Magere (calorie-arme) lekkere tussendoortjes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Re: Magere (calorie-arme) lekkere tussendoortjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:57

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:59

zoute popcorn is idd veel beter dan chips en net zo lekker! (maar dan niet zo'n aso bakvan de bios natuurlijk Huilen van het lachen)

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:04

Sommige eierkoeken bevatten net zoveel kcal als een gevulde koek maar die van de albert heijn hebben maar 90kcal en het verschilt ook per gevulde koek hoeveel kcal er in zit. In die van de edah zitten maar 69 kcal per stuk. Er zit wel meer vet in een gevulde koek.

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:05

Wat ook heerlijk snoept zijn perenijsjes. Zit ook bijna niets in! Yoghurt doet het ook goed en maak eens een vruchtensalada van ananas, druiven, meloen en appel (of wat je lekker vind). Zomer's kosten die vruchten bijna niets. Voor 5 euro op de markt heb je een hele week plezier Knipoog Nog een tip is thee. Het liefste groene thee (met evt smaakjes) Hou de thee regelmatig in je hand en drink telkens. Dan heb je geen tijd om te eten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:08

Crackers met vruchtenhagel Haha!
En druiven, of ander fruit dat je lekker vindt, alleen geen banaan
Groenten zoals selderij, tauge en radijsjes, evt met dipsausje
Gewoon een lekkere boterham Haha!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:10

Een gevulde koek weegt toch geen 100 gram pst, je moet natuurlijk wel zorgen dat je een goede vergelijking maakt!

Vergis je niet in droge kaakjes: zitten per 100 gram al gauw een 400 kcal in, net zoveel als in light chips Clown

Als je gezond wilt snacken, neem je fruit of groenten: druiven, cherrytomaatjes, worteltjes, stukjes meloen, rauwe bloemkool, etc.

Als je sport, verlies je zouten en kan je lichaam schreeuwen om chips of ander hartigs. Een kopje bouillon of cup a soup helder doet wonderen Vork

Overigens vind ik dat TS veel te streng lijnt, zo'n regime is nauwelijks vol te houden. Op http://www.caloriechecker.nl en http://www.valtaf.nl kun je een dagboek invullen met wat je eet, en daarmee krijg je inzicht in je kcal-inname. Best confronterend! Het voedingscentrum adviseert een vrouw mínstens 1400 kcal per dag in te nemen, uit gezonde voeding, om alle bouwstenen binnen te krijgen.

Mijn idee van een gezond menu:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met margarine en light beleg
Tussendoor: 2 volkoren boterhammen met margarine en light beleg
Tussendoor: fruit
Lunch: 2 volkoren boterhammen met margarine en light beleg
Tussendoor: fruit
Tussendoor: cup a soup, bouillon, o.i.d.
Diner: groenten (minstens 200 gr), aardappelen (2 stuks), vlees
Tussendoor: beker yoghurt
Tussendoor: snoepmoment

Bovenstaande is mij voorgeschreven door een dietiste, uiteraard zijn er diverse variaties (bijvoorbeeld eens per week pasta met veel groenten, een keer een eierkoek of krentenbol in plaats van brood). Moet er wel bij vermelden dat ik redelijk sportief ben, dus daar is het dieet ook op aangepast Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:10

Miemserik schreef:
Sommige eierkoeken bevatten net zoveel kcal als een gevulde koek maar die van de albert heijn hebben maar 90kcal en het verschilt ook per gevulde koek hoeveel kcal er in zit. In die van de edah zitten maar 69 kcal per stuk. Er zit wel meer vet in een gevulde koek.

Bestaat die supermarktketen dan nog? Dacht dat dat allemaal over was gegaan in een andere keten.

*Wikipediaat het op*

Ondergang
Op 29 mei 2006 werd bekend gemaakt dat het grootste gedeelte van het Edah concern werd verkocht aan S&S Winkels. Hierbij waren ook de meeste winkels van de Edah bij betrokken.

Het hoofdkantoor in Helmond ging op 6 september 2007 dicht, evenals het distributiecentrum in Someren. In dezelfde maand sloten ook de laatste Edah-filialen, op 23 juni 2008 sloot de laatste Edah haar deuren in de woonwijk Angelslo in Emmen. In totaal werden honderden werknemers overbodig.

