op. Hoef je geen cheapass china ding te kopen en toch goedkoop. Een uitgebreidere niet bevallingstens heeft vaak veel meer optied/standen waar ik toch niets van snap.:-P magnesium en calcium samen is niet handig schijnt omdat het de werking op zou heffen geloof ik. Ik heb ook alleen magnesium geen cal/mag/zink en geen calciumgebrek zover ik weet.