asperges goed schillen, houtige stukje onderaan eraf snijden. Ruim water koken (bij voorkeur in een hoge pan), en als het water kookt er asperges erin (+ een snufje suiker). 10 minuten koken, vuur uit en 10 minuten in het water laten staan. Serveren met gekookt eitje, ham en gesmolten boter.
Mmm, wij hebben ze zaterdag gegeten! Wij eten ze inderdaad met rolletjes ham en gekookte eieren en nieuwe aardappelen met botersaus... Mjammie lekker hoor.
Ik heb ze gister bij mams gehad (tja moederdag he?!). Heerlijk met ei en hollandaise saus (ik hou ook niet van ham die doet ze er gelukkig ook altijd apart bij) nieuwe aardappeltjes en een schnitsel.
Laatst bijgewerkt door haan op 15-05-06 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Vanavond eet ik weer asperges, dan klaargemaakt bij mams. Ik gok zo dat het heel traditioneel gaat worden, met een eitje, krieltjes en botersaus. Bij warm weer zou het een koude salade van asperges worden met ei en zachte mosterdsaus, dat is mijn persoonlijke favoriet maar helaas is het hier nu niet zo lekker weer
Ik heb gisteren ook asperges gegeten. Gewoon met ham, ei, gekookte krieltjes. Laatst heb ik hartige taart gegeten waar asperges in zaten. Ook erg lekker.
Ik heb ze ook weer gehaald, er zitten hier nogal wat aspergeboeren in de buurt, waar je ze aan huis kunt kopen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik ze ga eten, maar denk dat het idd met beenham, een eitje, aardappeltjes en botersaus gaat worden.
Sjuimpje word jij niet wat oud om nog steeds bij je moeder thuis te blijven eten