[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer! Bokkers op diee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:46

Ik vind het op mijn werk nog moeilijker dan met uitgaan!
Werk in een restaurant, allemaal rokende gasten en als ik me dan even verveel.. hup, steek er weer 1 op.
Terwijl ik met uitgaan lekker aan het dansen ben, met mensen in gesprek enzo. Dan rook ik ook wel, maar minder dan op een rustige avond op mijn werk.
Gelukkig hoef ik maandag pas te werken, wel t/m vrijdag, maar als 1 avond lukt, lukken de andere 4 ook.. toch? Scheve mond

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:47

ik meld me ook aan Xd ben ook op dieet. Nu ik geen vette dingen meer eet is het alsof de kilootjes eraf vliegen, de weegschaal zegt alleen van niet Nagelbijten / Gniffelen

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:47

Och, ik stop een andere keer wel weer eens. Nu even niet, heb nu genoeg andere dingen aan mijn hoofd. Heb er nu een uur over gedaan om een pakje crackertjes met philadelphia naar binnen te werken, om er toch maar iets in te hebben...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:49

Nog een extra knuffel voor March Ach gut

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:51

Iemand van jullie nog een idee op mijn vraag onderaan pagina 1? Lachen

March: Ach gut

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:52

Ik wil me graag ook aanmelden Lachen
Ik zou graag ook wat er willen hebben.

Ik ben Femke, ben 16 jaar. Ben 1.65 en weeg 65 kilo.
De laatste tijd eet ik weer wat meer Dit misschien omdat ik met dingen zit enzo, maar ik heb ook wel gewoon beweging Knipoog
Ik fiets zowat elke dag zoiezo 20 kilometer en soms nog wel meer
En dan natuurlijk ook nog is paardrijden, en als ik niet rijd ga ik meestal wel wandelen *LOL*

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:53

SannevdM schreef:
Iemand van jullie nog een idee op mijn vraag onderaan pagina 1? Lachen

March: Ach gut

Ja je kan te fanatiek sporten, tenminste als je uit het niks oppeens heel veel gaat sporten houdt je lichaam dat niet vol. Moet je opbouwen.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:55

sanne, op je antwoord weet ik geen vraag
maar wat deed je dan allemaal precies ?

Ik denk eigenlijk wel dat dat zou kunnen

Maar willen jullie ook is wat neerzetten, hoe jou ontbijt erruit ziet, lunch en avond eten
Kijken hoe jullie dan ongeveeer eten Knipoog
Alleen mijn avondeten kan ik net bepalen, ik woon nog thuis.. Dus me ouders maken altijd eten klaar

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:56

maarjaa ik ga afsluiten ik moet zo naar me werk Doei, doei
Ik ben er vanavond weer Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:58

Over mezelf trouwens nog,

Ik ben lara, ben 160 en weeg zo rond de 55 kg. Opzich een leuk gewicht, maar doe het meer om alles "strak" te krijgen.
Ik ben al een maand bezig, en zit nu op een maatje 36 die van mn kont afzakt, toen ik begon zat ik op een maatje 40.
Bloos! (en dat terwijl ik maar z'n 4 kg ben afgevallen?).

Mijn ontbijt; 2/3 rijstwavels (ben gek op die dingen) met zout en veel water
Middag; soms een broodje, vaak helemaal niks omdat ik geen geld mee naar school neem
Avond; wat de pot schaft en dan wel wat minder dan ik vroeger nam.

Belangrijker, ik doe bijna 8 stallen per dag uitmesten (echt uitmesten niet alleen opstrooien), rij 1-2 paarden op een dag en wandel dingen die ik normaal met de bus doe.

Tussendoortjes kan ik nu van af blijven. (krijg je karakter van Haha! ).

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:02

Fammiie_x schreef:
sanne, op je antwoord weet ik geen vraag
maar wat deed je dan allemaal precies ?

