Lekker koken mer twee pitjes? Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Botervlieg

Re: Lekker koken mer twee pitjes? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 02:56

LittleAnn schreef:
Heel handig dit, bedankt Lachen

Nee ik denk niet dat het hier vandaan komt... klinkt het niet meer indonesisch ofzo? *voel me blond*

De boom komt oorspronkelijk uit Afrika en is al eeuwenlang in India en Indonesië.
De bevolkingsgroepen in Suriname komen oorspronkelijk uit die drie gebieden, dus het lijkt me dat
tamarinde (of asem) in de diverse keukens wel bekend is?

(Google kan heel goed tegen 'blond' helpen. Knipoog )

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:04

LittleAnn schreef:
Ik ben geen aardappel/groente/vleesmens eigenlijk, ik hou wel van alles met kip, groenten en rijst maar ik ben mijn recepten op de een of andere manier allemaal een beetje vergeten.. Of wokrecepten dat lijkt me ook makkelijk, dus in 1 pan...

Bij ons een grote hit, kipstukjes (of shoarma) gewokt met roerbakgroenten en dan in een pita-broodje Vingers aflikken. De kip snijd ik in kleine stukjes, scheut wokolie erover, ketjapmarinade en zoete soja. Even lekker in laten trekken en op heet vuur de pan in. Dan de groenten er even bij, de pitabroodjes zijn het lekkerst uit de broodrooster dus geen oven nodig, chilisaus erbij en smullen maar! Kun je ook heel veel varieren Ja. Klein voordeel is dat je maar 1 vieze pan hebt en dat het echt zó klaar is Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 16:58

Heyyy dat is heel handig! Dankjewel, het lijkt me erg lekker (en snel!)