Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:00

Huberta schreef:
wie wil mij nogmaals het recept geven van een banaan muffin

? dat kan je toch zo zelf even opzoeken ? Onderaan de pagina even muffin en banaan invullen .....

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:18

Ik heb vanochtend ook de bosbessenmuffin geprobeerd. Vond het zo-zo. Wel te eten, maar niet zo lekker als het klonk :Y)
Ik vind trouwens havermout ook erg lekker met amandelmelk. Ik heb die van Provamel, van de Ekoplaza. Ook nog best zoet, maar er staat op dat die gezoet is met agavesiroop, dus vooruit dan maar weer. :P

_rosita_

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:14

Ik wil misschien dit kookboek aan gaan schaffen.. ben zelf niet zin creatieve koker. haal je uit dit kookboek voldoende maaltijden die relatief simpel zijn en waarmee je dus echt volgens deze methode/dieet kan eten? of zijn er op internet ook nog meetdere te vinden? is ieder gewoin van de een op andere dag gestart en de suikers etc laten staan? hoop vragen maar erg benieuwd;-)

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:26

Maris schreef:
Huberta schreef:
wie wil mij nogmaals het recept geven van een banaan muffin

? dat kan je toch zo zelf even opzoeken ? Onderaan de pagina even muffin en banaan invullen .....

waarschijnlijk ben ik toch niet zo slim, wat bedoel je met onderaan de pagina? :o

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:56

Helemaal naar onderen scrollen en dan staat er linksonderaan - zoek naar : en dan dus invullen. Dan zoek je alleen in dit topic.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:58

_rosita_ schreef:
Ik wil misschien dit kookboek aan gaan schaffen.. ben zelf niet zin creatieve koker. haal je uit dit kookboek voldoende maaltijden die relatief simpel zijn en waarmee je dus echt volgens deze methode/dieet kan eten? of zijn er op internet ook nog meetdere te vinden? is ieder gewoin van de een op andere dag gestart en de suikers etc laten staan? hoop vragen maar erg benieuwd;-)

Er zijn ook wel leuke websites te vinden met veel recepten ! Zoals :
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/p/recepten.html
http://www.natuurlijkvoeding.nl/recepten/

En vast nog veel meer !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:59

ik ga even op zoek naar een ander doel voor mijn amandelmelk. Want s'ochtends met muesli is me dat toch echt veel te zoet ( ik ben ook meer voor hartige gerechten ). Misschien pannekoekjes ofzo met amandelmelk gemaakt ? Iemand nog ideeen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:02

Te zoet :')
Vond ik maar eens iets te zoet....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:40

Ik heb amandelmelk met spelt erdoorheen, misschien is dat zoeter als de "normale" amandelmelk ?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:47

Je kunt ook amandelmelk aanlengen met gewone sojamelk.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:11

Ik heb nu van alles uitgeplozen en qua avondeten kan ik best wat recepten vinden of bedenken... salades of wokken met een berg groente is natuurlijk al snel klaar... alleen doe je er dan nog een 'sausje' door of laat je het erbij?

Verder heb ik gelezen dat speltbrood of zuurdezembrood wel mag, echter wat doe je daarop als beleg? Kwam dingen tegen als suikervrije jam, banaan, tartex en ei? Past dit allen in deze manier van eten en hoe zit dat met vleeswaren? Mag dat juist wel of niet en wat eet je verder zoals op brood of een rijstewafel?

Eet al jaren zonder smaakversterker, ivm heftige allergie, dus ook daar moet ik op letten.. lastig hoor :D Maar ik geloof absoluut dat dit vele malen gezonder en fijner is dan met alle suikers en andere troep..

Ik ga zaterdag nog uit eten en daarna echt starten... heeft iemand verder nog tips of simpele recepten volgens de methode van AA en dus ook het liefst zonder alle Enummers

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:37

AA is zonder e-nummers ;) Dus gewoon alles vers kopen en geen pakjes kant en klaar producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:14

Nou, probeer eens zalm te kopen.. Kijk je op de verpakking, zout, suiker(!), rijtje rare dingen.

Ik wil alleen maar zalm?

Ik heb vaak kaas met advocado op brood.
Of Hüttenkäse met peper en tomaat

Roerei is ook lekker.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:20

? zalm bij de visboer is echt alleen maar zalm hoor !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:26

Supermarkt.
Visboer is hier met winterslaap.

Ik durf ook niet te zeggen dat het bij de visboer puur is hoor, gaat ook vast wat overheen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:42

Valt volgens mij echt mee hoor. Ik zie soms de vis zo vers binnenkomen. Of ze moeten er op het schip al vanalles overheen gooien ? ik hoop alleen maar ijs.....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:43

Ik ben nog steeds niet zo creatief. Volgens het bloedgroepdieet ( O ) mag je niet zoveel granen eten en al helemaal geen tarwe. Goed, spelt dan, maar dan mag je nog maar een boterham of 6 per week geloof ik. maar wat ik dan ipv brood/granen moet eten ?? Ik weet het nog niet.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:57

Maris: quinoa bijvoorbeeld is een zaad en geen graan zoals vaak gezegd wordt. Je kunt er dan wel geen brood mee bakken maar wel lekker door bijvoorbeeld een salade. Lunch is bij mij vaak salade, flink wat groenten met nootjes en dan een schep quinoa of gierst oid. De ene keer doe ik er een gekookt eitje bij, dan weer gerookte zalm. Of ik bak een vegatarische notenburger. Ik bak ook wel tortilla's van boekweit, proeft compleet anders en je moet ze heel erg waterig maken anders worden ze zo dik. Maar dan besmeren met iets van mayo of een soort roomkaas idee, groenten er tussen, plakje zalm.. Mjam. :j

Oja en soep. Ideaal om veel groenten binnen te krijgen en gewoon mee te nemen in een thermoskan :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:36

Ja soep eet ik idd ook wel veel.
Hmmm over die quinoa zijn de meningen wel verdeelt dacht ik ? Veel mensen rekenen dat idd onder granen.
Een vegetarische notenburger ? heb je daar een recept van ?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:42

Nee, dat is zo'n burger van de biologische winkel. Heb de ingredienten goed bekeken en er zit weinig troep in, dus voor de variatie eten we die. Ze zijn er met en zonder soja, met rijst, verschillende soorten noten en zaden. Kun je vast ook zelf maken, maar dat is me teveel moeite :+

Ik maak tegenwoordig wel zelf muesli, echt heerlijk. Gewoon bij elkaar pakken wat je lekker vind, noten, zaden, vlokken gerst, spelt en haver. Mengsel van kokosolie, honing en sinaasappelschil smelten. Erover gieten en dan 40 minuten in de oven. Heerlijk krokant :9

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:47

maar wat doe je dan door de muesli ? Melk mag niet en amandelmelk vind ik echt veel te zoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:52

Ik heb net de preitaart in mijn mik, die is erg lekker

Ik ben echt quinoa fan

Mss kan je eens zelf amandelmelk maken
Of sojayoghurt?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:56

soja yoghurt... hmmm zou ik kunnen proberen idd. dank je voor de tip !
Quinoa heb ik nu een zak van in huis, dus dat ga ik ook proberen. Doen jullie daar groenten doorheen ? Goh ik ben echt nog niet vindingrijk hoor met recepten !

Ik heb net ipv aardappelen ( mag niet bij bloedgroep O ) een selderijknol- puree op.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 19:00

De bloemkoolpuree is ook erg lekker!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:07

Maris, mag je wel zoete aardappel (is geen familie van de aardappel trouwens)