Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:09

Volgens mij had ze hem toch al in de vriezer gezet?
Citaat:
'Vrijdagavond biscuit gebakken en even een nachtje in de vriezer.'

Bij mij is hij ook altijd gewoon strak, ik laat hem altijd een nachtje ingepakt in aluminiumfolie afkoelen.
Maar ik gebruik niet zo'n taartzaag, maar een snijhulp met scherp taartmes.
http://cdn.webshopapp.com/i/zzcdrl/298x ... ar-rvs.jpg
Laatst bijgewerkt door 1234 op 03-04-11 15:13, in het totaal 2 keer bewerkt

asjemenou

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:11

Heb je hem dan eerst laten ontdooien?
Als je hem bevroren snijdt, dan kan je dit resultaat toch niet krijgen?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:51

Eerst af laten koelen helpt goed! Ik leg altijd mijn hand op de taart en zaag hem met de andere hand door (met de zaag dan, niet met m'n hand :+ ).

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
het geboortekaartje had een zwart/wit foto van haar met der buik en dan maakte manlief en zoontje met verf een roze bloem (zoals op de taart) op haar buik.
gevuld met chocofudge en bc met praline smaak

Afbeelding
deze moest ik maken voor op een taart

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:31

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 2e taart :) taart is nog niet helemaal strak maar goed dat komt nog wel. Hij is al beter als de eerste :j
over 2 weken moet ik er een maken voor de verjaardag van mijn nichtje :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:09

spotless schreef:
Draadje staat goed strak. Misschien ben ik wat ongeduldig... :+ (story of my life, haha) Ik moest wel even flink drukken om door de knapperige buitenkant te komen maar daarna ging het voor mijn gevoel vrij soepel. Zal volgende keer wat rustiger aan doen. :j De structuur van de biscuit ziet er wel goed uit, toch?

Knapperige buitenkant? De buitenkant hoort niet echt knapperig te zijn.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:27

Shiiit, vergeten Tylose te bestellen! Waar kan je dit nog meer krijgen behalve dan bij een webshop?

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:38

Mayo schreef:
Knapperige buitenkant? De buitenkant hoort niet echt knapperig te zijn.

Nou ja, het was wel zacht maar toch stevig zeg maar - ik leg het weer errug goed uit geloof ik :+

Fijn dat jullie allemaal zo meedenken :j . Maar hij is dus bevroren geweest en wel weer ontdooid. Ik heb vast teveel "geduwd". Zal het noooooooit meer doen, goed? ;)

Erg gezellige babytaart van Biesje! En die van Elizabeth ook leuk. Boetseren is niet echt mijn ding dus daar zal ik me niet zo gauw aan wagen. Alhoewel ik een erg duidelijke how to van muisjes heb gezien die ik misschien ooit nog wel aandurf...

De ouwe taarten hebben nog geen taart gekregen. Ze eten nogal vroeg daar op de afdeling en de verzorgers waren bang dat de dames hun bordje niet leeg zouden eten, hihi. (Ze zijn allemaal in meer of mindere mate dementerend...) Vanavond of morgenochtend wordt ie opgepeuzeld maar voorlopig vonden ze 'em vooral erg leuk om naar te kijken. <3 Dat was dus weer 4 uur in de auto om er 1 uurtje te zijn, maar dat moet dan maar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:45

Monique1985 schreef:
Als je cake nog warm is gaat hij ook zo worden na het zagen.. (spreekt uit ervaring ;) )

Wat een mooie taarten zijn er weer gemaakt hoor!

Hierover kan ik ook meepraten. Dus beter is uit de vriezer dagje ontdooien en dan zagen. Mijn taart van vrijdag had ik ook vers gebakken, zagen was een DRAMA

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 23:25

Gewoon bevroren zagen, dan is hij binnen 2 minuten ontdooid.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:20

ik laat ze altijd wel eerst ontdooien, maar zaag ze door alleen met de heen en weer beweging. Ik voer geen druk uit in de richting van het ongesneden stuk.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:53

Zo ik las even een biscuit-bak-dag in :=
Heb voor volgende week een opdracht staan, ergens nog een proeverij, mijn nichtje's taart en volgende maand is mijn dochter jarig. Dus de vriezer kan weer vol :D

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:41

Dus als ik het goed begrijpt doet iedereen hier eerst de biscuit in de vriezer??

