Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
xxJacqyxx schreef:als je bij google intypt: pasta ovenschotel krijgt je een hele hoop suggestiesHeeft iemand nog een lekker recept voor een pasta-ovenschotel?
xxJacqyxx schreef:Heeft iemand nog een lekker recept voor een pasta-ovenschotel?

Marinke schreef:Ik houd me ook aanbevolen! Ik vind t niet leuk meer om altijd die kant en klare pakjes te gebruiken...
paar weken geleden heb ik een zuurkoolovenschotel gemaakt:
Zuurkool (500gram geloof ik) beetje gekookt, en er daarna flink wat rozijnen door gegooit. Gehakt braden, aardappelpuree maken (had ik zo'n pakje voor, alleen water toevoegen), ovenschotel invetten. Dan afwisselend een laagje gehakt, zuurkool en aardappelpuree. Bovenop paneermeel en klein beetje boter doen voor een lekker korstje. ca. 40/45 minuten in oven en klaarviel hier goed in de smaak!

Zammie schreef:Jachtschotel:
Een hamlapje kruiden en deze licht braden. Dan doe je extra boter in de braadpan en doe je er veel uien bij. Deze niet in kleine stukjes snijden, maar in halve ringen. Dit laat bak je totdat ze een beetje bruin zijn en in die tussentijd snij je de hamlap in kleine blokjes. Deze doe je er weer bij door. Ik doe altijd wel wat extra kruiden erdoor, maar dat is dan je eigen smaak...
Gekookte aardappels: hiervan puree maken.
Je doet de uien (met natuurlijk het vlees en de jus die je ervan hebt) in een ovenschotel en daarover doe je de puree, nog een paar klontjes boter bovenop de puree en nog een beetje paneermeel erover strooien voor een krokant laagje. Dit in de oven zetten en na 20 minuten smullen maar...
Zammie schreef:Samo schreef:Ja ik vind het echt super lekker! Staat voor morgen op het programmaHet is ook heel snel te maken!
1 eetlepel bloem!
het is dat je te ver weg woont, anders was ik ff komen buurten en natuurlijk proevenMaar ik denk dat ik hem volgende week maar eens ga proberen en laat dan natuurlijk weten of die heeft gesmaakt...
Het is ook heel snel te maken!
Maar ik denk dat ik hem volgende week maar eens ga proberen en laat dan natuurlijk weten of die heeft gesmaakt...
[/quote]
) hij was echt overheerlijk en komt hier dus vaker op tafel..... 
Bokkiej schreef:Mijn zus maakt o zo verschikkelijk lekkere ovenschotel.
Alleen ik weet niet hoe ze het maakt.
Aardappels geplet, witlof, kaas, gehakt en becellia ofzoiets. Heerlijk.

shera schreef:Ik kreeg nog een recept van een kennis:
gehakt rullen,
witte kool of spitskool even voorkoken en meebakken
eetlepel kerrie erdoor
in een overschaal doen,
aardappelpuree voor overschotels er over
kaas erover strooien
half uurtje in de over en klaar!!