grootste fiasco met koken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 09:33

Lageveld, klopt maar dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen.

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:59

Ik laat mijn rijst altijd droogkoken, vooral in de winter gaat dat prima. Gewoon opzetten totdat het kookt, daarna op klein pitje door laten koken (liefst met vlamverdeler eronder) als het water weg is (en de rijst nog nat) dan de pan op de kachel zetten en als je die niet hebt, gewoon op het kleine pitje laten staan, wel de kleinste die je hebt. Niet in je rijst roeren, dan wordt het pap! Nadat je de rijst opgezet hebt, met je andere dingen beginnen, groentes snijden enzo, dan heeft je rijst voldoende tijd. Dit is namelijk wel een redelijk tijdrovende manier van rijst koken. Grootste fiasco is natuurlijk in dit verband dat je je rijst laat droog koken op een grote pit.. Dan zit alles vast aan de bodem en met een beetje pech is het nog zwart ook *spreekt uit ervaring*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 17:11

Wmijn schreef:
Grootste fiasco is natuurlijk in dit verband dat je je rijst laat droog koken op een grote pit.. Dan zit alles vast aan de bodem en met een beetje pech is het nog zwart ook *spreekt uit ervaring*

drie keer raden waarom ik hier niet aan begin.................

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:29

lageveld"]
[quote="abby"]
vorige week liet ik bij het afgieten van de rijst voor het gemak de pan helemaal los. Alle rijst in de gootsteen, heet water over mijn handen en op mijn bord nasi zonder rijst. Was nog best te eten ook, maar met rijst toch lekkerder
[/quote]

uhh... rijst afgieten ?? daar moet toch juist zoveel water (met eventuele toevoegingen) bij dat er niets meer af te gieten valt ?
[/quote]

Uhm....ik als rijstvreter (he Bertus) ben gewend om rijst wel af te gieten. Rijst paar min. koken (7 a 8 geloof ik -> zie pak Knipoog) Dan afgieten en nog tijdje met deksel erop laten stomen.
Al heb ik ook recept waarin je de rijst idd moet droogkoken tot water weg is (maar ook hierna weer laten staan met deksel erop).

[quote="lageveld schreef:
Begint me net aardig af te gaan... of heb ik het mis ?

Voor zover ik het heb mogen proeven smaakt het allemaal prima, dus dat zit wel goed.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:18

zo heb ik een keer voor de lasagnasaus teveel water gebruikt, dus hadden we lasagna soep.
En mijn vriend weet het verschil niet tussen een theelepel zout en een eetlepel zout, niet echt slim!