Even zeer offtopic. Bloos

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:12

Hier val ik van af:

Sheran schreef:
Ik heb een lijst bijgehouden van wat ik gisteren heb gegeten (wat een werk Tong uitsteken)

* meergranenboterham met Goede Start boter en vruchtenhagel
* meergranenboterham met Goede Start boter en sandwichspread
* 2 bolletjes sorbetijs
* meergranenboterham met Goede Start en sandwicspread
* Meergranenboterham met Goede Start en 20+ -kaas
* meergranenboterham met Goede Start en vruchtenhagel
* Liga Milkbreak
*tussendoor ongeveer 3 glaasjes cola
* 1 bolletje sorbetijs
* Italiaans groentepakketje met tagliatelle en kaassaus (uit een pakje Tong uitsteken)
* festini fruitijsje
* 2 crackers met Goede Start boter en vruchtenhagel.
* tussendoor ongeveer 10 handjes cornflakes met vruchtenhagel Huilen van het lachen

Becommentarieer maar! Hoe krijg ik vetrolletjes? Haha!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:15

Chubby schreef:
Een gevulde koek weegt toch geen 100 gram pst, je moet natuurlijk wel zorgen dat je een goede vergelijking maakt!

Nou... er was op de bewuste site (bronvermelding staat erbij) geen andere vergelijking te maken. Had het er daarom ook netjes bij gezet. Overigens heb je al snel 100 gram. Een zak chips is al 200 gram en dat weegt ook niets.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:21

Dit is een beetje mijn werk en ik kan hier moeiteloos een paar A 4 tjes over vol schrijven.
In druiven zitten veel calorien in, die kwam ik iets te vaak tegen.
Ik zie je daglijst en heb daar echt wel een paar opmerkingen over. Waar het op neer komt: een mens heeft geen 10 eetmomenten per dag nodig. 5-6 keer per dag wat eten is al meer dan genoeg. Het is allemaal gewoonte.....
Ik zie 4 keer ijs........ Echt geen primaire behoefte.
10 handjes cornflakes, de meeste soorten zijn gezoet, dus leveren 10 handjes vol ook vrij veel cal.
Niet alleen wat je eet, maar ook hoeveel.
Afvallen betekent: heel eerlijk naar jezelf zijn en de eerste week in de afkick, je moet er vooral vanaf dat je vaak eet.
Als je graag af wil vallen, op een gezonde manier en wil leren hoe op gewicht te blijven zou ik zeggen: zoek goede begeleiding. Dietist of voedingsconsulent. Maar ik krijg dat niet zo snel allemaal uitgelegd.
Je mag me ook PB en.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:41

merensje schreef:
Dit is een beetje mijn werk en ik kan hier moeiteloos een paar A 4 tjes over vol schrijven.
In druiven zitten veel calorien in, die kwam ik iets te vaak tegen.
Ik zie je daglijst en heb daar echt wel een paar opmerkingen over. Waar het op neer komt: een mens heeft geen 10 eetmomenten per dag nodig. 5-6 keer per dag wat eten is al meer dan genoeg. Het is allemaal gewoonte.....
Ik zie 4 keer ijs........ Echt geen primaire behoefte.
10 handjes cornflakes, de meeste soorten zijn gezoet, dus leveren 10 handjes vol ook vrij veel cal.
Niet alleen wat je eet, maar ook hoeveel.
Afvallen betekent: heel eerlijk naar jezelf zijn en de eerste week in de afkick, je moet er vooral vanaf dat je vaak eet.
Als je graag af wil vallen, op een gezonde manier en wil leren hoe op gewicht te blijven zou ik zeggen: zoek goede begeleiding. Dietist of voedingsconsulent. Maar ik krijg dat niet zo snel allemaal uitgelegd.
Je mag me ook PB en.

Volgens mij was dit voornamelijk aan mij gericht, en ik heb niet hetzelfde probleem als de TS Lachen. TS gedraagt zich veel keuriger dan ik Tong uitsteken

Dus:

Die eetlijst is niet van de TS, maar als ik dat op een dag eet, dan val ik af, en ik dacht dat de TS er misschien wat aan zou hebben!

