Testrecept: pastasalade (31/01/2006)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:32

Leuk al die veelbelovende verhalen!

Lageveld, dank voor je maatgevingen, ga ik dat ook in achterhoofd houden Mijn oordeel, en die van zo'n 8 andere bokkers Komen net voor de deadline Maar ben wel benieuwd

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:10

Sorry cijfer vergeten
zonder aanpassingen een 5
met aanpassingen een 6,5

Karin

Re: Testrecept: pastasalade (31/01/2006)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:47

Meestal kookt mijn vriendje (hij vindt het leuker dan ik) maar vanavond was ik aan de beurt. Een mooie gelegenheid om deze salade te proberen.

Ik heb fusilli tricolore gebruikt, die vind ik het leukst voor pastasalades. Verder drie halve paprika's: een rode, een gele en een groene. De overgebleven helften neem ik morgen wel als tussendoortje mee naar mijn werk.

Aan de 'standaard' ingrediënten heb ik een zakje pijnboompitten, gedroogde basilicum, vers gemalen peper en grof zeezout toegevoegd.

Ik had ruzie met de paprika's en de grill: de gele paprika werd snel zwart en soppig, bij de rode en de groene wilde de schil juist niet goed loslaten. Dat terwijl ze alledrie even lang onder de grill hadden gelegen. Waarschijnlijk doe ik ze er de volgende keer gewoon rauw doorheen.

Ook over de komkommer was ik niet zo tevreden, vriendje en ik vonden allebei dat het weinig toevoegde. Komkommer past volgens ons beter bij een yoghurt-achtige dressing of een iets frisser gerecht. Nu houden wij allebei wel van rauwe courgette, dus de volgende keer wordt de komkommer vervangen door blokjes courgette.

Voor de dressing heb ik precies de helft chilisaus en de helft sesamolie gebruikt en die was prima te eten (50 ml totaal voor 250 gram pasta). De basilicum heb ik er doorheen geroerd voor ik 'm uitgoot, maar die kun je uiteraard ook later over de pasta strooien (en er doorheen mengen) net als de peper en het zout.

Wij hebben er ook ciabatta bij gegeten, maar dan met gerookte zalm.

Nu kom ik uit op een 7, met courgette en niet-gegrilde paprika wordt het waarschijnlijk wel een 8. Ik ben vooral te spreken over de dressing, heel origineel en lekker pittig.

Overigens denk ik dat het ook best smaakt met reepjes of blokjes kipfilet (gebakken of gerookt).

lageveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:20

hmm... dat met die paprika had ik ook nog nooit gedaan, maar bij gebrek aan een gril hier heb ik de stukken (iets platgemaakt) gewoon op het rooster in de oven gelegd met de verwarming van onderen en dus ook de schil naar onderen. Gewacht tot hier en daar de schil een beetje ging zwarten, uit de oven, af laten koelen. Het schilletje liet zich even later prima verwijderen.
Het waren trouwens bij toeval gele paprika's

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:33

Ik had ze juist andersom gelegd: oven op grillstand, paprika's op de rooster en de schil naar boven. De gele liet zijn schilletje idd wel goed verwijderen. Volgens mij moeten we het gewoon bij gele houden.

Die sesamolie ruikt trouwens wel erg doordringend. Ik ben net bij mijn paard geweest, heb daarna mijn handen grondig gewassen maar ik ruik nog steeds sesamolie. Uit de vaatwasser en uit de koelkast (daar ligt een restje) komt inmiddels dezelfde lucht.

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:48

We gaan het van het weekend proberen. Dan horen jullie het

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:03

ik heb het gisteren gegeten.
was heerlijk!!!
zelfs de chili saus beviel goed
als extra heb ik er pijnboompitten en mais (uit blik van hak ) toegevoegd.
erg lekker.

ik geef het een 7,5

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 10:10

Elles schreef:
Mag ik ook meedoen?

