heimwee naar producten van "vroeger"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: heimwee naar producten van "vroeger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:17

Oja, Tjolk, dat ken ik ook nog , en wokkels kregen we ook altijd bij oma . Jodenvet/borsthoning zie ik nog steeds wel eens, maar het is inderdaad niet meer zo lekker. Daarbij zit het nu in van die precies op maat gemaakte beetje gelige staven geperst, vroeger waren het echt van die witte brokken waar je zo lekker aan kon knauwen .

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:19

Likkoekjes kreeg ik vandaag nog op het werk

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:19

Udo2001 schreef:
Ik mis nou echt de oudewetse "Jodenvet". Die hebben ze wel in namaak, maar die vind ik smerig. Het schijnt een restproduct te zijn, vandaar niet verkrijgbaar meer, erg jammer

In Baarle-Nassau, bij Oma's Snoepwinkeltje lees ik net op Jeugdsentiment.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 21:17

wij kregen op zaterdag altijd wat lekkers als we schoongepoetst voor de tv zaten om swiebertje te kijken.....
vaak was dat een soort van nuts, maar dan met vruchtjes in plaats van noten......die was me toch lekker.
iemand enig idee wat ik bedoel???

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:18

Maar is dat wel de echte Jodenvet?? Ik heb er namelijk ook naar gevraagd, maar ze schijnen het niet meer te maken ( zoals het vroeger was dan) Het moeten echt van die witte brokken zijn en geen voorgevormde staafjes

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:22

woofie schreef:
wij kregen op zaterdag altijd wat lekkers als we schoongepoetst voor de tv zaten om swiebertje te kijken.....
vaak was dat een soort van nuts, maar dan met vruchtjes in plaats van noten......die was me toch lekker.

zonder chocolaagje??? dat is toch gewoon een soort ''soft''noga??
volgens mij hebben ze die wel bij de c1000 hoor, je hebt ze ook met alleen nootjes geloof ik.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:25

Udo2001 schreef:
Maar is dat wel de echte Jodenvet?? Ik heb er namelijk ook naar gevraagd, maar ze schijnen het niet meer te maken ( zoals het vroeger was dan) Het moeten echt van die witte brokken zijn en geen voorgevormde staafjes

Geen idee, ik ken het zelf niet eens.

Maar ik was benieuwd naar wat het was en ben eens met Google gaan zoeken. Op Jeugdsentiment is iemand er iig helemaal lyrisch over.

Sanne86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:25

Udo2001 schreef:

laatst las ik op een site (weet nu niet meer welke maar had het bij google in getypt)
en daar stond dat het nu in duitsland weer gemaakt wordt, de echte! de rest is allemaal namaak en lang niet zo lekker..maar zo te zien komt/is het dus weer in de maak! nu maar hopen dat het weer naar nederland komt!
ik kocht het "vroeger" altijd bij de bakker en vond het echt heel erg lekker!!

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:29

Avelienvd schreef:
Ik mis de koekjes die je vroeger bij deboer kon kopen.
Die zaten in een doosje die achthoekig was en dat waren koalakoekjes, met een beetje chocoladesmaak.

die kan je nog kopen bij 'de tuinen'. Was daar laatst helemaal blij mee

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 07:58

pluizebol schreef:
woofie schreef:

zonder chocolaagje??? dat is toch gewoon een soort ''soft''noga??
volgens mij hebben ze die wel bij de c1000 hoor, je hebt ze ook met alleen nootjes geloof ik.

nee. het was wel met chocolaagje......

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:12

toen ik nog een heel klein meisje was had je bij de bakker smurfenbrood. dat was brood met honing erdoor, dus wat zoetig. als je dat brood kocht kreeg je er stickers bij om op een poster je eigen smurfendorp te plakken. ik vond dat zo lekker
en tjolk kreeg ik ook altijd mee.

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:19

Whahaha schitterend, ik herken al die dingen nog!

Weet je wat ook nergens meer te krijgen is? Van die annijssnoepjes in van die ovale doosjes, de onderkant van dat doosje was wit plastic en de bovenkant van was blik, met een of ander nostalgisch plaatje erop. Die snoepjes waren klein en rond en HEEL lekker

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:28

En verkopen ze eigenlijk nog die goede oude borstbollen? Die kwamen uit zo'n ronde blikken doos, rood bedrukt. Zooooo lekker!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:55

DinkeyGirl schreef:
Weet je wat ook nergens meer te krijgen is? Van die annijssnoepjes in van die ovale doosjes, de onderkant van dat doosje was wit plastic en de bovenkant van was blik, met een of ander nostalgisch plaatje erop. Die snoepjes waren klein en rond en HEEL lekker

Die hadden mijn oma's altijd allebei in hun tas zitten.

Sanne86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:22

borstbollen heb ik nog wel vaak.. weet niet of het de ouderwetse zijn ??!! maar ze zijn wel lekker!

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:41

En ik ben dus benieuwd of de speculaaspasta nog eens terug komt. Heb er ooit een topic over gehad en sommige mensen wisten waar ik het over had. Ik at het altijd bij de buren toen ik een jaar of 6/8 was...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:48

Wij hadden altijd zúlke lekkere pasta van de..Jawel.. De slager. Haha.. Dat was echt een verassing als we die hadden. Ik mis em echt nu die slager weg is..

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:48

orionneke schreef:
En ik ben dus benieuwd of de speculaaspasta nog eens terug komt. Heb er ooit een topic over gehad en sommige mensen wisten waar ik het over had. Ik at het altijd bij de buren toen ik een jaar of 6/8 was...

Nooit van gehoord!! Zou ik weleens willen proberen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:54

Gwen schreef:
Oja, Tjolk, dat ken ik ook nog , en wokkels kregen we ook altijd bij oma . Jodenvet/borsthoning zie ik nog steeds wel eens, maar het is inderdaad niet meer zo lekker. Daarbij zit het nu in van die precies op maat gemaakte beetje gelige staven geperst, vroeger waren het echt van die witte brokken waar je zo lekker aan kon knauwen .

Idd erg jammie!!!!
Heb nu de nieuwe variant en dies ook lekker maar die echte brokken waren t lekkerst!!!

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:00

orionneke schreef:

Dat was zoooooo lekker!!!

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:19

Wat ik écht mis, zijn van die gehaktballetjes met hele lekkere saus die je in een blikje kocht.. Thuis even opwarmen en klaar, lekker op een boterham met kaas. Daar heb ik echt jaren naar gezocht/gevraagd, maar nérgens meer te vinden

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:22

Bij ons staan die in de AH onder in het schap bij de knakworsten van unox bijv....bedoel je die?? Of een bepaald merk?

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:08

de echte dropstokjes van jamin, helaas ze zijn er wel maar niet meer het zelfde als toen ik nog klein was.

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:29

Ik mis een ijsje..
Dat was een stuk kaas (zo zag het eruit) met gaten erin..
En vonden het allemaal zooo lekker...
We kunnen het niet meer vinden
Was zoooo lekker...was vanilia smaak

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:58

blackpegasus schreef:
toen ik nog een heel klein meisje was had je bij de bakker smurfenbrood. dat was brood met honing erdoor, dus wat zoetig. als je dat brood kocht kreeg je er stickers bij om op een poster je eigen smurfendorp te plakken. ik vond dat zo lekker
en tjolk kreeg ik ook altijd mee.

Jaaa smurfen brood
Geweldig met die poster vol stickers!

Wat ik me nog meer kan herinneren, likkoekjes. En hadden de raketjes vroeger niet een puntje van chocola?