Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:24

Klokhuis er wel uit... schil laten zitten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:46

Ikzelf vind een staafmixer niet zo goed werken, maar dat kan ook aan mij en/of de staafmixer liggen :Y) Vind dat een blender het wat smoother maakt, en daar hou ik persoonlijk van.

Een appel snij ik in stukken (klokhuis eruit) en erin kieperen maar.

Had vandaag geen groen meer in huis, morgen weer even inslaan, dan kan mn eerste officiele smoothieweek echt van start! Mag ook wel want ik heb eeeernstig slecht gegeten met de paasdagen :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:51

Haha hier nog 1 die slecht heeft gegeten met de paasdagen. :=

Morgen inderdaad maar weer wat groen in huis en blenden maar. :)

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:50

klinkt gezond die groene smoothies..... maar op de een of andere manier niet echt lekker

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:24

Heb je het weleens geproefd irisdepony?

Vanmorgen een smoothie gemaakt van kiwi, banaan en magere kwark. Wat was ie bitter! Zat vast een minder mooie kiwi tussen ofzo... :( Hij was wel groen, maar niet door de groente natuurlijk :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:36

Wij hebben ons behoorlijk goed gehouden met pasen. Geen enkel paasei op, wel een plakje paasstol bij het ontbijt. Daarnaast zijn we ook 2 dagen uitgenodigd om te gourmetten, maar ook dan kun je gezondere keuzes maken. Nu weer met goede moed verder, we drinken nu al een ruime week elke dag 2 flinke smoothies. Ook ben ik met de 30 day shred bezig, vandaag dag 8. Merk al dat ik beter in mn vel zit, meer energie etc. Dus daar gaan we lekker mee door :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:50

Oh wat een handig topic :j

Zou je ze ook de avond van te voren kunnen maken? OF wordt dat niet lekker? Misschien tussen de middag toch maar eens kijken voor een blender en wat dingetjes in huis halen. Wil dit eigenlijk wel gaan proberen als ontbijt. Samen met wat lijnzaad ook, voor de extra vezels.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:52

Je kunt een groene smoothie maximaal 2 dagen goed houden in de koelkast :j Wij hebben van die bekers met draaidop, zodat we een klein voorraadje kunnen maken. Met een whitemarker kun je erop schrijven wat voor smoothie het is en de datum. We even goed schudden/doorroeren als je je smoothie uit de koelkast haalt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:55

Hier maak ik ze idd ook voor 2 dagen, dus binnen zo'n 24 uur zijn ze op.
Vandaag voor dochter (8 jaar) gemaakt, niet te veel spinazie, een glas water, een banaan, een appel en aardbeien.
Hij smaakte te veel naar banaan, vond ze, hahaha, volgende keer maar een halve d'r in.
Voor mezelf doe ik ook meer andere dingen erdoor, dus idd een scheve verhouding.
Ze wilde 'm niet te groen, maar dit zag helemaal niet mooi uit qua kleur, hahahaha.
Heb er gepofte quinoa door gedaan voor haar als ontbijtje.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:59

Ik zag nu bij de Blokker 2 blenders op de aanbieding. Dus daar ga ik tussen de middag maar even naar kijken denk ik :j

Haal ik bij de AH direct wat kiwi en banaan en spinazie :j

Wat zijn de verhoudingen dan precies? Als je gebruik maakt van deelblokjes uit de vriezer?
\Ik heb namelijk echt geen idee.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:01

Deelblokjes kan ik je niet mee helpen, weet dat ze veelal 40 procent groen op 60 procent fruit aan houden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:03

Je moet in het begin ook even kijken wat je lekker vind. Vaak is het handig om eerst het fruit wat je wilt gebruiken te blenderen met een glas water of verse sinaasappelsap. Dan kun je langzaamaan je groen toevoegen, af en toe eens proeven of je het nog steeds lekker vind. Desgewenst kun je op het laatst nog wat water/sap toevoegen als je je smoothie dunner wilt hebben. Kwestie van veel proeven en uitproberen dus :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:19

Eten/drinken jullie de smoothies als een maaltijd of als een tussendoortje? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:22

Ik ben eigenlijk van plan het als ontbijt te gaan eten :j

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:00

freespirit schreef:
Lielle schreef:
Ik heb net (nav de opmerking van Oma ;) ) een sapje gemaakt van boerenkool, spinazie, romaine sla, dragon en drie appels. Erg lekker, mn de dragon erdoor.

Héél goed, meiske, is heel gezond voor je, altijd luisteren naar Oma :')

Doe je die boerenkool er dan rauw in??

Overigens zit ik er nu aan een met 2 stengels bleekselderij, 4 blokjes spinazie, appel, peer, lijnzaad, chiazaad en kokos. Ik heb er ook twee blaadjes basilicum door heen gedaan, erg grappig als je dan af en toe een vleugje basilicum proeft. Ik had er ook wat citroensap in omdat ik het anders te zoet vind.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:27

basilicum bij de aardbei...geniaal :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:07

Ik heb ook weer even een voorraad ingeslagen! Diepvriesspinazie was in de aanbieding bij de AH dus gelijk 2 zakken ingeslagen. Ook aardbeien uit de diepvries meegenomen en 2 mango's. Morgen maar even bij mn buurman neuzen, die heeft een biologische tuinderij, eens kijken wat ik daar nog meer aan bladgroente kan scoren :D
Net voor het hardlopen een smoothie gemaakt met aardbeien, banaan en 3 slasoorten. Denk wel dat ik de groenhoeveelheid wat op ga voeren, vind de smoothies uit het 50 smoothie boek voor de echte beginners te fruitig. Doe het juist voor de groentes namelijk!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:10

Ik heb vanmorgen een smoothie op met een halve peer, venkel en bleekselderij. Merk dat ik er steeds minder fruit in (kan) doen

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:17

Vanmiddag was ik na een tandarts bezoek (incl verdovingen) erg blij met een groene smoothie als lunch omdat ik niet durfde te kauwen zat een boterham er niet in. De smoothie vulde goed en was erg lekker (grapefruit, sinasappel, banaan, spinazie, tarwezemelen en lijnzaadolie).

Ik heb gisteren een smoothie met ananas en banaan gemaakt, ik vond het niet te drinken! Nu nog een halve ananas over. Iemand nog een ander leuk smoothie-met-ananas idee?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:24

Ananas met sinaasappel, mango en gember is erg lekker als basis :)

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:26

Gember? gewaagd :-) die sinasappel erbij klinkt inderdaad wel Lekkerder. Het was gister zo'n weeïg smaakje met alleen die banaan erbij (en water)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:34

Ik ben absoluut geen sapjesexpert als de meesten hier, maar de gember doet het zoete van het fruit lekker afsmaken. Heb het ooit eens als gewoon sapje ergens gehad, en als smoothie vond ik het ook lekker. Ik deed 2 sinaasappels + ananas + diepvriesmango + gember + kiwi + little gem + water en sojamelk light als ik het me correct herinner.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:41

Hoeveel gember gebruik je dan ongeveer?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:47

Hmm ik ben persoonlijk in andere gerechten geen gemberfan, dus ik doe er echt niet te veel in, laat alles dan even blenden, en proef er eventjes van. Begin met zo weinig mogelijk, en dan opbouwen tot het voor jou echt goed is, denk ik :)

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:22

Ik ga het eens proberen, heb nog gember in huis. Gebruik ik normaal voor linzensoep enzo.