Ik denk eigenlijk wel dat dat zou kunnen

Maar willen jullie ook is wat neerzetten, hoe jou ontbijt erruit ziet, lunch en avond eten
Kijken hoe jullie dan ongeveeer eten Knipoog
Alleen mijn avondeten kan ik net bepalen, ik woon nog thuis.. Dus me ouders maken altijd eten klaar

Dacht ik ook altijd, (gebruikte het zelfs als smoes Clown ), maar je kunt altijd een schep minder opscheppen, en dat compenseren met een extra groot glas water omdat je het vaak niet meteen gewend bent/ aan kan om minder te eten. Op den duur raak je er gewend aan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:06

Nieuw topic Haha!
Zat net een broodje te eten toen ik die foto zag Clown Fijn joh Huilen van het lachen *LOL*

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:09

Equidea schreef:
Over mezelf trouwens nog,

Ik ben lara, ben 160 en weeg zo rond de 55 kg. Opzich een leuk gewicht, maar doe het meer om alles "strak" te krijgen.
Ik ben al een maand bezig, en zit nu op een maatje 36 die van mn kont afzakt, toen ik begon zat ik op een maatje 40.
Bloos! (en dat terwijl ik maar z'n 4 kg ben afgevallen?).

Mijn ontbijt; 2/3 rijstwavels (ben gek op die dingen) met zout en veel water
Middag; soms een broodje, vaak helemaal niks omdat ik geen geld mee naar school neem
Avond; wat de pot schaft en dan wel wat minder dan ik vroeger nam.

Belangrijker, ik doe bijna 8 stallen per dag uitmesten (echt uitmesten niet alleen opstrooien), rij 1-2 paarden op een dag en wandel dingen die ik normaal met de bus doe.

Tussendoortjes kan ik nu van af blijven. (krijg je karakter van Haha! ).

Vind eigenlijk dat jij behoorlijk ongezond bezig bent. Je eet echt veel te weinig en je krijgt zo toch nooit de voedingsstoffen binnen die je nodig hebt? Ik wil ook graag afvallen, maar dan wel op een verantwoorde manier!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:14

Vind eigenlijk dat jij behoorlijk ongezond bezig bent. Je eet echt veel te weinig en je krijgt zo toch nooit de voedingsstoffen binnen die je nodig hebt? Ik wil ook graag afvallen, maar dan wel op een verantwoorde manier![/quote]

Wat moet ik missen op die manier dan? Ik ontbijt voor het eerst in mijn leven concequent, voorheen was het alleen avondeten (zo eten we hier allemaal thuis). Verder merk ik geen vreemde dingen oid. Voel me niet zwakjes enz.

March

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:16

Inderdaad vreselijk weinig en ongezond! Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag dus twee rijstewijfels zijn echt niet genoeg. Je lichaam heeft daar echt niet genoeg aan, helemaal niet met de beweging die je krijgt. Neem brood of iets, met meer vezels en voedingswaarde en kcal. Tussendoortjes moet je niet laten staan, niet trots op zijn dat je er af kunt blijven. Fatsoenlijke lunch en fatsoenlijk avondeten. Waar is je fruit en zuivel? Je bent echt niet gezond bezig

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:18

Equidea schreef:
Wat moet ik missen op die manier dan? Ik ontbijt voor het eerst in mijn leven concequent, voorheen was het alleen avondeten (zo eten we hier allemaal thuis). Verder merk ik geen vreemde dingen oid. Voel me niet zwakjes enz.

Je eet amper brood, dus die vezels en koolhydraten mis je, je eet geen fruit, dus je mist vitamines, je mist alles uit zuivel. Zo'n beetje alles wat je lichaam nodig heeft om fatsoenlijk te functioneren mis je. Misschien heb je er nu nog niet zo'n last van maar als je niet snel jezelf een schop onder je reet geeft komt dat vanzelf.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:18

Equidea schreef:
Vind eigenlijk dat jij behoorlijk ongezond bezig bent. Je eet echt veel te weinig en je krijgt zo toch nooit de voedingsstoffen binnen die je nodig hebt? Ik wil ook graag afvallen, maar dan wel op een verantwoorde manier!

