Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Miemserik schreef:Sommige eierkoeken bevatten net zoveel kcal als een gevulde koek maar die van de albert heijn hebben maar 90kcal en het verschilt ook per gevulde koek hoeveel kcal er in zit. In die van de edah zitten maar 69 kcal per stuk. Er zit wel meer vet in een gevulde koek.
Sheran schreef:Ik heb een lijst bijgehouden van wat ik gisteren heb gegeten (wat een werk)
* meergranenboterham met Goede Start boter en vruchtenhagel
* meergranenboterham met Goede Start boter en sandwichspread
* 2 bolletjes sorbetijs
* meergranenboterham met Goede Start en sandwicspread
* Meergranenboterham met Goede Start en 20+ -kaas
* meergranenboterham met Goede Start en vruchtenhagel
* Liga Milkbreak
*tussendoor ongeveer 3 glaasjes cola
* 1 bolletje sorbetijs
* Italiaans groentepakketje met tagliatelle en kaassaus (uit een pakje)
* festini fruitijsje
* 2 crackers met Goede Start boter en vruchtenhagel.
* tussendoor ongeveer 10 handjes cornflakes met vruchtenhagel
Becommentarieer maar! Hoe krijg ik vetrolletjes?
Chubby schreef:Een gevulde koek weegt toch geen 100 gram pst, je moet natuurlijk wel zorgen dat je een goede vergelijking maakt!
merensje schreef:Dit is een beetje mijn werk en ik kan hier moeiteloos een paar A 4 tjes over vol schrijven.
In druiven zitten veel calorien in, die kwam ik iets te vaak tegen.
Ik zie je daglijst en heb daar echt wel een paar opmerkingen over. Waar het op neer komt: een mens heeft geen 10 eetmomenten per dag nodig. 5-6 keer per dag wat eten is al meer dan genoeg. Het is allemaal gewoonte.....
Ik zie 4 keer ijs........ Echt geen primaire behoefte.
10 handjes cornflakes, de meeste soorten zijn gezoet, dus leveren 10 handjes vol ook vrij veel cal.
Niet alleen wat je eet, maar ook hoeveel.
Afvallen betekent: heel eerlijk naar jezelf zijn en de eerste week in de afkick, je moet er vooral vanaf dat je vaak eet.
Als je graag af wil vallen, op een gezonde manier en wil leren hoe op gewicht te blijven zou ik zeggen: zoek goede begeleiding. Dietist of voedingsconsulent. Maar ik krijg dat niet zo snel allemaal uitgelegd.
Je mag me ook PB en.
Sheran schreef:Hier val ik van af:Sheran schreef:Ik heb een lijst bijgehouden van wat ik gisteren heb gegeten (wat een werk)
* meergranenboterham met Goede Start boter en sandwichspread
* 2 bolletjes sorbetijs
* meergranenboterham met Goede Start en sandwicspread
* Meergranenboterham met Goede Start en 20+ -kaas
* meergranenboterham met Goede Start en vruchtenhagel
* Liga Milkbreak
*tussendoor ongeveer 3 glaasjes cola
* 1 bolletje sorbetijs
* Italiaans groentepakketje met tagliatelle en kaassaus (uit een pakje)
* festini fruitijsje
* 2 crackers met Goede Start boter en vruchtenhagel.
* tussendoor ongeveer 10 handjes cornflakes met vruchtenhagel
Becommentarieer maar! Hoe krijg ik vetrolletjes?
suuzepuus schreef:een eierkoek mag van sonja maar er zitten bijna net zoveel calorieen in als in een gevulde koek!!
Benfan schreef:Let je wel op dat je genoeg calorieen binnen krijgt? maar gewoon minderen is voor niemand goed namelijk. Als ik me niet vergis moet een vrouw 1200 P.D hebben en een man 1500 calorieen.
Falona schreef:Tussendoortje voor 's avonds? Eet je toetje niet meteen na het eten op, maar bewaar deze voor later op de avond!Benfan schreef:Let je wel op dat je genoeg calorieen binnen krijgt? maar gewoon minderen is voor niemand goed namelijk. Als ik me niet vergis moet een vrouw 1200 P.D hebben en een man 1500 calorieen.
Een vrouw heeft (gemiddeld) 2000 per dag nodig en een man 2500 (of 2300). De hoeveelheden die jij noemt zijn als je snel wilt afvallen, beter kan je zorgen dat je een paar honderd onder de dagelijkse hoeveelheden zit dus iets van 1700/1800 per dag. Dan gaat het wel niet zo hard, maar dat is wel beter. En als je die dagelijkse hoeveelheden aanhoudt, ook al zit je op gewicht, dan blijf je ook het beste op gewicht.
Charlenexx schreef:Popcorn is rond de 500 cal per 100 gram...
Duke schreef:Charlenexx schreef:Popcorn is rond de 500 cal per 100 gram...
Verschillende caloriecheckers erop nageplozen en alle zeggen dat popcorn per 100 gram tussen de 370 en 380 cal is. Vond die 500 cal al zo sterk... En popcorn is ligt spul, dus 100 gram is veel popcorn.
Die zoute sticks heten Pepsels.
Duke schreef:Je kan ook beter popcorn zelfmaken. Met zonnebloemolie en zout. Dat is nog het beste.
Kauwgom... heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg er last van in m'n kaken en hoofdpijn van al dat gekauw. Raar, maar waar. Veel water drinken helpt ook tegen trek en vult de maag.