Knap gedaan hoor! In je profiel staan ook prachtige taarten!
Dankje!
Nini_roosje, op zo'n taart smaakt het echt heel anders dan gewoon van die marsepijn met sinterklaas bijv. En anders kun je het altijd nog doen met fondant, dat is zeg maar kneedbare suiker.
Ik koop altijd blokken van 5 kg blanke marsepein. En ik heb kleine potjes met kleurstof, dat is een soort gel. Je drukt het stuk marspein dat je wilt kleuren een beetje plat, dan smeer je er met een satestokje er wat kleurstof op en dan vouw je het dubbel, en dan net zolang kneden tot dat het helemaal egaal gekleurd is, duurt best lang.
Met vloeibare kleurstof is het heel lastig kleuren en je marsepein wordt er heel plakkerig van. Je krijgt er ook geen felle kleuren mee, meer pastel kleuren.
Voor 1 kilo betaal je 8 euro, voor 5 kilo 35 euro. Houdbaarheid is ongeveer 8 maanden, je kunt het dus lang bewaren! Maar het is ook in kleine hoeveelheden te koop.
Maar wel oppassen dat je bij een (banket)bakker niet te veel betaald, de meeste vragen er nogal veel voor namelijk! Ik heb eens gezien dat een bakker 20 euro vroeg voor een kilo, dat moet je er echt niet voor betalen.
Oja even een vraagje, hoeveel gram marsepein gebruik je ongeveer voor 1 bol?
Staat allemaal in de beginpost. Ongeveer 300 gram.
Dorientjuh, je snijd het bolletje gewoon in het midden door, dan smeer je de vulling op de onderkant en zet je de bovenkant er weer op. Dus je hebt cake-vulling-cake. Ik zal even een tekeningetje maken.
ik krijg zin om te gaan bakken!! alleen het kleuren van de marsepein lijkt me echt een gedoetje, en botercreme lijkt me niet zo lekker, of wordt dat smakelijker als je er cacaopoeder oid in doet?....hoe maak je die kleine bloemetjes die erop zitten?
Het kleuren van de marsepein is inderdaad even werk, maar het valt wel mee hoor! En botercreme, als je het bv met margerine doet ipv roomboter, of je mixt niet lang genoeg kan het inderdaad niet lekker zijn. Ik vind het met de mix die ik gebruik ook veel lekkerder dan gewoon boter met poedersuiker. Maar met een smaakje erdoor is het zeker lekker, inderdaad cacao of lemoncurd voor een frissere smaak.
De bloemetjes maak ik met een speciaal soort uitsteker, een plunger cutter. Deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/imag ... %20set.jpg Het is een uitsteker met een veertje erin zodat je hem er heel makkelijk uit kunt duwen. Je rolt een stukje marsepein uit, dan druk je die uitsteker erin en hou je hem boven de plek waar je hem wilt hebben op het taartje, dan duw je op de achterkant en dan druk je hem er zo uit. Dan zit er meteen een holletje in waar je bv zo'n pareltje in kunt doen.