Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luckymoon schreef:asjemenou schreef:De fondant is een pannetje doen, (niet de rolfandant, maar gewone fondant) en dan roerend verwarmen tot ongeveer 38 graden. Temperatuur kun je testen door je vinger erin te steken, het moet dan net warm aanvoelen.
Petit fours
heb je als het goed is al bekleed met marsepein en gesneden in de vriezer staan. Vorkje er ver genoeg aan de onderkant insteken zodat hij zeker niet uit elkaar valt, en dan in de fondant onderdompelen. Petit four er weer uithalen.. uhhmmmm hoe omschrijf ik dit? Beetje schuddend eruit halen zodat het teveel aan fondant eraf gaat en je geen druipers krijgt. Dan op een paiertje zetten en laten drogen.
Ah oke, daar ben ik al een stuk verder meeMaar gewone fondant...zo'n emmertje van bakels? Ik ben de weg ff kwijt
Jaime_ schreef:Is er niet 1 of ander gel in een tubetje in t zwart die uithard oid? Anders moet ik zo'n hele gun aanschaffen
MootjeH schreef:Wat denken jullie, heb ik met deze bestelling een leuke basisset aan kleurstoffen?
1 x FunCakes Marsepein Blank 1:4 (2x1kg)
1 x Bright White Soft Gel 22gr.
1 x Deep Pink Soft Gel 22gr.
1 x Royal Blue Softgel 22gr.
1 x Super Black Softgel 22gr.
1 x Super Red Soft Gel 22gr.
1 x Leaf Green Soft Gel 22gr.
1 x Lemmon Yellow Soft Gel 22gr.
(Ik wil binnenkort een taart voor mijn moeder maken en heb nog geen idee wat het gaat worden, dus vandaar dat ik een beetje op alles voorbereid wil zijn.)
MootjeH schreef:Ik denk dat je hem dan niet dik genoeg afgesmeerd hebt. Met het afsmeren kun je namelijk veel oneffenheden weghalen. Wat ook nog wel helpt ik om de randen bij te snijden na het vullen, maar da's wel een rotklus...