Centraal 'Ken jij dit dieet en wie heeft er ervaringen mee?'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:09

Ik heb dat 5- dagen dieet 4 dagen gevolgd ( ) en ik was 3 kilo afgevallen!!

Tasja

Re: Centraal 'Ken jij dit dieet en wie heeft er ervaringen mee?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:21

Nou ik ben bezig met het Sonja Bakker dieet vanaf 2 mei 2006 en ik ben nu inmiddels al 21.5 kilo afgevallen. Ik wil nog 17.5 kilo afvallen en dan ben ik op mijn streef gewicht. Haha!

pimkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:13

dieeten bestaan naar mijn mening niet
het is gewoon je eetgewoonte die je moet veranderen gwn veel fruit en groente eten , minder snoep en meer bewegen

douschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:49

Wij zijn thuis sinds maanden begonnen met het sonja-bakker dieet
Eigelijk zie ik het niet als een dieet, maar meer als het aanleren van een gezonde manier van eten
We eten nu volgens het boekje, en heb al jaren niet meer zo gezond gegeten Clown
Het is ook heel makkelijk vol te houden vind ik Haha!
Veel makkelijker dan punten tellen enz.

Tasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 02:09

douschka schreef:
Wij zijn thuis sinds maanden begonnen met het sonja-bakker dieet
Eigelijk zie ik het niet als een dieet, maar meer als het aanleren van een gezonde manier van eten
We eten nu volgens het boekje, en heb al jaren niet meer zo gezond gegeten Clown
Het is ook heel makkelijk vol te houden vind ik Haha!
Veel makkelijker dan punten tellen enz.

Dat vindt ik nou ook ik volg ook gewoon het boekje en ben inmiddels al 24 kilo dus ik wil nu nog 15 kilo eraf en dan moet het zo blijven dus zal ik daarna weer een balans moeten zoeken wat zeker geen probleem zal zijn Haha!

beantsje

Re: Centraal 'Ken jij dit dieet en wie heeft er ervaringen m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:48

Ik heb al jaren het dieten afgezworen.
Als ik lijn, denk ik de hele dag aan eten en aan wat ik niet mag hebben. Ik ben chagarijnig en heb het de hele dag koud.
En het het is zo lastig om je precies aan een lijstje te houden. En daar staan vaak net weer dingen op die ik niet lust.

Maar nu heb ik het boek van Mireille Guiliano gekocht:'Waarom franse vrouwen niet dik worden'

Ik ben er heel enthousiast over. Het is dus geen dieet, maar een leuk, prettig leesbaar boek over eten en eetgewoonten. Er staan een aantal regels in die heel gemakkelijk toe te passen zijn.
Alles mag, is het uitgangspunt, het boek gaat niet over van alles wat je niet mag. Er is maar 1 regel: ga nooit van tafel met een vol gevoel of een schuldgevoel.
Je moet juist meer genieten van eten. Een voorbeeld van de regels: nooit staand eten (of voor de tv) maar de tafel mooi dekken.
Verslaafd aan chocolade? Schakel over op extra bitter (72% cacao). Als je eraan gewend bent, geniet je daar meer van en je eet echt maar 1 stukje ipv die hele reep. Nu vind ik melkchocolade toch wel erg vet en zoet.
Eigenlijk is de rode draad in het boekje; kwaliteit in plaats van kwantiteit.

het gaat superlangzaam maar ik merk dat mijn eetgewoonten veranderen. Ik ben al een paar jaar niet meer op de weegschaal geweest, die is gesneuveld bij mijn laatste verhuizing maar mijn broeken geven een indicatie; die veel te klein gekochte rijbroek kan ik nu toch dichtkrijgen, al zit hij nog wat te strak.

Het leuke is dat je eigenlijk niet kan zondigen. Is er iemand jarig, dan neem ik een half gebakje en geniet er dubbel van! (Die tweede helft smaakt vaak lang zo lekker niet als de eerste hapjes)

Tja, het lijkt wel een reclamepraatje maar dit is de eerste keer dat ik het maanden volhoud, ookal ben ik naar schatting nog maar een kilo of 4 a 5 kwijt, dat maakt mij niet uit, omdat ik ervan overtuigd ben dat dit structureel is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:48

