Fruitshakes als maaltijd? Gezond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re: Fruitshakes als maaltijd? Gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:32

joycie17 schreef:
Ik ben nu bezig met een voedingspatroon weiziging want daar gaat het vind ik uiteindelijk om bij afvallen omdat je anders toch gaat jojoen als je uiteindelijk weer je oude patroon oppakt.

Mijn advies is ga sporten. Ik doe het nu in combinatie met fitness en heb echt nog nooit zoveel gegeten als nu (gezond wel te verstaan) en val toch goed af en kom ook meteen krijg tevens een mooi strak figuur omdat ik spieren aanmaak.

En mijn advies gebruik geen fruit alleen als maaltijd omdat deze alleen kortstondige suikers leveren en jij dus al gauw weer honger krijgt en het je verbrandingsmotor die jou vet verbrand eigenlijk hier niet mee start. Fruit is geschikt als tussendoortje maar niet als maaltijdvervanger!

hhhhhhmmm voor mij even balen Joycie17 ...........
Ik moet namelijk AAN komen in gewicht Clown (jaaaa, die mensen zijn er ook Haha! )
Hoewel ik moet zeggen dat ik bijna op mijn goede gewicht zit (ben 36) en ik eigenlijk (wij allemaal in de familie) nog maar 3 kilo nodig heb om AAN te komen op het goede gewicht Haha!
Moeilijk hoor..... AAN komen Vork

Maar ik wil toch ook die lekkere fruitsmoothies blijven drinken als ontbijt Tong uitsteken
ALs iemand nog tips heeft?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:36

Volgens mij zitten er in die drankjes veel suiker.Lijkt me meer een tussendoortje.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:41

Downhill; misschien moet je dan slagroom door je smoothies doen... Knipoog Dat heb ik toevallig gedaan gisteren en dat was erg lekker moet ik zeggen Haha! .

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:02

misschien juist met veel banaan Downhill? verder weet ik het ook niet....
Had gisteravond weer een smoothie gemaakt want m'n aardbeien moesten op, voordat ze de koelkast uit zouden lopen Nagelbijten / Gniffelen heb er aardbeien in gegooid, een banaan en een scheutje melk en mixen maar, was heeeerlijk Haha!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:06

De laatste smoothie die ik nu gemaakt heb was met meloen (wit/heel lichtgroenig van vlees) en magere melk.
Als maaltijd doe ik het dan toch maar niet, gezien de reacties hier. Ik denk dat het qua suikergehalte nog wel best mee valt?
Fruit moet ik sowieso eten van mijn diëtiste, en smoothies bevatten niet veel meer fruit dan aangewezen. De magere melk is zelfs een plus voor mij, gezien ik anders te weinig zuivel binnenkrijg op de normale manier (hou niet van yoghurt en gewoon een glas melk).
Banaan, druiven, peren en mango zijn niet aangeraden als je wilt afvallen, dus downhill, die zaken zijn goed voor jou Knipoog
Ananas is ook niet alle dagen aan te raden vanwege het hoge suikergehalte, maar het werkt anderzijds wel vetafdrijvend Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:07

Vet wordt niet afgedreven. Vet wordt verbrand Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:12

Ik doe het ook regelmatig. Fruit met yoghurt en evt cruesli op het laatst erdoor. Maar als je zorgt dat je daarna een vezelrijk tussendoortje neemt lijkt me dat ook prima.
Bij de Aldi hebben ze sorbetijs en dat is ook lekker fris om erdoor te doen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:38

Marley schreef:
misschien juist met veel banaan Downhill? verder weet ik het ook niet....
Had gisteravond weer een smoothie gemaakt want m'n aardbeien moesten op, voordat ze de koelkast uit zouden lopen Nagelbijten / Gniffelen heb er aardbeien in gegooid, een banaan en een scheutje melk en mixen maar, was heeeerlijk Haha!

Dat klopt Marley Haha!
Ik moet inderdaad banaan in de smoothie doen Haha! Daar kom je van aan, dat kan ik je verzekeren Pling
Ieder ochtend zit er in ieder geval een banaan en een sinaasappel in mijn smoothie Ja Ja Ja
Thanks voor de tip Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:42

vikki schreef:
Downhill; misschien moet je dan slagroom door je smoothies doen... Knipoog Dat heb ik toevallig gedaan gisteren en dat was erg lekker moet ik zeggen Haha! .

Jeetje dat is een goede tip Vikki !

