Wat is nu gezond drinken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Wat is nu gezond drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:21

Je moet het ook niet inruilen, je moet het gewoon níét drinken Haha!
Lightproducten zijn gewoon troep en die zouden niet hoeven te worden uitgevonden als het product waar het van 'afstamt' ook niet enorme troep was Nagelbijten / Gniffelen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:42

Kijk, die uitspraak vind ik beter! Haha!
Er zou gewoon overal water, thee en versgeperste vruchten en groentesappen moeten worden verkocht: klaar. Tong uitsteken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:48

Shakies! Haha!
(goh beetje reclame voor mn bijbaantje? Schijnheilig )

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:54

water, thee, crystal clear kan volgens mij nog wel Tong uitsteken

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:02

Ik denk ook dat veel drinken echt iets is wat je jezelf gewoon aan moet leren. Ik dronk vaak maar een halve liter per dag, nu let ik erop dat ik 1,5 liter water per dag drink en ik voel mezelf ook veel beter nu (minder vaak hoofdpijn enz.). Daarnaast drink ik dan nog wat groene of rooibosthee en af en toe een glaasje sap (niet light).
Ik vind het prima zo, al vind ik water nog steeds niet echt lekker om te drinken.

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:31

Water.
En Ice Tea van Lipton is volgens mij ook niet heel slecht. daar zitten maar 14 kcal per 100ml in.
en Rivella, 4kcal per 100ml.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:26

Het enige echte gezonde drinken is water Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:15

Het is niet gezond, er zit geen hol in en voegt niks toe (als je gewoon water bekijkt, niet nederlands kraanwater dus). Maar de alternatieven zijn wel ongezonder.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:14

Water.
Water moet je leren drinken.
Ik vond het vreselijk, ik dronk net als jij ook veel te weinig en vond water niet te zuipen.
Ik heb hier bekers staan van 400ml, ik dwong mezelf 5 per dag te drinken.
Echt VRE SE LIJK! vond ik dat. Stond het met mn ogen dicht en vuist gebald naar binnen te werken.
En nu... als ik in de bus naar school zit heb ik alweer zin in water. Ik drink met gemak, zonder erbij na te denken 3 liter weg.
Ik vind het nu echt lekker! Serieus! Zelfs op verjaardagen drink ik water, gewoon omdat ik het lekkerder vind dan drinken met een smaakje. Smaakjes drinken staat me gewoon tegen.

Water lekker vinden, het komt echt!

O, en mijn huid is nog nooit zo glad en zacht en pukkelloos geweest. De beste hydratatie komt van binnenuit! Ik gebruik 0 cremes.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 30-05-07 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:16

BrittKitt schreef:
Het is niet gezond, er zit geen hol in en voegt niks toe (als je gewoon water bekijkt, niet nederlands kraanwater dus). Maar de alternatieven zijn wel ongezonder.

Nee maar het voert wel afvalstoffen af, en er zit geen afvalstoffen in.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:50

Ik vind t vies, ik wordt er echt misselijk van als ik mezelf dwing teveel ervan te drinken..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:59

i know, doorzetten. Echt Huilen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:01

Nah ga geen moeite doen voor iets wat me weinig oplevert Clown
Ik vind veel water niet gezonder dan vers vruchtensap zonder toegevoegde suikers Nagelbijten / Gniffelen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:26

Water zuivert en is neutraal voor je tanden, daar waar vruchtensap niet zo braaf voor je tandjes is
Daarbij ging het de TS over dat ze veeeel te weinig dronk, en dit is een goede manier van leren drinken.
Vaak staan smaakdrankjes mij tegen en kom ik niet aan mn tax, maar met water wel.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:31