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:29

ha, ik zag het ook al, druk aan het strijken Haha! en dan krijg je dat soort dingen. Ben aan vakantie toe.
Op mijn werk krijg ik echter heel veel mensen die willen afvallen maar dit blijven eten.
Ik PB je nog over aankom tips.
Maar dat van die druiven, dat blijft staan, wordt veel genoemd als gezonde snack maar het zijn kleine caloriën bommetjes.

En de rest laat ik ook staan, hoop dat er toch bruikbare dingen tussen zitten voor de mensen die af willen vallen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:30

Haha, is goe dhoor Haha!. Ik ben niet boos Haha! Tong uitsteken

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:37

Sheran schreef:
Hier val ik van af:

Sheran schreef:
Ik heb een lijst bijgehouden van wat ik gisteren heb gegeten (wat een werk Tong uitsteken)

* meergranenboterham met Goede Start boter en sandwichspread
* 2 bolletjes sorbetijs
* meergranenboterham met Goede Start en sandwicspread
* Meergranenboterham met Goede Start en 20+ -kaas
* meergranenboterham met Goede Start en vruchtenhagel
* Liga Milkbreak
*tussendoor ongeveer 3 glaasjes cola
* 1 bolletje sorbetijs
* Italiaans groentepakketje met tagliatelle en kaassaus (uit een pakje Tong uitsteken)
* festini fruitijsje
* 2 crackers met Goede Start boter en vruchtenhagel.
* tussendoor ongeveer 10 handjes cornflakes met vruchtenhagel Huilen van het lachen

Becommentarieer maar! Hoe krijg ik vetrolletjes? Haha!

Jeetje dat is echt niet normaal!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:49

Nah, sorbetijs is naar mijn weten nog altijd beter dan vanilleijs of nog erger... Magnums (pakje boter op een stokje, worden ze hier genoemd). Sorbetijs is over het algemeen van water en fruit gemaakt. Zal ook wel per merk verschillen...
...maar 3 bolletjes per dag... is wel wat veel...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:11

Ja, is veel, maar bevat toch n iet extreem veel calorieen, helaas
Maar heb het liever over de TS, het is haar topic. Als je het over mijn eetgedrag wil hebben, kom dan maar in mijn topic (ik - wil - aankomen) kijken! Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:00

suuzepuus schreef:
een eierkoek mag van sonja maar er zitten bijna net zoveel calorieen in als in een gevulde koek!!

dat lijkt mij niet eerlijk gezegd.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:08

ik neem om te snacken altijd een handjevol gezouten cashewnoten, of croutons (die je normaal in de soep of de sla doet)
Kraakt lekker, smaakt lekker Knipoog En vaak in kleinere verpakkingen dan een zak chips, dus dan kun je niet meteen 300 gram wegeten Knipoog

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:16

Popcorn is rond de 500 cal per 100 gram... Ik eet veel fruit, appelmoes light, van die dunne stengeltjes met zout erop (hoe heten die dingen?) die zijn maar 370 cal per 100 gram.. Lays baked 345 per 100 gram (allemaal minder nog dat snack a jacks. Das trouwens ook van rijst, rijst = zetmeel en dat hou je heel erg vast).
Je kan ook lollies nemen. Daar doe je lekker lang mee en is ook niet erg calorie vol en je hebt wel de smaak, maar niet echt "eten" in je buik daarna Tong uitsteken
En ik zou je lunch aanpassen.. 1 broodje is 220 calorieen... Daarvoor kun je veel meer eten als je wat anders neemt met minder calorieen en brood is ook weer veel zetmeel.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:18

Tussendoortje voor 's avonds? Eet je toetje niet meteen na het eten op, maar bewaar deze voor later op de avond!

Benfan schreef:
Let je wel op dat je genoeg calorieen binnen krijgt? maar gewoon minderen is voor niemand goed namelijk. Als ik me niet vergis moet een vrouw 1200 P.D hebben en een man 1500 calorieen.

