Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:40

Wat leuk zeg die koekjes! Je zou ze zo kunnen verkopen :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:52

Ik wil ook heel graag met icing aan de slag, lijkt me zo leuk!
Voor kerst vraag ik iig een tipset, denk dat ik niet de uitgebreidste vraag maar eentje er onder. Ben toch niet zo creatief met alle verschillende vormpjes :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:27

Leuke koekjes :j Flauw hoor dat je man ze niet aan zijn collega's wilde geven.

Ik heb gisteren voor het eerste geexperimenteerd met icing. Gewoon een broodplank ingepakt met aluminiumfolie en verschillende dingen geprobeert met verschillende spuitmondjes. En vervolgens de icing weer terug in de spuitzak en dan de volgende spuitmond proberen :+
Was wel blij met die koppelring die bij het setje zat die ik laatst had gehaald. Dacht in eerste instantie dat ik die niet nodig zou hebben en het kan ook wel zonder, maar als je spuitmonden wilt wisselen is het wel ideaal.

Ik denk wel dat ik hier iets meer oefening mee nodig heb dan met het bekleden. Voor maandag ga ik het eerste taartje proberen met icing te decoreren.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:33

Dames, een paar pagina's heb ik een aantal off-topic reacties verwijderd. Denk er met z'n allen om dat dit topic specifiek over het bakken en decoreren van taarten gaat, niet over paarden. Alvast bedankt. :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:33

Icing lijkt me ook heel leuk maar fondant vind ik voorlopig moeilijk genoeg.
Wil graag workshop gaan doen ook :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:34

Chernique schreef:
Leuke koekjes Kinke! :)
Wat voor n recept heb je gebruikt en waren ze lekker?

Jep, ze smaken prima :D
Recept van De Koekjesfee:
200 gr. boter
200 gr. suiker
1 eetlepel vanille extract
1 ei
400 gram patentbloem

boter op kamertemperatuur laten komen.
Boter en suiker goed mengen (ik heb het in de mixer gedaan en een paar minuten laten mengen)
vanille toevoegen
ei erdoor mengen en daarna de bloem. Deeg een halve dag in de koelkast laten rusten

Toen ik het uit de koelkast haalde was het behoorlijk hard, heb het in gedeeltes verwerkt. Ook nog een deel met cacaopoeder gemengd en een deel met kruiden die ik laatst bij de Intratuin (aan de dis) had gekocht, zit o.a. kaneel in.
Bakken op 180 graden, ongeveer 13 minuten totdat de randjes goudbruin zijn. (ik heb mn heteluchtoven op 160 gezet)
Als ze zijn afgekoeld worden ze hard

Isse simpel :D

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:06

Ziet er leuk uit en klinkt goed Kinke. Speculaaskruiden kunnen er dus ook door? Aangezien jij ook experimenteert met verschillende kruiden.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:27

Even een vraagje.. Ik was laatst in de Intratuin en zag dat ze daar ook verschillende taartdecoratie spullen verkochten :) Maar verkopen ze daar nu ook de Candy Melts?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:09

Ettesil, er kunnen ook speculaaskruiden door :)
Candy melts heb ik niet gezien bij de Intratuin, maar ik weet niet of het assortiment overal gelijk is.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:22

Ik had even een vraagje... (weet dat er tabellen zijn maar die zijn gebasseerd op kant en klaar mix) als je de beschuitmix zelf maakt, weet iemand dan de verhoudingen voor een klein boltaartje?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:23

Ik had een vraagje. Ik ken iemand die zelf kwarktaarten maakte van dr oetker. Kan je zoiets ook als vulling gebruiken?? Moet je dan eerst die taart maken en uit laten stijven of het erop smeren en dan uit laten stijven?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:26

Ik denk dat het ligt aan hoe stijf het al van zichzelf is. Als het echt vloeibaar is wordt het lastig om het meteen als vulling te gebruiken en zou je het eerste (gedeeltelijk) wat moeten laten opstijven. Maar als het van zichzelf al redelijk stijf is kan je het er wel meteen tussen doen.
Wel zou ik het eerste goed laten opstijven voordat je gaat bekleden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:33

