meer mensen die geen vlees en vis eten wat eten jullie..moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aniita

Re: meer mensen die geen vlees en vis eten wat eten jullie..moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:58

Hooi,
Ik eet al 3,5 jaar geen vlees meer en heb er nauwlijks last van. Soms moe, maar dat kan misschien omdat ik laat naar bed ga en vroeg opsta. Ik eet elke dag vleesvervangers, van de ah>vegakipsnitzel, stukjes dès en van die vegakipstukjes,vegahamburgers en nog meer. Ik heb nog nooit gehad dat ik helemaal geen vleesvervangers wilde want ik vind het juist altijd wel lekker. Ook ben ik er nooit ziek van geweest. Ik vind alleen gehaktballetjes of gehakt wat minder. Nu vind ik groentekrokketen van Dobben heerlijk, ook veganasi, kipkerrie(met die kipstukjes), gewoon vegasmeerworst en van die plakjes, boerenkool met worst van de ah, en nog wel meer. Wel krijg ik elke maand met de r erin vitaminepillen die ik dan elke dag dan neem. En verder beweeg ik genoeg. Owja overigs heb ik bijna nooit vis gegeten al voor dat ik vegatariër werd. Ik at een paar hapjes soms want ik vind het gewoon ronduit smerig. Tja ik weet niet wat je er aan kan doen, heb er namelijk nooit last mee.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:40

Ik eet elke dag ipv van vlees of vis gewoon van die vleesvervangers van de Deka,
of van de AH.. die zijn lekkerder *LOL*
Ik heb nooit ergens last van gehad eigenlijk. Misschien eens lekkere vegetarische recepten opzoeken op internet of in de bieb waar alle belangrijke voedingstoffen inzitten die je nodig hebt ?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:27

Ik ben vegetarier, dus geen vlees en vis.
Maar eet wel vervangers, minstens 3x per week. Die van Tivall (albert heijn) vind ik meestal erg lekker!
En tussendoor een keer noten, ook lekker.
Verder eet ik erg veel groenten, wel vegetarische kaas en eieren enzo, dus krijg genoeg binnen Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:38

Ik eet ook geen vlees en vis, maar heb eigelijk nooit ergens last van.
Ik eet niet echt vaak vervangers (heb nooit zoveel zin om te koken voor mezelf)
Ik eet wel goed fruit (3 appels op een dag) en maisbrood.

Natuurlijk ben ik wel eens moe, maar dat komt dan gewoon doordat ik te weinig slaap heb gehad ofzo.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:48

Ik ben ook een tijd vegetariër geweest (3 jaar?) maar werd ook moe. Zo moe dat ik mijn schoolwerk niet meer aankon en etc. toen ben ik weer vlees gaan eten en ging het beter. Maar hier vraag je niet om, ik kwam erachter toen ik de verpakking van mijn dagelijkse ontbijtje Brinta bekeek dat daar ook veel IJzer, Magnesium, Calcium, Fosfor, Zink en vitamine B ofzo in zat. Ook veel vezels enzo, ik denk dat dat ook iets is wat misschien wel goed zou zijn. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:52

Ik ben nu ruim 4 jaar vegetarier. Eet voldoende groente en fruit en veel brood. Ben zeer moe geweest dankzij de pfeiffer maar verder niet echt.

Sommige mensen hebben problemen met de kuntsmatige vitamines en mineralen. Uit vleesvervangers en pilletjes kunnen zij die dus niet goed op nemen. Bovendien werken de stoffen samen uit een voedingsmiddel, ze bevorderen elkaars opname. Vandaar dat sommige alleen maar die vitamines uit vlees kunnen halen en niet uit iets kuntsmatigs omdat hun lichaam dat niet aan kan.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:04

Spetterlover schreef:
Ik ben vegetarier, dus geen vlees en vis.
Maar eet wel vervangers, minstens 3x per week. Die van Tivall (albert heijn) vind ik meestal erg lekker!
En tussendoor een keer noten, ook lekker.
Verder eet ik erg veel groenten, wel vegetarische kaas en eieren enzo, dus krijg genoeg binnen Lachen

Ik ben trouwens al 10 jaar vegetarier.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:41

Veel groente fruit eten en als vervanger van vlees en vis vegetarische burgers gehakt,tofu eten. En probeer noten door je eten te doen.