Wij hebben ze net gegeten en ze waren echt héel erg lekker
. Die kleine bolletjes mozzerella waren er niet meer, dus ik heb anderhalve grote bol gebruikt en die in kleine stukjes gesneden. Verder had ik een potje gedroogde tomaat in olie waarvan ik ruim de helft in stukjes heb gesneden, maar eerst tussen een paar vellen keukenpapier gerold heb zodat de meeste olie weg was, en ik heb een bakje verse honingtomaatjes gebruikt, van die kleintjes. Die heb ik ook laten uitlekken op een paar stukken keukenpapier nadat ik ze in kleine stukjes had gesneden.
Het bakje verse basilicumblaadjes heb ik met twee teentjes knoflook en een flinke scheut simpele olijfolie met de staafmixer bewerkt, dat heb ik daarna over de wraps gesmeerd, een beetje overgehouden voor op de bovenkanten.
De mozzarella en de stukjes gedroogde tomaat had ik bij elkaar gedaan. Op de ingesmeerde wrap heb ik eerst een rijtje verse tomaat gelegd, daar overheen een klein bergje mozzarellamengsel, daaroverheen rucola, daarna opgerold en nog wat basolicumolie er overheen gesmeerd. Ik heb ze per drie stuks in een ovenschaal gelegd, op 200 graden en ca. 10 minuten.
Voor erbij heb ik een gemengde groene salade met o.a. rucola gemaakt. Een handje pijnboompitjes geroosterd in een klein koekenpannetje, groene en zwarte olijven in stukjes gesneden en het halve bolletje mozzarrella dat ik over had erbij gedaan. Daar overheen een scheutje balsamicoazijn en een flinke scheut extra vierge olijfolie, zeezout en versgemalen zwarte peper.
Voor de laatste wraps had ik net wat te weinig vulling, de volgende keer maak ik wat meer daarvan. Dat er een volgende keer komt is zeker
:
Ik geef er een 8½ voor en mijn vriend zelf eens 9
.
*Edit* Wij hebben er een frisse lichte rosé bij gedronken, dat was erg smakelijk! *hips*