KarinvdM schreef:Als ik havermoutkoekjes maak gebruik ik altijd eieren Horse_xx, dan plakt alles ook mooi aan elkaar.
Ga ik dat de volgende keer even proberen ze vielen bij mij wel een klein beetje uit elkaar
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwitsal schreef:Phormicola, mix je de kokosvet er dan doorheen voor smaak oid? Of doe je het in zulke kleine mate dat je het niet proeft en is het puur voor het binnenkrijgen van een x aantal gram kokosvet per dag (volgens mij moet je best flink kokosvet binnen krijgen dagelijks wil je er mbt je gezondheid iets van merken, uit mn hoofd iets van 3 eetlepels per dag?)
Vanavond maar eens opzoek naar de euroshopper havermout. Neem ook maar gelijk brinta mee. Best een goed idee voor sochtends vroeg(ik betwijfel of ik de havermout ga lusten namelijk haha)
Horse_xx schreef:Catmax schreef:Hier nog een havermout fan!!
In Costa Rica maakten wij altijd "Granola", een gezond ontbijt wat oa ook havermout bevat. Het is echt heerlijk en ik maak het altijd meteen voor twee weken vooruit en dan eet ik het 's morgens (40 gr) met magere yoghurt of kwark (melk kan ook) en met wat stukjes vers fruit er door (bv banaan, ananas, aardbeien, meloen, papaya). Het is goed voor de spijsvertering, het op gang brengen van de verbranding en lekker voedzaam.
Het bevat oa nog tarwekiemen, sesamzaad, lijnzaad, kokosrasp, walnoten, amandelen, melkpoeder, een beetje honing en olie en dan in de oven. Het resultaat is dan een soort van zelfgemaakte cruesli. Jummie!!
Klinkt super lekker!
Cayenne schreef:Al twee weken van te voren maken? Hoe blijft dat dan goed? Mik je het in de vriezer?
Catmax schreef:Cayenne schreef:Al twee weken van te voren maken? Hoe blijft dat dan goed? Mik je het in de vriezer?
Nee, je doet alles in een kom, daar gooi je een scheutje zonnebloemolie en zo'n drie lepels honing door. Dan roer je alles door elkaar heen, doe je het in een bakblik en zet je het 2x 12 a 13 minuten in een oven van 180 graden (halverwege even "omgooien"). Als het klaar is uit de oven halen, af laten koelen en in een pot doen.
Zo heb je elke morgen je eigen zelfgemaakte gezonde "cruesli" (waar je ook nog van alles aan toe kan voegen maar ik ben niet zo van de rozijnen of ander gedroogd fruit) die je dan nog mengt met yoghurt/kwark/melk (bv) en evt vers fruit.