Wat moet ik missen op die manier dan? Ik ontbijt voor het eerst in mijn leven concequent, voorheen was het alleen avondeten (zo eten we hier allemaal thuis). Verder merk ik geen vreemde dingen oid. Voel me niet zwakjes enz.[/quote]
Hier ga ik dus niet eens op in Elk normaal mens weet dat je vezels, fruit, groente en zuivel nodig hebt.. Vind dit een beetje "Kijk eens hoe weinig ik eet" en vind dat eigenlijk heel zielig Bloos Ga eerst maar eens inzien dat je écht niet goed bezig bent

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:19

March schreef:
Inderdaad vreselijk weinig en ongezond! Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag dus twee rijstewijfels zijn echt niet genoeg. Je lichaam heeft daar echt niet genoeg aan, helemaal niet met de beweging die je krijgt. Neem brood of iets, met meer vezels en voedingswaarde en kcal. Tussendoortjes moet je niet laten staan, niet trots op zijn dat je er af kunt blijven. Fatsoenlijke lunch en fatsoenlijk avondeten. Waar is je fruit en zuivel? Je bent echt niet gezond bezig

march, je geeft al precies aan wat ik bedoel. Als je nu uitrekend hoeveel calorieen je binnen krijgt is dat nooit genoeg. Zelfs niet als je geen lichamelijke inspanning zou verrichten.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:22

March schreef:

Groente en fruit krijg ik zat binnen, Groente is wel iets waar we op letten bij het avond eten, fruit als toetje zeg maar. Met tussendoortjes bedoel ik dingen als chocola etc. Maar zoals ik al zeg, ik weet niet beter dan dat ik mijn hele leven zo eet. Ik moet mezelf smorgens dwingen om te ontbijten, en zit echt wel vol na die 3 (met beleg erop gevulde) rijstwavels.

Savond's eten we echt gezonde kost, aapies of bijvoorbeeld rijst met heel veel groente en vlees etc. Vaak eet ik ook nog wel een broodje of 2 savonds laat hoor.

Maar ik weet echt niet, hoe ik smorgens meer kan ontbijten als mijn lichaam niet mee werkt. Miss. iemand met een gouden tip?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:24

goedemiddag, welkom alle nieuwe mensen

Lana, als je dit gaat lezen hartelijk gefeliciteerd met je bday geniet van al het lekkers vandaag,

ben overigens gister naar spinnen geweest ik dacht op de momenten dat we moesten staan dat ik door me benen heen zakte.

oja BA, leuke beginpost met die plaatjes

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:28

Oke, ik had een heeeel verhaal getypt was het in een keer weg Huilen van het lachen
Typisch wat voor mij.. Nog een keertje dan.

Zat te twijfelen of ik me zou melden omdat ik niet echt te dik ben maar ik wil toch graag wat gezonder gaan eten.

Ben 1.82 en weeg 69 kilo met maat 38.
Maar omdat ik heeel veel tussendoor snoep merk ik dat ik steeds meer ga wegen.
Ik heb niet echt een streefgewicht maar wil gewoon wat gezonder gaan eten.
Als ik een week niet snoep val ik zo'n 0.5 tot 1 kilo af in een week dus dat geeft wel aan dat ik daar in kan gaan minderen.

Wat ik eet op een dag;
'S morgens 3 boterhammen+Thee
'S middags op school; verspreidt over 2 pauses 4 boterhammen+2 flesjes water.
'S middags thuis; snoepje/koekje+sinasappelsap.
'S avonds avond eten+ toetje of fruit of niets.

Waar mijn probleem dan zit?
Op school... Bijna altijd elke pause snoepen.
Ik houd altijd kleingeld over aan het tanken en dat gaat bijna altijd op aan snoep op school.
Kleingeld thuis laten is niet echt een optie want ik tank voordat ik naar school ga.

