Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nonixjuh schreef:net zoals vers brood.. ligt gewoon 3 dagen in de vriezer, en word dan warm gemaakt..
)
(aka wit+ brood, wit met het goede van bruin
)
fury_berber schreef:Heey!
Ik ben bezig met een verslag over gehakt, naar aanleiding van het filmpje "gehakt" van de keuringsdienst van waarde. (zie www.rvu.nl/kvw)
En daar hebben ze onderzocht hoe vers het "vers vlees" van de AH is.
Nou komt het schokkende nieuws:
De koeien die ervoor gebruitk worden, worden in Botswana (= in Afrika)geslacht. Vanuit daar worden de onderdelen naar Londen gevlogen, waar het vlees 1 tot 2 jaar in de opslag (vriezer) ligt!
Daarna wordt het pas bereid. En stempelen ze er "vers vlees" op!
=/
Schokkend toch? Of niet soms...!
En meer wat ik te weten kom over gehakt zeg... Bah! Je zou er spontaan misselijk van worden!
Vedette schreef:@ whoopylover: Zo werkt dat inderdaad, best kans dat het brood 1 of twee dagen langer in de koeling blijft liggen. Hoewel wij het wel in de koelcel leggen in het plastic zodat het niet uitdroogt, wij leggen het niet in de vriezer, volgens mij mag dat niet eens?!

Charos schreef:Vedette schreef:@ whoopylover: Zo werkt dat inderdaad, best kans dat het brood 1 of twee dagen langer in de koeling blijft liggen. Hoewel wij het wel in de koelcel leggen in het plastic zodat het niet uitdroogt, wij leggen het niet in de vriezer, volgens mij mag dat niet eens?!
Maar bij de bakker toch niet? Ons (althans van mijn werk) komt elke morgen vers en dat brood word 's nachts gebakken. Na een dag word het ook altijd weggegooid dus niet de koelcel/vriezer in.
) Overigens gaat het reeds gebakken brood wel gewoon 's avonds de deur uit!
Daarbij eet ook iedereen kroketten en daar zit veel paardenvlees in verwerkt. Natasja91 schreef:Vraag me af of dit topic mag, je maakt de AH zwart hiermee
Tem
sjaande2de schreef:Neehoor!
Fury_berber heeft het goed!
Het programma heet keuringsdienst van waarde
Heerlijk programma overigens........

Citaat:Fury_berber heeft het goed!
Het programma heet keuringsdienst van waarde
haha Citaat:Nog zo een wetenswaardigheid weet je dat er in frikandellen kangeroevlees zit?
Echt? Wow dat heb iik nooit geweten, wel dat er allemaal afvalstoffen in zitten, maargoed, dat is gehakt ook 
Bramblerose schreef:fury_berber schreef:Heey!
Ik ben bezig met een verslag over gehakt, naar aanleiding van het filmpje "gehakt" van de keuringsdienst van waarde. (zie www.rvu.nl/kvw)
En daar hebben ze onderzocht hoe vers het "vers vlees" van de AH is.
Nou komt het schokkende nieuws:
De koeien die ervoor gebruitk worden, worden in Botswana (= in Afrika)geslacht. Vanuit daar worden de onderdelen naar Londen gevlogen, waar het vlees 1 tot 2 jaar in de opslag (vriezer) ligt!
Daarna wordt het pas bereid. En stempelen ze er "vers vlees" op!
=/
Schokkend toch? Of niet soms...!
En meer wat ik te weten kom over gehakt zeg... Bah! Je zou er spontaan misselijk van worden!
van waren![]()
![]()
Kijk maar eens op de site. Citaat:maar goed het mag geloof ik maximaal 2 jaar bewaard worden.
meiske16 schreef:
Gelukkig koop ik mijn vleeswaren (en andere boodschappen)niet bij de AH.
?
.