Ik word heel erg oud volgens mij
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wij hebben sinds een tijdje een actifry en dat is zeker een aanrader. Ik schil de aardappelen en gooi ze er in stukjes in, 20 tot 30 min later hebben we heerlijke knapperige aardappeltjes. Dit doe ik ook met courgette, in plakjes, of aubergine. Lijken dan net chipjes maar dan anders en gezonder 
phormicola schreef:Wisten jullie trouwens dat als je maar 6 uur slaapt per dag dat je dan langer leeft?
Ik word heel erg oud volgens mij
Of was er heel veel kritiek op het onderzoek. Weet het niet meer. In ieder geval vraag ik me af hoe ze zoiets methodologisch zouden aanpakken. Waarschijnlijk met fruitvliegjes ofzo.
Ach ik ben slanker dan toen ik 8-9 uur sliep, dus misschien maakt het ook allemaal geen drol uit.
Phylos schreef:Het voordeel van leven op 20 M2 als student..een echte zooi kan het niet worden en anders is het ook nog wel een keer opgeruimt (en ik ben ook wel erg netjes van mezelf)
en we werken andere tijden (altijd iemand in huis dus die troep kan maken (of op kan ruimen) ) 

Dat is pijnlijk 

Ik probeer wel om om 22 u echt al te slapen, want om 05.15 u gaat de wekker weer 

Weet iemand nog meer lekkere recepten die makkelijk te maken zijn en eentje die lekker gezond is? Groetjes.
Ben iig door al jullie schrijfsels weer helemaal gemotiveerd!
daartegenover zijn er uiteraard ook veel voordelen hier: groenten en fruit zijn er grotendeels enkel in het seizoen: er worden dan wel bananen, kiwi's en appels en af en toe avocado's geimporteerd, verder is bijna alles eigen productie van Tunesie. De importkosten zijn idioot duur, juist om de eigen productie te stimuleren, wat natuurlijk wel zo natuurlijk is
er is dus wel veel minder keuze, maar in principe wel altijd lekker vers en gezond. Binnenkort weer lekker vijgen, granaatappels, nectarines en sinaasappels uit eigen tuin!

ik zal eens kijken of ik wat Tunesische receptjes hier op kan schrijven vanavond of morgen, ik ken er iig zat dus zal eens kijken
het weer is inderdaad ook wel lekker hier haha, maar als mijn bronnen betrouwbaar zijn, hebben jullie in Nederland de laatste tijd ook goed weer 
En duurrrrr
Zal me nog even voorstellen, ik ben Tamara, 21 jaar oud, woon en studeer in Groningen. Ben nu derdejaars geschiedenis-student en ben me sinds een half jaartje gaan interesseren voor voedsel en gezond eten. In mijn eerste jaar op kamers eigenlijk altijd alles uit pakjes en zakjes, veel Knorr wereldgerechten, Honig pakjes en noem maar op. Geen idee wanneer en hoe de omslag is gekomen maar hij is er gekomen en ben er heel blij mee. Geen pakjes/zakjes meer voor mij, frisdrank drink ik ook een stuk minder, ben gelukkig van nature al een waterdrinker. Er staat eigenlijk altijd wel ergens een glas of flesje water. Ik probeer ik over te gaan op biologisch eten, koop nu eigenlijk altijd mijn melk, yoghurt, kwark en muesli biologisch. Probeer ook veel biologisch vlees te eten maar dat zit er niet altijd in. Eet ook iedere maandag (althans probeer ik) bewust vegetarisch en ben sinds zondag ook met vis aan het 'experimenteren'. Ben niet een echte viseter, nooit echt gegeten als kind maar vind het wel belangrijk om gevarieerd te eten.