Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:03

Wat een geweldig topic!
Ik wil vrijdag een taart maken in de vorm van een gitaar voor mijn surprise. Nou had ik bedacht om cake in onze bakplaat te doen en dat twee keer dan die op elkaar als een soort van kapseltaart, zodat ik die in de vorm van een gitaar kan uitsnijden.
Maar nu wilde ik graag hulp van jullie, zou deze twee lagen cake aan mekaar blijven zitten? Of hoe zou ik dit anders aan mekaar kunnen plakken? Ik dacht zelf misschien wel glazuur maken, maar ik denk aangezien alle ervaring van vele hier, dat er misschien nog wel een betere manier zou zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:27

Foeifoei, de volledige middag in de keuken gestaan. Op een gegeven moment heb ik van gekkigheid de Christmas-stream van Skyradio aan gezet :')
Eerst een biscuit gebakken, ondertussen merinque-bc gemaakt waarbij ik uiteraard op het laatste moment bedacht dat ik de eiwitpoeder nog moest mengen met water. Dus daar moest ik eerst op wachten.
Afijn, uiteindelijk de taart gevuld met chocoladepepernotenvulling (gemengd met een deel van de bc) en een laag spaanse sinaasappel-yoghurt van Almhof met stukjes mandarijn en afgesmeerd met de rest van de bc.

Vervolgens 48 cupcakes gebakken. Die mogen eerst een nachtje in de vriezer logeren voor ik ze morgen en vrijdag ga decoreren.

Dan komt over een klein uurtje een vriendin met wie ik samen de taart ga bekleden en decoreren. Ze viert vrijdag haar verjaardag en vroeg of ik samen met haar een taart wil maken. Túúrlijk! Dus dat wordt vast gezellig :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:28

Dorus schreef:
(...) Als je dan de biscuit eerst insmeert met botercreme om de poriën af te sluiten moet dat volgens mij geen enkel probleem zijn.

Ieh bah, nu zie ik een biscuit met acné voor me :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:30

BonnieBalou schreef:
Wat een geweldig topic!
Ik wil vrijdag een taart maken in de vorm van een gitaar voor mijn surprise. Nou had ik bedacht om cake in onze bakplaat te doen en dat twee keer dan die op elkaar als een soort van kapseltaart, zodat ik die in de vorm van een gitaar kan uitsnijden.
Maar nu wilde ik graag hulp van jullie, zou deze twee lagen cake aan mekaar blijven zitten? Of hoe zou ik dit anders aan mekaar kunnen plakken? Ik dacht zelf misschien wel glazuur maken, maar ik denk aangezien alle ervaring van vele hier, dat er misschien nog wel een betere manier zou zijn.

Als je de gitaar niet wil vullen, zou ik me beperken tot een dun laagje botercrème tussen de twee lagen zodat ze wel blijven plakken maar er verder geen smaak bij komt.
Wil je hem ook gaan bekleden? dan kan je sowieso het beste botercrème maken voor het afsmeren.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:17

oh Jolien jij ook al zo obsessief bezig :+ ik heb net m'n 5e en 6e taart uit de oven getrokken om af te koelen :o
Daar ga ik morgen voor mezelf een verjaardagstaart van maken...wilde al heel graag een keer de slang maken...en bedacht me dat mijn chinese horoscoopteken slang is *\o/* dusszzz ga ik mrogen proberen DE SLANG te maken _/-\o_
Dochterlief kreeg op stage van iedereen complimentjes, ze vonden de zak van de sint leuk en lekker...én er waren collega's die wel wilden weten of ik ook voor anderen bakte :j ...kom maar op met opdrachtjes!! Kan ik lekker bakkken en freubelen en word er niet dik van :D

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 06:40

hanneke1 schreef:
Is inderdaad wel groot, maar als ik kijk naar hoe mijn vriend stukken taart uitdeelt denk ik dat er een hoop op zal gaan haha. En wat er overblijft dat eten we lekker hier op :) Heb helaas (nog) geen kleinere ronde bakvorm.

Denk inderdaad dat iets met vruchten wel lekker zal zijn. Geeft toch ook nog een wat zoeter tintje eraan! Bedankt voor je idee!