Maar heb jij er spuit-slagroom in gedaan?
Of geklopte slagroom?
Of (rauwe Misselijk ) pure room...? Puur uit het bekertje lijkt mij niet zo lekker....... Tong uitsteken

Geklopte slagroom wil ik snel proberen (eigenlijk NU maar de dressuur Olympische spelen begint zo, dus kan het nu even niet halen Duivel )

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:44

en je zou volle melk kunnen gebruiken ipv halfvolle melk (of volle yoghurt) Haha!
Ik kom vanzelf aan, hoef ik weinig voor te doen hahaha, dus voor mij juist al die dingen niet

Ik denk dat je het wel even moet kloppen? De slagroom dus.... of zou het door het mixen met het fruit ook wel wat opgeklopt worden??

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:45

komt de paardensport zo op tv dan?? dan ga ik ook nog even kijken Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:47

Aeris schreef:
De laatste smoothie die ik nu gemaakt heb was met meloen (wit/heel lichtgroenig van vlees) en magere melk.
Als maaltijd doe ik het dan toch maar niet, gezien de reacties hier. Ik denk dat het qua suikergehalte nog wel best mee valt?
Fruit moet ik sowieso eten van mijn diëtiste, en smoothies bevatten niet veel meer fruit dan aangewezen. De magere melk is zelfs een plus voor mij, gezien ik anders te weinig zuivel binnenkrijg op de normale manier (hou niet van yoghurt en gewoon een glas melk).
Banaan, druiven, peren en mango zijn niet aangeraden als je wilt afvallen, dus downhill, die zaken zijn goed voor jou Knipoog
Ananas is ook niet alle dagen aan te raden vanwege het hoge suikergehalte, maar het werkt anderzijds wel vetafdrijvend Lachen

PEREN, ja peren, is ook een goed plan.
Er staat hier valk bij een kraampje (bij een boerderij) aan de weg met peren te koop.
Morgen eens kijken of het lekkere zijn die ze daar hebben Tong uitsteken

Ik wist niet dat je van peren kon aan-komen. Pling Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:51

Marley schreef:
en je zou volle melk kunnen gebruiken ipv halfvolle melk (of volle yoghurt) Haha!
Ik kom vanzelf aan, hoef ik weinig voor te doen hahaha, dus voor mij juist al die dingen niet

Ik denk dat je het wel even moet kloppen? De slagroom dus.... of zou het door het mixen met het fruit ook wel wat opgeklopt worden??

Met yoghurt is erg lekker Marley. Ik ben niet zo gek op melk.
Hoe maak jij je smoothies?

Ik vind het zo moeilijk om een LEKKERE fruitcombinatie te maken. ALs basis heb ik altijd die banaan en een sinaasappel maar begint nu wel saai te worden.
Bovenstaande combi met wat meloen is geen lekkere combi kan ik je vertellen, hihihi.
Of ik moet er NOG MEER meloen in stoppen.....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:54

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:57

ik heb zo'n boekje gekocht met wat smoothies, maar het merendeel ervan vind ik niet lekker Bloos
maar welke ik wel lekker vond was met appel, peer en perzik en dan met wat melk en yoghurt (of de melk dus weglaten)
Van elk 2 stuks stond er in dat boekje, maar dat is erg veel voor 1 persoon dus ik doe van elk 1 stuk.

En verder ben ik gek op aardbeien, dus aardbeien in de blender met wat yoghurt en melk en gisteren heb ik daar dus nog een banaan bij gedaan, ook lekker Haha!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:57

ohhwww dat ga ik ook eens pro beren dan Haha! wil het namelijk ook wel errug graag zien!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:01

Belgie kanaal 2 zie ik al de dressuurring in beeld hihihi

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:10

ik heb bij de Nos nu ook de dressuurring in beeld en wat gebrabbel in een taal die niet te verstaan is haha en nu een hoop gepiep

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:31

Downhill schreef:
vikki schreef:

Jeetje dat is een goede tip Vikki !

Maar heb jij er spuit-slagroom in gedaan?
Of geklopte slagroom?
Of (rauwe Misselijk ) pure room...? Puur uit het bekertje lijkt mij niet zo lekker....... Tong uitsteken

Geklopte slagroom wil ik snel proberen (eigenlijk NU maar de dressuur Olympische spelen begint zo, dus kan het nu even niet halen Duivel )

Sorry voor mijn late reactie, maar goed, beter laat dan nooit he...Ik heb er gewoon vloeibare slagroom uit een pakje bij gedaan tijdens het 'blenden' van de bananen. Ik heb echt het idee dat het blenden de slagroom al min of meer geklopt heeft want het werd een lekkere dikke en smeuige smoothie Vingers aflikken .