Vers Vlees AH niet vers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:04

Heb dat een paar maanden terug gezien dat programma schrok er ook wel van maar eet het nog steeds wel.

fourth

Re: Vers Vlees AH niet vers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:21

Tja eh, vers of niet, vlees blijft niet goed voor de mens...sowieso gezien de rotzooi die eraan wordt toegevoegd, maakt dit ook niet zoveel meer uit.

prinston

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:33

er staat togh egt niet op de verpakking dat het vers is ECHT NIET ik werk bij ah heb het vandaag nog een keer gecheckt en staat er niet op

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:36

nonixjuh schreef:
net zoals vers brood.. ligt gewoon 3 dagen in de vriezer, en word dan warm gemaakt..

Niet bij mij bakker hoor! (bij de voorganger wel )
Wij bakken ons brood echt vers. En we hebben zelfs bruin brood met een wit kleurtje (aka wit+ brood, wit met het goede van bruin )

Vedette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:39

ik zal t zaterdag ook eens checken
Ik moet hier alleen niet te lang over na denken, ik snij zelf vleeswaren bij de AH en als die al net zo 'vers' zijn.... he bah....
Overigens niet dat ik om deze reden geen vlees meer eet van de AH, ben tog al niet zo'n mega vleesfan.
@ whoopylover: Zo werkt dat inderdaad, best kans dat het brood 1 of twee dagen langer in de koeling blijft liggen. Hoewel wij het wel in de koelcel leggen in het plastic zodat het niet uitdroogt, wij leggen het niet in de vriezer, volgens mij mag dat niet eens?!

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:44

fury_berber schreef:
Heey!

Ik ben bezig met een verslag over gehakt, naar aanleiding van het filmpje "gehakt" van de keuringsdienst van waarde. (zie www.rvu.nl/kvw)
En daar hebben ze onderzocht hoe vers het "vers vlees" van de AH is.
Nou komt het schokkende nieuws:

De koeien die ervoor gebruitk worden, worden in Botswana (= in Afrika)geslacht. Vanuit daar worden de onderdelen naar Londen gevlogen, waar het vlees 1 tot 2 jaar in de opslag (vriezer ) ligt!
Daarna wordt het pas bereid. En stempelen ze er "vers vlees" op!
=/

Schokkend toch? Of niet soms...!

En meer wat ik te weten kom over gehakt zeg... Bah! Je zou er spontaan misselijk van worden!

van waren

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:50

Vedette schreef:
@ whoopylover: Zo werkt dat inderdaad, best kans dat het brood 1 of twee dagen langer in de koeling blijft liggen. Hoewel wij het wel in de koelcel leggen in het plastic zodat het niet uitdroogt, wij leggen het niet in de vriezer, volgens mij mag dat niet eens?!

Maar bij de bakker toch niet? Ons (althans van mijn werk) komt elke morgen vers en dat brood word 's nachts gebakken. Na een dag word het ook altijd weggegooid dus niet de koelcel/vriezer in.

sjaande2de

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:52

Neehoor!
Fury_berber heeft het goed!
Het programma heet keuringsdienst van waarde
Heerlijk programma overigens........

Vedette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:52

Charos schreef:
Vedette schreef:

Maar bij de bakker toch niet? Ons (althans van mijn werk) komt elke morgen vers en dat brood word 's nachts gebakken. Na een dag word het ook altijd weggegooid dus niet de koelcel/vriezer in.

Dat vind ik wel heel goed! Nee bij ons blijft het tog echt nog wel eens een a twee nachtjes liggen (Ah hé?! ) Overigens gaat het reeds gebakken brood wel gewoon 's avonds de deur uit!

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 01:36

Je kan over eten vele statements maken. ik weet van een verpakkingsfabriek dat BBQ paketten die terug kwamen gewoon werden omgepakt als kerst paketten. IK kijk graag naar de Keuringsdienst van waarden dat is een zeer goed en eerlijk programma. Het gebeurt trouwens niet alleen bij AH maar ook bij de andere supermarkten.

Nog zo een wetenswaardigheid weet je dat er in frikandellen kangeroevlees zit? Bij een vriendin van mij kwamen ze erachter door een allergische reactie. op een frikandel. Ze bleek allergisch te zijn voor een stof die in kangaroevlees zit. grappig om te weten Daarbij eet ook iedereen kroketten en daar zit veel paardenvlees in verwerkt.

Tjonge ik zou een boek kunnnen schrijven over wat ik allemaal weet van voedsel (ik hou er namelijk ook erg van) Hou er rekening mee dat groente en fruit ook al vaak een jaar in grote koelcellen ligt opgeslagen dus eigenlijk niks vreemds. Het is ook raar als je bedenkt dat wij koeien exporteren naar Argentinie en vlees weer terug halen omdat dat goedkoper is. Dat heeft te maken met subsidies die worden verstrekt.

