Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:37

Rinske schreef:
Oh de nieuwe mjam, dan moet ik die binnenkort ook binnenkort ook binnenkrijgen, leuk :)) .

Kun je op de mjam eigenlijk een abbo nemen of is die alleen los te koop?

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:41

Pfff..wat kletsen jullie veel!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:43

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:46

Zo net terug uit Amsterdam, heb bloemen uitstekers, fondant, marsepein en zo'n boetseerding gehaald. Alvast voor volgende week.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:48

Ik wil trouwens een taart maken voor het dochtertje van mijn neef, die wordt volgende week 2 jaar. Wat zou een leuk thema zijn, Woezel en Pip? Bumba houd ik zelf niet zo van :') .

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:49

Woezel en pip is leuk. :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:53

Ja vind ik eigenlijk ook O:) . Maak ik die gewoon :)) .

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:54

Ik ga binnenkort een taartje maken (toch maar wel weer :) ) voor mijn projectgroep. Ook maar is gaan bedenken wat voor taart ik wil gaan maken.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:30

Rinske schreef:
Kun je ook een abbo op nemen, is net zo duur als losse nummers, dus voor het voordeel hoef je het niet te doen :P . Het is alleen makkelijk dat ik er dan niet voor weg hoef :)) .
http://www.mjamtaart.com/silverstripe/c ... abonneren/

Bedankt, zal vanavond eens op m'n gemak gaan kijken!

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:36

Ik heb um al :D

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 16:45

LauraMc schreef:
Welkom! Wel je eerste taartje showen hè!

Mensen, ik heb een vraagje. Hoe maken jullie die champagnebubbels? Van fondant? Ik heb om te proberen een paar van marsepein gemaakt. Heb ze in een bakje gegooid en een heel klein beetje dustingpowder erbij gedaan en toen heel hard geschud. Perfect egaal gedust :)

Halen jullie daar een visdraadje doorheen?

Ik quote mezelf maar even :) Had nog geen antwoord gekregen.. iemand die het weet?

Prakkie:
De verjaardagstaart is al mooi, maar het ei nóg mooier :) Alleen jammer van het 'geknoeide' dust.
Proeverij taartjes zijn ook gaaf. Mag volgende keer nog iets netter (bijvoorbeeld bij de uitsteekfiguurtje, dat randje kan je heel makkelijk wegwrijven!) maar dat geef je zelf al aan :)

LindaV:
Is dat echt je eerste taartje? :oo Doe je heel netjes! Erg strak bekleed :)

Verder nog een vraagje. Hoe maak ik zo echt mogelijk ijsklontjes? Ik dacht eraan om witte chocolade lichtblauw te kleuren en die in ijsblokjesvormpjes te doen met een stokje erin. Maar het zou wel herkenbaar moeten zijn als ijsblokjes..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:05

Das wel een idee, alles in zakjes verpakken, maar wat een werk. :=

Onderbord bekleden ga ik van t weekend doen, goed idee! Ik heb vanmiddag de taarten gebakken, en stukje afgesneden, staan nu in de koelkast.
Morgen vullen en bekleden. De mens erger je niet taart moet af, die is voor vrijdag op m'n werk. Misschien dat ik vanavond de pionnen boetseer, en rondjes al uitsteek ofzo?

Ijsklontjes, kan dat niet met dat spul waar je ook water mee kan maken, euhm hoe heet het ook alweer?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:07

Iemand wel eens een pokemon taart gemaakt?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:15

ik weeg het nooit af...ik pak gewoon wat ik denk nodig te hebben, kleur het en wat ik daarvan over houd verpak ik in een zakje in de andere emmer. heb nooit last dat het te hard wordt ofzo.

Proeftaartje 2 in een ander caliber...omdat ik vrij ben in ontwerp maak ik 4 verschillende ontwerpjes.
deze is gevuld met tropical vlaaivulling en een laag limoenmousse
Afbeelding

en de simpele voetbaltaart, hij lijkt op de foto minder netjes dan hij is eigenlijk.
lijnen zijn gespoten met mijn royal icing waarmee ik mijn mixer kapot gedraaid heb := maar....hij was spuitbaar! en het bleef staan, heb ook een rand gras aan de onderkant gespoten dat mooi bleef staan :D
Afbeelding

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:19

Die vogels zijn gaaf zeg.
Bij die laatste vind ik de letters/cijfers leuk. Wat is dat voor uitsteker ofzo?
Jammer dat de lijnen niet strak recht zijn.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:53

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:03

Die duifjes zijn wel erg leuk :j . Kan ook weer op m'n verlanglijstje := al wordt deze wel erug lang :D . Zit al ruim over de 100 euro aan spullen die ik wil hebben. Toch maar ff wat gaan inkrimpen da lijstje ;)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:04

LauraMc schreef:
Verder nog een vraagje. Hoe maak ik zo echt mogelijk ijsklontjes? Ik dacht eraan om witte chocolade lichtblauw te kleuren en die in ijsblokjesvormpjes te doen met een stokje erin. Maar het zou wel herkenbaar moeten zijn als ijsblokjes..

Ik denk dat je met isomalt de meest lijkende ijsblokjes krijgt. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, dus weet niet of het fijn werkt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:42

TT, kan het niet heel erg goed zien, maar volgens mij hebben je rozen 'piemeltjes' in het midden? Waarschijnlijk draai jij eerst een kegeltje waar je dan de blaadjes omheen doet? Het is veel mooier om ipv een kegeltje ook een blaadje te gebruiken die je redelijk strak oprolt.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 21:45

astriidj schreef:
LauraMc schreef:

Ik denk dat je met isomalt de meest lijkende ijsblokjes krijgt. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, dus weet niet of het fijn werkt.

Wat is dat precies? Is dat spul ook lekker? Want ik wilde een soort ijsklontjeslollies maken (thema) :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:51

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:22

Leuk zeg, die letters zijn idd erg leuk!
Ik heb mijn gisteren gebakken taarten net gevuld, en afgesmeerd. Staan nu in de koelkast. Gisteravond de pionnetjes, dobbelstenen en alle gekleurde rondjes voor de mens erger je niet taart al gemaakt.
De mens erger je niet taart is gevuld met vlaaivulling bosvruchten en slagroom. En de andere taart is gevuld met aardbeienjam en slagroom. Die wordt vrij simpel, ik denk wit met impressiemat printje erop, en bedankt erop.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:30

Ben benieuwd Samantha :) .

Zijn er hier meer mensen die hun taarten afsmeren met ganache ipv botercreme? Hoe smaakt het, en is het nog te snijden nadat het uitgehard is? Ik heb in mijn boek staan dat er een dikke laag ganache om de taart heen moet, maar als je dan wil snijden, is het dan niet te hard om er doorheen te komen?

Heb trouwens ook de Mjam binnen, hij is weer gaaf! Die zwembadtaart is zoooo cool :)) !

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:15

ik heb net van die push pops (of hoe die dingen ook heten) gemaakt. Wat zijn die dingen leuk zeg! (en erg makkelijk)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:36

prakkie schreef:
ik heb net van die push pops (of hoe die dingen ook heten) gemaakt. Wat zijn die dingen leuk zeg! (en erg makkelijk)

foto :j