Een vrouw heeft (gemiddeld) 2000 per dag nodig en een man 2500 (of 2300). De hoeveelheden die jij noemt zijn als je snel wilt afvallen, beter kan je zorgen dat je een paar honderd onder de dagelijkse hoeveelheden zit dus iets van 1700/1800 per dag. Dan gaat het wel niet zo hard, maar dat is wel beter. En als je die dagelijkse hoeveelheden aanhoudt, ook al zit je op gewicht, dan blijf je ook het beste op gewicht.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:25

Falona schreef:
Tussendoortje voor 's avonds? Eet je toetje niet meteen na het eten op, maar bewaar deze voor later op de avond!

Benfan schreef:
Let je wel op dat je genoeg calorieen binnen krijgt? maar gewoon minderen is voor niemand goed namelijk. Als ik me niet vergis moet een vrouw 1200 P.D hebben en een man 1500 calorieen.

Een vrouw heeft (gemiddeld) 2000 per dag nodig en een man 2500 (of 2300). De hoeveelheden die jij noemt zijn als je snel wilt afvallen, beter kan je zorgen dat je een paar honderd onder de dagelijkse hoeveelheden zit dus iets van 1700/1800 per dag. Dan gaat het wel niet zo hard, maar dat is wel beter. En als je die dagelijkse hoeveelheden aanhoudt, ook al zit je op gewicht, dan blijf je ook het beste op gewicht.

Ik weet niet maar als ik 2000 cal per dag eet, kom ik gewoon iedere dag aan. En als je weleens kijkt naar programma's als "make me beautiful" en "extreme make over" word iedereen ook altijd op een dieet van 1200 cal gezet. Dat is écht niet slecht voor je. Ik eet dagelijks niet meer dan 1000 calorieen (ok soms 1200) en ik kan ook prima leven. Je lichaam past zich aan en als ik een keer naar de Mc ga of uiteten ben ik niet de volgende dag een kilo zwaarder omdat mijn lichaam denkt "opslaan opslaan opslaan" dus dat gaat ook niet op.

als je wilt afvallen en slank wilt blijven moet je héél je levenswijze aanpassen voor altijd en niet alleen wanneer je lijnt dat je daarna weer terug kan naar die 2000, helaas dat wérkt gewoon niet.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:31

Charlenexx schreef:
Popcorn is rond de 500 cal per 100 gram...

Verschillende caloriecheckers erop nageplozen en alle zeggen dat popcorn per 100 gram tussen de 370 en 380 cal is. Vond die 500 cal al zo sterk... En popcorn is ligt spul, dus 100 gram is veel popcorn.

Die zoute sticks heten Pepsels. Knipoog

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:39

Duke schreef:
Charlenexx schreef:
Popcorn is rond de 500 cal per 100 gram...

Verschillende caloriecheckers erop nageplozen en alle zeggen dat popcorn per 100 gram tussen de 370 en 380 cal is. Vond die 500 cal al zo sterk... En popcorn is ligt spul, dus 100 gram is veel popcorn.

Die zoute sticks heten Pepsels. Knipoog

Jaa die! Oh je hebt van die magnetron popcorn en die was 490 Bloos! werd gewoon genaaid Verdrietig en idd je kan dan wel écht véél eten. Ik haat het als je bv na 1 stukje/koekje/25 gr al over de 100 cal zit. Dan heb ik al zoiets van láát maar dat vult mijn maagje niet.

En ik eet ook heeeel veel kauwgom, gewoon om de 2 min een nieuwe. Toch het idee dat i kwat aan het eten ben Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:41

Je kan ook beter popcorn zelfmaken. Met zonnebloemolie en zout. Dat is nog het beste.

Kauwgom... heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg er last van in m'n kaken en hoofdpijn van al dat gekauw. Raar, maar waar. Veel water drinken helpt ook tegen trek en vult de maag.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:43

Duke schreef:
Je kan ook beter popcorn zelfmaken. Met zonnebloemolie en zout. Dat is nog het beste.

Kauwgom... heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg er last van in m'n kaken en hoofdpijn van al dat gekauw. Raar, maar waar. Veel water drinken helpt ook tegen trek en vult de maag.

ik word van veel water altijd misselijk Tong uitsteken dus dan maar limonade of thee.. beste is gewoon iets gaan dóen, niet tv kijken maar iets dat je serieus bezig bent zodat je niet aan eten denkt of er geen tijd voor hebt. Maar als je je half verveelt dan wil je eten zodat je wat te doen hebt, want dat is het meestal.