Ik vroeg me al af of meer bokkers aan het Sonja-Bakkeren waren geslagen, en tadaa, gevonden.
Ik begin morgen met week drie, ben tot nu toe 3,5 kilo afgevallen ( nog even onderschrift aanpassen ). Ik doe wel de mannen-variant, omdat ik anders echt te weinig binnenkrijg om op de been te blijven. Tja, dan gaat het maar wat langzamer, zo verschrikkelijk veel hoeft er ook weer niet vanaf. Ik hoop het bij 1 x 9 weken te houden. Het bevalt me super, ik houd er wel van dat ik precies weet wat ik wanneer moet eten. Als ik het zelf moet gaan uitrekenen, dan schiet het er toch vaak bij in. En de ideeën voor recepten zijn lekker, alleen maak ik ze soms iets anders ( maar niet meer caloriën ofzo ).
Ik deed wel eens het 5-dagen dieet, maar daar werd ik zo slap van. Dit is veel beter vol te houden. Drie van mijn collega's gaan morgen met week 1 beginnen, dan is het ook wat makkelijker vol te houden op kantoor..

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:50

veel sporten minder eten..
3 x per dag eten en niet meer dan 4x iets tussendoor...

moet savonds na 8 uur ook niet meer eten want dan verteerd je lichaam heel slecht..
je kan mss ook kijken op verpakkingen kijken wat er allemaal inzit enzow....

sonja bakker-dieet ken ik wel..
veel mensen in mijn omgeving zijn er mee begonnen en die zeggen da het helpt en al
flink wat aantal kilo's zijn kwijt geraakt!!!

suc6 ermeej!!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:39

Heeft iemand van jullie wel eens stackers gepobeerd?
zoja welke? en hielp het?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:20

Stackers zijn toch van die pillen?
Ik heb daar echt heel slechte verhalen over gehoord, o.a. dat je er hartkloppingen van kan krijgen. Voor mij geen optie, heb al genoeg hartklachten van mezelf.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:16

Ik heb ze wel eens geprobeert om wakker te blijven ... Is niet aan te raden. Ze zijn nu ook verboden hoorde ik. Je kunt beter naar de sportschool gaan en vragen naar pillen die je actief maken maar niet zo actief dat je er rare dingen van kunt krijgen. Dus ook geen efedrine ofzo ... Ik ken iemand die dat gebruikte en vond het er maar allemaal eng uit zien. Ik heb nu L-carnitine 500 ... werkt als vetverbrander en voor je uithoudings vermogen. Ik gebruik het voor mijn spieren.

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:49

Hebben nog meer mensen ervaring met 5 dagen dieet? Vandaag met Sonja Bakker begonnen, maar na doorlezen spreekt 5 dagen mij voor veel weken meer aan...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:18

Ik heb het 5 dagen dieet gedaan, je zal er best van afvallen, maar zodra je stopt zit het er net zo snel weer aan.
En daar bovenop is het ook nog niet eens vol te houden. Clown

Ik wil volgende week beginnen met het sonja bakker dieet, om ook echt mijn eetpatroon te wijzigen.
Het zal voor mij wel moeilijk worden want ik eet elke dag bij mijn ouders, en die eten niet zo gezond Bloos
En zal nu dus elke dag voor mezelf moeten gaan zorgen Knipoog

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:35

Mijn moeder en ik zijn ook met Sonja begonnen!
Vandaag de eerste dag dus ben benieuwd hoe het gaat bevallen Ja

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:47

Ik ben begonnen met minder snoepen, geen alcohol, geen pasta en aardappelen en geen suiker en geen sausjes en eerst eten en dan na de paarden.
Dus niet na 8 uur eten en ik ben nu 4 weken bezig en ik ben al ruim 5 kilo afgevallen. Nog 10 kilo te gaan! Ik merk dat het minder snel gaat. maar ik hou gewoon stug vol.

Heb ook echt nooit honger op deze manier...en dat scheelt wel veel..

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:04

Wat is het 5dagen dieet nou weer? Haha!

Ik kan je iig als antwoord op dit topic vertellen: Meer dan 3 dagen 1000 kcal onder je dagelijkse behoefte (BMR) eten zorgt voor een vertraagd metabolisme. Dat wil dus best zeggen dat je afvalt maar ook dat je minder eten kán verbranden dus dat als je weer 'normaal' eet, je aankomt. BMR is voor vrouwen uit te rekenen (topic hier ergens op voedertijd) en ik geloof dat het op gemiddeld 1200 uitkomt. Dus alle dieten die langdurig >1200 kcal zijn, zijn slecht voor je. Punt. Verder is niet elke kcal gelijk, dus moet je voldoende vet, kh en eiwitten binnen krijgen. En dan zijn er weer meerdere soorten vet en kh. Waarvan alleen verzadigd vet weer slecht is voor je hart, en snelle koolhydraten zorgen voor snelle vetopslag. Dus daar zt ook weer een verschil in. Eet je te weinig koolhydraten, dan komen de eiwitten niet bij je spieren terecht (eiwit bouwt spier op en houdt spierafbraak tegen, spier verbrandt vet, tel uit je winst) eet je te weinig eiwitten dan gebeurt dat laatste, en eet je te weinig vet dan kom je belangrijke voedingstoffen voor bijv. bepaalde hormoonprocessen tekort.