Ik ben toch van mening dat je niet meer moet drinken dan waar je behoefte aan hebt. Als het je simpelweg niet lukt om 3 liter water te drinken, forceer het niet. Kijk gewoon hoeveel je wel kan drinken, verspreid het goed over de dag in plaats van hele liters achter elkaar. Je lichaam moet nog steeds in staat zijn om het drinken te verwerken. Zulke grote hoeveelheden achter elkaar is niet gezond. Vind je water qua smaak niet lekker? Kijk dan in de winkels voor flessen bronwater of voeg een heel klein beetje Carvan Cevitam of iets dergelijks toe. Puur om alleen de smaak van water wat af te vlakken.
Als we gasten te eten hebben, zet ik vaak een kan water met schijfjes citroen of limoen op tafel.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:40

BrittKitt schreef:

Water niet gezond?
Sorry maar daar klopt niks van, je moet gewoon ongeveer 1.5 liter water per dag drinken, dat is gezond.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:42

En ook dat is onzin, is al eerder verteld, geloof zelfs in dit topic. Lachen

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:12

Volgens mij was dat jou mening. Anderen mogen ook hun mening geven.
Mensen hebben minimaal 1,5 liter vocht per dag nodig.
In allerlei sapjes e.d. is de inhoud grotendeels water en daar kunnen we niet zonder Ja

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:12

Klopt en je haalt al meer dan een liter uit voeding Tong uitsteken

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:43

Of je het nu uit je voeding haalt of gewoon uit de kraan, je lichaam heeft genoeg water nodig om afvalstoffen af te voeren. Dorst krijg je uit de behoefte van je lichaam aan vocht als transporteur voor die afvalstoffen, de overige zaken die je lichaam nodig heeft haal je in principe uit je voeding Lachen .

Zelf ben ik nooit een grote drinker geweest, maar sinds ik op kantoor werk heb ik vaak een pot (kruiden)thee op mijn bureau staan, en 's middags, als de thee mijn neus uitkomt, zet ik een glas water op mijn bureau. Ik loop ook het vaakst van al mijn collega's naar het toilet Clown .

Van frisdrank houd ik niet, het enige wat ik lekker vind is Crystal Clear Cranberrie, dat drink ik thuis af en toe voor het lekker. Roosvicee vind ik af en toe ook lekker, net als versgeperst vruchtensap Vingers aflikken Vingers aflikken . (Moet je niet meteen daarna je tanden poetsen, dat is nóg slechter voor je tandglazuur dan het sap zelf).

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 23:09

Ik kom er soms bij het avondeten nog wel eens achter dat ik de hele dag nog niets gedronken heb.
Echt slecht, maar ik heb ook bijna nooit echt dorst.

Probeer er wel op te letten, gaat steeds beter.

Ik drink eigenlijk ook bijna alleen water en Dubbeldrank. Ook niet erg afwisselend Vork
Maar ik lust nou eenmaal niet veel andere dingen Clown

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:36

Waar is water dan eigenlijk goed voor, ik bedoel waarom veel water?

Ikzelf kan geen water drinken, ik moet steeds kokhalzen als ik water drink echt vreemd maargoed, Ik drink veel dubbelfris of dubbeldrank. Verder siroop of Crystal clear

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:03

Hiervoor, PinkyBubble:

Gwen schreef:
Of je het nu uit je voeding haalt of gewoon uit de kraan, je lichaam heeft genoeg water nodig om afvalstoffen af te voeren. Dorst krijg je uit de behoefte van je lichaam aan vocht als transporteur voor die afvalstoffen, de overige zaken die je lichaam nodig heeft haal je in principe uit je voeding Lachen .

Je lichaam is de hele dag bezig alles wat je eet/drinkt te verteren. Daar komen afvalstoffen bij vrij die zowel via je ontlasting als via je urine afgescheiden moeten worden. Als je niet genoeg drinkt hopen die stoffen zich op in de lever, omdat je nieren dan hun werk niet goed kunnen doen. Zo hangt er van alles in je lichaam met elkaar samen Lachen .

Kijk maar eens op deze site bijvoorbeeld:
http://www.gezond-vitaal.nl/Drinken.html