Voedsel is een heel raar iets we kunnen veel en eten veel maar weten eigenlijk niet meer wat we eten. Dat is jammer ik zag in de keuringsdienst van waarden ook dat in een opleiding voor kok een kok moest vertellen welke soorten karbonaden er aan een varken zaten. Hij keek alsof die water zag branden. LOL

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:20

Bij mijn bakker wordt al het brood idd 's nachts gebakken, vanaf een uurtje of 2. Om 06.45 zijn wij aanwezig en dan zetten we alles in de winkel, het witte brood wordt als eerste gebakken en is dus meetal al redelijk afgekoeld als wij het in de winkel leggen. Het bruine brood komt er meestal pas om 07.00 uit en is dan LOEIHEET. (valt niet eens fatsoenlijk te snijden.)
Als om 14.00 de winkel dichtgaat, gaat het overige brood naar het andere fileaal toe (waar hetzelfde brood ligt, wordt nl verdeeld over 2 winkels) waar het tot 17.00 verkocht wordt.
Als er dan nog steeds brood over is, dan komt de varkensboer en die neemt het mee voor de varkens.
Heel af en toe beland er een brood bij ons in de vriezer, maar dat verkopen we dan niet aan de klanten maar houden we voor eigen gebruik de volgende dag.
Alleen atkins brood komt uit de vriezer, maar dat verkoopt sporadisch vandaar. (wordt er overigens wel bij vertreld hoor dat het uit de vriezer komt)

En ja, met dat vlees, vlees is hier misschien minder gevoelig voor, vandaar dat je het eigenlijk bijna direct merkt als er iets mis mee is.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:33

Natasja91 schreef:
Vraag me af of dit topic mag, je maakt de AH zwart hiermee

Tem

Hoezo dat dan?
Er worden met meerdere topics bepaalde merken,ketens,mensen etc wel eens zwart gemaakt,moet daar dan meteen een slotje op?

Gelukkig koop ik mijn vleeswaren (en andere boodschappen)niet bij de AH.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:34

sjaande2de schreef:
Neehoor!
Heerlijk programma overigens........

= Smaakpolitie!
Zalig sommige restaurants...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:58

Daarom laten wij elk jaar een rund of een varken zelf slachten.
Dan weet je zeker dat het echt vers is!

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:26

Kan je daar zo lang van eten?

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:22

Citaat:

Ik dacht al haha

Citaat:
Nog zo een wetenswaardigheid weet je dat er in frikandellen kangeroevlees zit?

Echt? Wow dat heb iik nooit geweten, wel dat er allemaal afvalstoffen in zitten, maargoed, dat is gehakt ook

Voor onze presentatie ook een eigen onderzoekje gedaan, we zijn naar de AH en een slager toe gegaan!
Ah zei dat het vlees wss uit Ned. kwam
Maar de slager liet ons persoonlijk zien dat het echt vers was en echt uit nederland kwam! Super was die slager!

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:45

Ach, ik eet toch geen gehakt (lust ik niet)
Maar het boeit me geen reet wat allemaal in mijn voedsel zit, als het maar lekker en "gezond" is

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:01

Bramblerose schreef:
fury_berber schreef:
Heey!

Ik ben bezig met een verslag over gehakt, naar aanleiding van het filmpje "gehakt" van de keuringsdienst van waarde. (zie www.rvu.nl/kvw)
En daar hebben ze onderzocht hoe vers het "vers vlees" van de AH is.
Nou komt het schokkende nieuws:

De koeien die ervoor gebruitk worden, worden in Botswana (= in Afrika)geslacht. Vanuit daar worden de onderdelen naar Londen gevlogen, waar het vlees 1 tot 2 jaar in de opslag (vriezer ) ligt!
Daarna wordt het pas bereid. En stempelen ze er "vers vlees" op!
=/

Schokkend toch? Of niet soms...!

En meer wat ik te weten kom over gehakt zeg... Bah! Je zou er spontaan misselijk van worden!

van waren

Van waarde Kijk maar eens op de site.

Ik heb de aflevering ook gezien, ben gek van dit programma.
Het is idd een smerig idee, maar goed het mag geloof ik maximaal 2 jaar bewaard worden.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 10:35

Citaat:
maar goed het mag geloof ik maximaal 2 jaar bewaard worden.

Klopt.
En hoe het kan dat ze het vers noemen:
Vers is ontdooid, en het gehakt in de winkel is ontdooid..
(aldus een of andere man die zaken doet met AH (hij is van waar het vlees wordt opgeslagen))

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:42

meiske16 schreef:

Gelukkig koop ik mijn vleeswaren (en andere boodschappen)niet bij de AH.

En jij denkt dat het bij andere supermarkten niet zo gaat ?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:19

Hahaha ja ze zullen het inderdaad wel overal doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:05

Ik werk zelf bij een slager, en zie regelmatig de slachtdatum voorbij komen. Ons vlees ligt gelukkig niet jaren in vriezers opgeslagen. Overigens vind ik de filet americain van de AH best lekker, gelukkig nog nooit ziek van geworden
Ik begrijp het idee van jaren in vriezers opslaan ook niet, het vlees wordt er niet beter van, en de hoge stroomkosten drukken ook de winst.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:25

Ik heb die aflevering ook gezien en ik eet ook nog steeds vlees(waren) van AH. Die engelsman van die opslag had het over "fresh meat" en dat klopt, het is fris (in de zin van koel) .

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:50

Ben ik blij dat mijn vader een kleine slagerij aan huis heeft?!!
Vlees word hier ter plekke van de koe afgesneden en door de gehaktmolen gehaald.
Wist je dat ook heel vaak een kleurstof/conserveermiddel aan gehakt word toegevoegd? Zo blijft het mooi rood, ons eigen gehakt krijgt van binnen een wat paarsige kleur als het een paar dagen oud is maar dat is dus eigenlijk normaal.
Mijn neef werkt ook bij de snijderij voor een supermarkt... gourmetschotels voor de kerst beginnen ze al in november....
Op zich vind ik bevroren vlees helemaal niet erg maar lieg er gewoon niet over.

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:45

Wat een vies idee zeg!!

Maar als je vlees zelf invriest mag je het daarna niet meer opnieuw invriezen toch? Maar het is dan toch al ingevroren geweest?