Dat doe ik namelijk nooit! Ik maak het altijd een dag van te voren en de volgende dag ga ik er pas mee aan het werk...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:44

Ik ook hoor, Monique :j Allebei kan: of de dag van tevoren of in de vriezer :)

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:59

Wat gaat het hier hard zeg, en wat een mooie taarten komen er voorbij!!
Ik ben afgelopen weekend ook weer bezig geweest met taarten maken (voor mijn verjaardag)
Ik vond ze zelf best goed gelukt :)

Deze was voor een kennis waarmee ik samen mijn verjaardag vierde. (Hij is 3 dagen na mij jarig)
Afbeelding

en deze had ik ook nog gemaakt. ( Ik had geen idee hoe ik hem moest gaan aansnijden, maar dat lukte mijn broer gelukkig erg goed en kregen we allemaal nog nette puntjes ook)
Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:59

ik bak hem, laat hem een uurtje afkoelen, snij hem, vullen en bekleden en dan pas in de vriezer...

Leuke taartjes weer!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:04

Ik doe de biscuits ook altijd een nacht in de vriezer :)
Een vriendin vroeg me of ik voor woensdag een taart voor haar zoontje wil maken, hij is gek op John Deere trekkers. Dus ik zet de oven vandaag ook aan en ga eens even proberen of ik zo'n ding kan boetseren. :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:42

Monique1985 schreef:
Dus als ik het goed begrijpt doet iedereen hier eerst de biscuit in de vriezer??

Dat doe ik namelijk nooit! Ik maak het altijd een dag van te voren en de volgende dag ga ik er pas mee aan het werk...

Neehoor :n Ik bak ook gewoon een dag van tevoren of minstens een dagdeel ertussen mocht het zo uitkomen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:44

Trouwens, van het weekend weer echt geweldige taarten voorbij zien komen. Wat groeien sommigen toch enorm hard zeg qua kunnen +:)+

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:03

ik wilde een lint maken onderaan de taart maar had het nog nooit gedaan. wilde eigenlijk een soort stikrandje maken maar ik kreeg hem niet mooi recht dus heb ik voor dit randje gekozen dit lukte wel hahaha
hoe doen jullie dat??

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:24

Ik bak meestal ook de dag voor ik wil gaan vullen en bekleden. Vaak dus 2 dagen voor de taart gegeten gaat worden.

Ik heb eind vorige week ook wat ruzie gehad met biscuits en de (nieuwe) oven. Moest 4 biscuits bakken voor de workshop van vrijdagavond. 2 woensdagavond gebakken waarvan ik er 1 heb laten mislukken omdat ik per ongeluk de magnetronstand aan had gezet. Bijna brand en wat een stank. Gelukkig snel buiten kunnen zetten. Dus nog maar een opnieuw. Donderdagavond nog 2 gebakken. 2 niet gaar. dus weer wat langer, vervolgens waren de hoeken uitgedroogd. Weer opnieuw gebakken en vervolgens grijpt mijn dochter van 2 op vrijdagochtend in een biscuit die op de aanrecht stond. Kon ik dus alweer hals over kop gaan bakken.....
Echt balen, maar nu weet ik het voor de volgende keer. Die oven is heel gevoelig en je moet echt 10 keer controleren of hij op de juiste stand staat voor je m aandoet.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:30

Oh dán baal je, Lilo :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:32

Oeh volgens mij zou ik dan ontvlammen :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:42

Moet je niet doen Mayo :n Dan verbandt het spul sowieso :')

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:43

Ik was ook niet helemaal meer in mijn hum. Komt gewoon door die nieuwe oven en ik had het donderdagavond gewoon beter op moeten ruimen en hoog weg moeten zeggen. maarja, ik had, ik had, ik had....
Maar ja, de resultaten waren gelukkig erg leuk geworden en de dames waren erg enthousiast. Ik zal vanavond de foto's wel even plaatsen.