Kort samengevat:
Een gezond effectief dieet heeft voldoende afwisseling in voedingsmiddelen en niet te weinig Kcal.

'Hype' dieeten zoals Atkins, Sugarbusters, Sonja Bakker etc missen hier allemaal een element. Ik vind SOuth Beach nog het meest in de buurt komen van een gezond effectief dieet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:53

ik ben nu in week 9 van het sonja boekje, en in totaal ongeveer 10 kilo kwijt. Volgende week begin ik weer bij week 1 want ik wil er nog wel 10 kwijt.
Ik vind het heel makkelijk om vol te houden, en ik heb vrijwel geen hongergevoel. Wel ben ik in het weekend wat minder streng dan door de weeks, maar dat moet kunnen vind ik. de zg sas dagen haha Haha!

dit is het eerste dieet wat voor mij werkt. Ik heb ook ooit Atkins gedaan, dat hielp wel zolang ik het volhield, maar als je weer normaal (lees: koolhydraten) gaat eten komen de kiloos er weer net zo hard, of harder bij.

nee, voor nu ben ik heel enthousiast over Sonja.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:54

juval schreef:
ik ben nu in week 9 van het sonja boekje, en in totaal ongeveer 10 kilo kwijt.

dit is het eerste dieet wat voor mij werkt. Ik heb ook ooit Atkins gedaan, dat hielp wel zolang ik het volhield, maar als je weer normaal (lees: koolhydraten) gaat eten komen de kiloos er weer net zo hard, of harder bij.

Je weet nog niet of het werkt, dat weet je pas als je weer normaal gaat eten, net als bij Atkins Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:05

Mijn moeder heeft ook het Sonja Bakker-dieet gevolgd (en nu nog steeds geloof ik Nagelbijten / Gniffelen ), en ze is echt in een stokje aan het veranderen... Geen schouders meer over, en ze weegt bijna net zo weinig als mij. Bij haar werkt het dus goed, ze weet alleen niet wanneer ze moet stoppen Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:08

Shaar schreef:
Mijn moeder heeft ook het Sonja Bakker-dieet gevolgd (en nu nog steeds geloof ik Nagelbijten / Gniffelen ), en ze is echt in een stokje aan het veranderen... Geen schouders meer over, en ze weegt bijna net zo weinig als mij. Bij haar werkt het dus goed, ze weet alleen niet wanneer ze moet stoppen...

dit is dus echt waar mensen voor op moeten passen, voor het doorslaan naar de verkeerde kant.

Ik denk dat het Sonja Bakker dieet wel werkt, maar je eet echt vrij weinig hoor, zo rond de 100 kcal per dag. Ik denk niet dat je op die manier de voedingsstoffen binnen krijgt die je nodig hebt..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:07

100 is wel érg weinig Mazzelmeid, eerder 1000. Knipoog

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:09

je moet niet gaan dieeten maar je leefstijl veranderen. aldus dr phill op rtl 4

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:17

Ook ik ben begonnen met Sonja Bakker.
Afgelopen maandag begonnen en vanmorgen was ik al 1 1/2 kilo kwijt, en dat in 3 dagen.
De eerste kilo's zijn een hoop vocht maar ja de weegschaal zakt dus dat is altijd leuk.
Ik sport er ook nog bij 2 a 3 keer per week.
ik moet zeggen dat het aardig vol te houden is alleen soms is het best weinig wat je mag hebben.
Ga gewoon door en we zien wel waar het schip strand.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:42

Mocca schreef:
100 is wel érg weinig Mazzelmeid, eerder 1000. Knipoog

oeps 0 te weinig Knipoog bedoelde idd 1000 Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:07

Laura schreef:
juval schreef:
ik ben nu in week 9 van het sonja boekje, en in totaal ongeveer 10 kilo kwijt.

Je weet nog niet of het werkt, dat weet je pas als je weer normaal gaat eten, net als bij Atkins Haha!

ja maar dat doe ik nu, ik eet normaal (wel nog steeds volgens het boekje) en ik ben niet van plan om daar veel in te gaan veranderen als het boekje uit is.