Peer of appel is erg lekker bij kaneel

immii_clarr

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:10

Ik ga straks voor het eerst met de rainbow dust en alcohol aan de slag.. gister gehaald en wil het zo is uitproberen. Maakt het uit of je eerst de dust en dan de alcohol erbij doet of eerst de alcohol en dan de dust?? En neem aan met een iniminibeetje beginnen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:56

Ik begin altijd met dust en doe er dan alchohol bij. Mijn ervaring is dat je maar heel weinig alchohol nodig hebt en zo vind ik het makkelijker te doseren en verspil ik minder dust.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:10

Ik verspil nooit dust. Als ik over heb dan laat ik de alcohol vervliegen en gaar de dust weer in het potje :-)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:12

Over die optie heb ik eigenlijk nooit nagedacht :)*

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:22

Kijk, weer wat geleerd! :-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:47

Een vriendin van mij viert vrijdag haar verjaardag en ze vroeg of ik samen met haar een taart wilde maken. Natuurlijk :Y
's Middags had ik de taart alvast gebakken, gevuld en afgesmeerd en 's avonds zijn we aan het decoreren geslagen.
Bij deze het resultaat. Mijn vriendin heeft afgezien van de rozet, de bovenkant gedaan. Ik heb de taart bekleed en de rozet en het hekje met de bloempjes gemaakt.

De taart is volledig bekleed en gedecoreerd met marsepein.
Er zit een laag chocoladepepernoten met 123-botercrème en een laag spaanse sinaasappel-yoghurt met mandarijntjes in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een collage met alle foto's bijeen:
Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:28

superleuk!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:38

Wat een scheetig paardje Jolien.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:27

leuk Jolien!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:29

I love him <3

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:04

Internet heeft tijdje niet gedaan, vandaar weinig actief :)
Ik vind het taartje echt suuperleuk Jolien!
Paardje is echt heel schattig!

Nou ik heb dus aardig wat taarten in te halen, dus hier komen ze!
De foto's zijn helaas niet top, mams heeft ze gemaakt met haar mobiel..

Ik had voor zondag het spoedje, dit is het geworden.
Ze passen niet echt bij elkaar, maar we hadden nog heeel veel roze marsepein over dus daar maar gebruik van gemaakt :P
Mijn kennissen vonden de taarten echt suuuper, waren er erg blij mee!
Werd naar voren geroepen toen de taarten aangesneden werden en uitgebreid bedankt, mijn naam is 3 keer gezegd zodat mensen me op konden zoeken op FB, en er zijn zelfs mensen naar me toe gekomen om te vermelden dat ze bij me komen bestellen! Echt heel fijn om te horen!

De bloem is gevuld met aardbeienjam en botercreme, de onderste laag van de stapel met abrikozenjam en BBC, en de bovenste 2 lagen met lemoncurd en botercreme.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn oma was vrijdag jarig, dus hiervoor heeft mijn moeder ook een taartje gemaakt.
Waarmee hij gevult is weet ik niet precies meer, hij was wel errug lekker!

Afbeelding

Ook heeft mijn moeder zaterdag een bruidstaartje gemaakt voor een collega van haar.
De wens was oranje en bloemen, nou dat is wel gelukt!
Weet ook niet waarmee hij is gevuld, waarschijnlijk de ene met aardbeienjam en de andere met abrikozenjam.

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog een taartje van een hele tijd geleden, ook voor een collega van mijn moeder.
Waar hij mee is gevuld weet ik echt niet meer :P

Afbeelding

Dit was mijn taartenparade weer even hahaha, nu voor 6 december een opdrachtje staan :)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:32

Mooie taarten weer!
Ik heb vandaag ook 2 taarten gebakken! 1tje voor duinrell aankomend weekend en 1tje ter ere van de nieuwe melkstal die vanavond in gebruik genomen is! (die is ook alweer zowat op! Dat krijg je met veel mannen in de keuken) Foto's staan op de telefoon dus die komen een andere keer!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:47

Mooie taarten weer zeg!
Heb gister een paar sinterklaas cupcakes voor m'n schoonfamilie gemaakt :)

Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:53

oeh die zijn ook schattig zeg!

@ Blarhiminn, mooie taarten ook! Die pinguinkontjes zijn leuk haha!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:21

Blarhiminn..mooie taarten...idd die kontjes van die pinguins :+
Dat bruidstaartje met al die bloemen is ook <3
En Leuke cc immii_clarr :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:07

Zijn leuk Blarhiminn.
Die pinquins zijn echt grappig :D

Immii-Clarr, die zijn ook leuk.

Ga voor a.s zondag ook sinterklaascupcakes maken.
Voor a.s woensdag staat een 3D carstaart op de planning.
En voor 14 dec de veelbesproken k*t-Taart.
Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik deze ga maken :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:00

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:50

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:48

Was al op de hoogte Claudia :) Denk trouwens niet dat ik mee ga doen.