Ik weet niet hoe vloeibaar het is, ik denk dat ik eerst maar zo'n taart ga maken voor ik hiermee ga klunzen. :+ Ik kom eerst wel bij jou in de leer :P ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:39

Ik heb laatst op verzoek een monchou taart gemaakt, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet meer hoe vloeibaar het was. Maar je komt maar langs, je hoeft niet tot januari te wachten om te komen experimenteren ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 17:26

orrieborrie schreef:
Jaime_ schreef:
Kga naar Houten voor mn eerste les van module 1 :wave:

Nou tot straks dan!
Ik ga ook. Maar ik woon lekker dichtbij, dus hoef nog niet weg.

Haha k lees het nu pas! En dan zeg je niet eens even tegen mij dat jij ook op bokt zit ;) wie was jij dan :) ?

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:51

Misschien kun je die quark eerst iets laten opstijven in de koelkast en dan als vulling toepassen.

Net bij Lies geweest vanavond freubelen met de buuf ze wil een donald duck puzzelplaatje maken.

Hoeveel mix moet er in die vorm van ikea?net zoveel als een 20 cm of meer?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:54

Als je het niet zeker weet kan je de inhoud van de vorm opmeten door er water in te doen en dat in een litermaat te gooien. Er is ook ergens een tabel die de inhoud van de vormen aangeeft en dan kan je daarmee uitrekenen hoeveel erin moet.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:54

Ik heb heel vaak van dat soort taarten gemaakt! Voordat ik deze taarten ontdekte :P
Is wel heel lekker! :9 Denk dat je het voor de helft moet laten stijven anders is het wel heel erg stijf!
En andersom is het veel ste vloeibaar! Veel vloeibare als monchou!
Ik heb nu nog monchou vulling staan, denk dat ik die maar in de vriezer mikker...echt lekker :D

Heel stom, terwijl ik hier zit te typen merk ik niet eens dat m'n pakket van DLT naast me staat!! Die ga ik dus eerst ff uitpakken!

Jaime, hoe ging het gisteren?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:56

Bedenk me net dat ik ook nog een doos van dr. Oetker heb staan voor kwarktaart. Gekregen van een oud-collega van mijn man. Misschien dat ik daar voor maandag wel mee kan experimenteren. Kan ik je meteen vertellen of het werkt en krijgt hubbie het restant :+

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:57

Ik vond botercreme al een lastige vulling :P Was redelijk zacht door de roomboter die er in zat.
Zit te bedenken wat ik volgende keer als vulling ga doen. Het word in ieder geval een wit met paarse taart :D

Weten jullie ook leuke workshops in de omg leiden?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:58

Zij maakte dan gewone naturel kwark en gooide er dan blikje mandarijntjes in. Was zoo lekker. Ik dacht dat is best een lekkere (magere?) vulling dan!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:59

Falona schreef:
Bedenk me net dat ik ook nog een doos van dr. Oetker heb staan voor kwarktaart. Gekregen van een oud-collega van mijn man. Misschien dat ik daar voor maandag wel mee kan experimenteren. Kan ik je meteen vertellen of het werkt en krijgt hubbie het restant :+

Ja is misschien een idee, welke smaak is dat?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:08

Zonnetje81 schreef:
Zij maakte dan gewone naturel kwark en gooide er dan blikje mandarijntjes in. Was zoo lekker. Ik dacht dat is best een lekkere (magere?) vulling dan!

doe ik ook altijd met mandarijntjes en lekker is hij zeker, maar laat dat mager maar weg, kwark is al vetter dan yoghurt, (je kunt wel lightkwark gebruiken trouwens) maar er gaat ook nog 250ml slagroom doorheen :D

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:08

Zonnetje81 schreef:
Falona schreef:

Ja is misschien een idee, welke smaak is dat?

Je moet dan wel die roze hebben die is heel lekker!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:11

Ik heb een gekregen pak in de kast staan dus geen flauw idee welke smaak of wat het is. Zal straks wel eens kijken wat het is.