Ik heb dit gerecht vanavond uitgeprobeerd en het was echt heerlijk! Zeker voor herhaling vatbaar. En idd. Lielle, ik denk dat prei erin ook wel smaakt.
Ik heb er een salade van ijsbergsla, appel, bosuitje, geroosterde pijnboompitjes en een honingcitroendressing bij gegeten.
Ik weet niet of Patricia 'm hetzelfde maakt als ik, maar ik doe in honingcitroendressing:
3 eetlepels olijfolie 2 eetlepels azijn 1/2 citroen uitknijpen 1 dessertlepeltje vloeibare honing en dan liefst wat versgeknipte dille erdoor.
Flink schudden tot de honing echt helemaal opgelost is, over de sla gieten en hoe raar het ook klinkt, de sla even lekker schudden. Is lekkerder dan omroeren. Vraag me niet waarom, maar het is zo
Gisteren heb ik de dressing zelfgemaakt. Zie het recept van Sonja. Ik heb er alleen nog nooit dille doorheen gedaan. Dat ga ik de volgende keer maar eens even proberen. Klinkt ook lekker. Als ik de dressing wat minder zuur wil hebben, doe ik er soms iets minder azijn in.
Verder heb ik ook een flesje van Calvé in de koelkast staan. Zij hebben ook honingcitroendressing. Dus als ik haast heb gaat er daar een scheutje van over. Al moet ik zeggen dat vers toch mijn voorkeur heeft.