Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HaileysComet schreef:Gebakken eiersalade
Eieren in kommetje klutsen, rul bakken, goed met de spatel los bakken, zodat er kleine stukjes ontstaan.
Gesneden lenteuitjes erdoor heen roerbakken.
Aan het eind, stukjes gesneden augurk, zilveruitjes, stukjes uitgebakken ontbijtspek er bij gooien.
Op smaak brengen met peper (geen zout ontbijtspek is al zout), beetje knoflookpoeder en een lepeltje sambal.
Voordat je het op je brood doet, beetje ketchup en mayo/yogo er doorheen roeren.
--------------------
Tip om ontbijtspek uit te bakken:
- op een bordje velletje keuken rol
- plakjes ontbijtspek erop
- afdekken met een velletje keuken rol
- hup de magnetron in
Al het vet trekt in de keukenrol, resultaat lekker krokant ontbijtspek!
Scheelt weer een koekenpan!
o0marije0o schreef:Ik heb een beetje een gekke, maar zelf vind ik het héérlijk. Grootmoedersrecept( Nee erger, tis een verzonnen idee van mn vader
) en het heet
Pannekoekei:
Men neemt 2 eieren, maak ze stuk in een glas. Doe er paneermeel bij en roer alles door elkaar heen. Het moet een papje worden ( maar geen dikke brei). Men doet een klontje boter in de pan en volgt het zelfde ritueel als hoe men een normaal gekookt je bedoelt gebakken??? ei maakt.
Daarna gewoon peper en zout erop.
Oja; zorg dat je hem twee keer omdraait. Meestal gaat het ei na de eerste keer omdraaien heel bol ( nou eigenlijk is het hol, de buitenkanten gaan omhoog staan) en super dik worden. Maar je moet er natuurlijk nog wel voor blijven zorgen dat je eig goed doorbakken is!
Gewoon eens proberen dit! Het klinkt heel gek, maar ik vind t heerlijk
claudia23 schreef:4 eieren hard gekook...
alle eieren fijn prakken.
Een klein scheutje ketjap manis erbij (dus de zoete)
Beetje eikruiden (potje van stegeman)
Beetje aromat
Kerriepoeder
2x kleine ZOETE uien super fijn gesneden erbij doen, ff husselen...
Vervolgens 1 eetlepel mayofresh van Calve(is op yogurth basis, zooo lekker), en een klodder curry gewurz..
Vervolgensde boel weer ff door roeren, is het nog te "droog, dan nog wat mayo en klein drup curry, net zolang tot het aan elkaar plakt..Geloof me dan heb je de heerlijkste eiersalade....
eet ze!!
Wolffie schreef:Iewiew... geen ei voor mij
Heb ooit voedselvergiftiging gehad door een ei, nou dan kan je d'r niet meer zo van genieten (al moet ik zeggen dat sommige van deze gerechten er toch verleidelijk uitzien)
karijn schreef:Eieren au bain marie:
Je neemt een paar kleine schaaltjes (van die schaaltjes die ze voor de creme brulee gebruiken). Onderin doe je wat snippers zalm. Je breekt het ei en doet het erbij. Peper en zout eroverheen en vervolgens au bain marie in de oven tot het ei gestold is. Takje bieslook ter decoratie. Doet het altijd goed als voorgerecht.
Au bain marie: je neemt een bakblik en vult het voor 1,5 cm met water. Hier zet je dus je gevulde schaaltjes in en zo in de oven.
Je kan in plaats van de zalm ook bijvoorbeeld kleine stukjes tomaat pakken (zonder vruchtvlees) of kleine stukjes paprika of wat je zelf lekker vindt bij ei.
Succes!
roest schreef:Ik maak altijd een paddestoel als ik een gekookt eitje eet![]()
Je neemt een gekookt ei, snij het kontje er vanaf, zodat ie rechtop blijft staan.
Neem een halve tomaat, hol deze uit en lijm het vast op het ei met wat mayo.
Maak met mayo wat stipjes.
Blijft leuk