Wat ik sport;
Eigenlijk niet, op mijn pony na dan.
Ik ging eerst altijd met de trein naar school en dan moest ik een stukje fietsen+lopen.
Maar omdat de scooter veel sneller+goedkoper was heb ik er eentje aangeschaft.
Ik ben een week geleden begonnen met start to run maar omdat ik laatst 2 keer echt niet kon rennen moet ik nu dus of stoppen of overnieuw beginnen.
Ik doe dit nu met 2 vriendinnen en dat is eigenlijk mijn motivatie; dat ik wel moet omdat zij ook gaan.
Als ik nu dus in mijn eentje overnieuw begin, heb ik niet echt motivatie meer Bloos

Het is dus niet dat ik persee af wil vallen, ik wil gewoon gezonder gaan eten Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:29

Equida, ga is om te beginnen over op drinkontbijt of iedergeval iets van yoghurt het is misschien niet goed maar het is iedergeval iets en dwing jezelf om iedergeval wat kleins te eten ik weet het zou moeilijk worden en je lichaam die zou het misschien niet willen accepteren maar daar kom je vanzelf wel overheen want het is immers ook een kwestie van gewenning

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:29

Equidea schreef:
Groente en fruit krijg ik zat binnen, Groente is wel iets waar we op letten bij het avond eten, fruit als toetje zeg maar. Met tussendoortjes bedoel ik dingen als chocola etc. Maar zoals ik al zeg, ik weet niet beter dan dat ik mijn hele leven zo eet. Ik moet mezelf smorgens dwingen om te ontbijten, en zit echt wel vol na die 3 (met beleg erop gevulde) rijstwavels.

Savond's eten we echt gezonde kost, aapies of bijvoorbeeld rijst met heel veel groente en vlees etc. Vaak eet ik ook nog wel een broodje of 2 savonds laat hoor.

Maar ik weet echt niet, hoe ik smorgens meer kan ontbijten als mijn lichaam niet mee werkt. Miss. iemand met een gouden tip?

Maar je snapt toch zelf ook wel dat je hartstikke ongezond bezig bent als je van je ontzettend magere ontbijt tot aan je avondeten niks eet? Lips are sealed Je kan ook gezonde tussendoortjes nemen, en brood meenemen in plaats van geen geld om iets te kopen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:33

Didoo, neem anders voor de pauze ook is wat fruit mee en een sultana koekje ofzo dit zou het snoepen al tegen gaan bijvoorbeeld zo ochtend pauze stuk fruit of koekje met 1 boterham en smiddags 3 boterhammen heb je ook minder snel de neiging om naar de automaat of wat jullie ook op school hebben te grijpen. Want in jouw geval zou ik niet zorgen dat je al (teveel) af gaat vallen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:34

March schreef:
Equidea schreef:

Maar je snapt toch zelf ook wel dat je hartstikke ongezond bezig bent als je van je ontzettend magere ontbijt tot aan je avondeten niks eet? Lips are sealed Je kan ook gezonde tussendoortjes nemen, en brood meenemen in plaats van geen geld om iets te kopen.

Nou, eerlijk gezegt snap(te) ik dat niet.
Ik eet mijn hele leven al zo, mijn ouders doen het, ik doe het ook (zo opgevoed zeg maar).
Nu wil ik echt gaan ontbijten, maar dat lukt me niet 123, omdat mijn lichaam het niet gewend was.

Ik krijg elke dag de schijf van 5 wel binnen hoor (daar word hier dan wel weer op gelet). Alleen dan wel wat minder dan vroeger.
Vroeger dronk ik ook echt bijna alleen cola en fanta, heb ik nu ook bijna helemaal vervangen door water.

Ik heb me ook nog nooit fitter gevoeld dan nu. Dus daarom dacht ik ook wel dat het goed zou zijn.
Maar als iemand de tip heeft voor me waardoor ik wel aan het ontbijten kan, dan kom maar op Go jij! Go jij!