Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cyrina schreef:Ik denk dat je het te letterlijk neemt. Je kunt fibromalgie tekenen krijgen door aspertaan en door dan te stoppen met aspartaan gaat het weer over. Maar als je "gewoon'" fibromalgie hebt, dan heb je het..
Ik kan ook slecht tegen aspertaan ik had vroeger veel last van migraine (wekelijks). Toen ik stopte met aspartaan drinken werd dat gelijk veel minder, tot nu nog max 3 keer per jaar en vele minder heftig dan toen. Fibromalgie heb ik echter nog steeds(Als het dat is, want de dokters hadden niet zo heel veel zin om verder te zoeken toen mijn gewrichten op de foto niks leken te mankeren, zelfs een test op artritis psoriasis was te veel gevraagd ondanks putjes in mijn nagels etc. ). Ben nu aan het uitproberen met minder tarwe eten (omdat ik ook veel buikkramp begon te krijgen), dus speltbrood ipv tarwebrood etc.
Dat van die zenuwvezels had ik nog niet gehoord!
Team_Sublime schreef:ik heb inderdaad gewoon alles geschrapt maar dit hielp voor mij niet. volgens reumatoloog zit ik wel in een van de zwaarste stadium rondom fibro. heb verschillende medicijnen gekregen en zat als laatst zelfs op tramadol en morfine. ik ben nou helemaal gestopt met medicijnen slikken omdat ik gewoon niks meer kon doen en hele dag door duf was en nog steeds veel pijn had. zelf eten schrappen helpt bij mij dus niet. echter heb ik nog geen voedingssuplementen geprobeerd dus dat zou nog een idee kunnen zijn
nu heb ik wel een medicijn gevonden dat werkt maar dat is ook niet ideaal ( meer info op PB ga ik niet openbaar zetten. )
).Cyrina schreef:Dat van die magnesiumolie vind ik wel een goede. Ik neem wel magnesium in (eet gewoon een likje van die van de paarden mee).
Lyme hebbe nze bij mij ook vermoed, heb ook 1 keer positief getest op afweerstoffen, maar was heel minimaal, keer daarna was het weer goed. Dus dat is weer geschrapt.
Ik slik verder geen medicijnen, alleen bij hele erge aanvallen een keer een ibropufen, maar dat is al weer een tijd geleden. Verder blijf ik bewegen ook ( of eigenlijk juist) als ik pijn heb. Bij mij slaat doe boel namelijk anders op een heel pijnlijke manier op slot.. alleen snachts is dat vrij lastig met slapen, dat gaat wel eens fout..
Cyrina schreef:Ik heb er nooit medicijnen voor gehad. Mijn dokter vindt dat het volledig bewezen moet zijn doormiddel van de test. Ik heb me voorgenomen dat als de klachten verergeren ik naar duitsland ga.
Maar het blijft een beetje hetzelfde.
Ik heb dus gewrichtsklachten en verder s'nachts hitte aanvallen, soms problemen met coordinatie van mijn benen tijdens lopen (gelukkig nooit te paard), last van spijsverteringsorgaan (acute misselijkheid en dan komt mn eten er binnen 20 minuten aan 2 kanten uit..), putjes in nagels en licht eczeem achter mn oren...
oftewel..het kan van alles zijn. Last van spijsvertering past in fibromalgie verhaal, maar andere dingen weer niet. Daarnaast kan ik ook weken volledig klachtenvrij zijn, om dan weer last te krijgen soms van alle dingen en soms maar enkele.

Maar dus een doodsimpel apparaatje met gel-vleugeltjes met elk een elektrode. Plak je op je lijf en dat ding geeft nog kittige pulsen zeg