* en Lielle, bedankt voor het oppakken

uiteraard en graag gedaan Ik zal zelf ook nog eens meedoen dit weekend

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:46

nou ik heb de salade gister gemaakt. ik had alleen geen sesamolie maar heb er een klein scheutje knoflook/korianderolie door gedaan en wat mais. de paprika heb ik gewoon in stukjes gesneden en in een droge koekenpan gebakken. bijna hetzelfde effect als grillen vond ik. heb wel gewoon de schil laten zitten en vond dat juist lekker knapperig erdoor. ik heb fusilli gebruikt. wij vonden het wel een smakelijke salade maar meer iets voor de zomer bij de BBQ. we hebben er nu pizza bij gegeten. ik geef het toch ook een 8

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:10

Ik heb het gister klaargemaakt, alleen de schil van de paprika kon ik er niet zo goed afkrijgen Maar verder helemaal volgens recept, en vandaag voorgeschoteld aan mn schoolgenoten en leraren want we hadden nieuwjaarsborrel en iedereen moest wat meenemen, en iedereen die het geprobeerd had vond het lekker, en ik ook, ik geef het een 7,7

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:07

Ook ik heb me niet opgegeven om het te testen, maari ik doe het lekker toch! Ik ben er NU mee bezig!

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:44

Hij was erg lekker!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:19

Fijn Heb je nog dingen anders gedaan dan het recept? En wat is je cijfer?

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:59

Nee, heb helemaal niks anders gedaan. Heb het gegeten met/op een ciabatta heb overigens fussili tricolore gebruikt, dat stond zo leuk! Cijfer... een 7,5 Ik vond m wat saai... maar wel erg lekker

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:30

Hij staat nu in de koelkast, morgen gaat ie mee naar het werk

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:17

Ik ga m vandaag nog een keer klaar maken, ben er nu mee bezig, maar dan mét een aantal toevoegingen. Ik laat het jullie weten!

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:10

Ik ga hem morgen nog een keer maken voor een vriendin (met een paar aanpassingen). Met zalm en broodje. Zal ook laten weten wat zij ervan vond.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:36

Elles heeft geproefd en ze vindt het "mwoah"
Het is goed te eten, maar ik word er niet opgewonden van, zeg maar

Van mij dus een 6

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:56

Lielle schreef:
Hallo allemaal,

Omdat het receptenoverzicht inmiddels uitpuilt van de leuke recepten, maar we eigenlijk zelden horen hoe ze (anderen) bevallen zijn, lijkt het me leuk om gezamenlijk eens het één en ander te gaan testen

Het is mijn bedoeling om regelmatig een recept eruit te pikken, die tot "testrecept" te bombarderen en met een groep liefhebbers deze uitgebreid (en kritisch ) te testen.

Naar aanleiding van deze test geven we een gezamenlijk cijfer, die achter het recept in het overzicht komt te staan. Zo ontstaat na verloop van tijd een leuk overzicht van welke recepten erg lekker zijn en welke minder. Bovendien komen er dan ook meer tips los om het -indien nodig- te verbeteren en kun je er makkelijker iets uitkiezen

Per PB kun je aangeven dat je mee wilt doen met dit recept.
Hieronder voeg ik dan een lijst met "testkoks" toe [img]
http://home.wxs.nl/~thom/bokt2004/smili ... .gif[/img]
Het testrecept blijft een sticky, tot het volgende recept er staat.

Je hebt voor dit recept een maand de tijd om het aan een groep slachtoffers naar keuze voor te schotelen
Ik heb een einddatum ingesteld (zie topictitel), zodat het wel na verloop van tijd is "afgehandeld" en we een moment hebben waarop we definitief kunnen evalueren en een cijfer kunnen gaan geven.

Het recept van deze keer:

pastasalade met komkommer en gegrilde paprika
klik hier voor het recept

Wil je meedoen met het testen van dit recept, meld dat dan even per PB, dan zet ik je naam erbij

Testkoks:

Afbeelding Maya
Afbeelding LittleAnn
Afbeelding BlackPegasus 8 (met paar aanpassingen)
Afbeelding Stalechwel5 (zonder aanpassingen), 6,5 (met diverse aanpassingen)
Afbeelding Karin 7 (zonder aanpassingen), 8 (met diverse aanpassingen)
Afbeelding Mlies 7
Afbeelding highspirited 7,5 (met wat aanpassingen)
Afbeelding Yaar
Afbeelding Tal 8 (met paar aanpassingen)
Afbeelding Niseyra
Afbeelding Suusja 8 (met diverse aanpassingen)
Afbeelding Lageveld 7,5 exact volgens recept
Afbeelding Mini_Bieni 7,7 exact volgens recept
Afbeelding Elles 6

/Add Lielle
ik heb de tekst van Elles maar over genomen Het was dus haar idee, ere wie ere toekomt

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:33

Goed, met wat aanpassingen: 2 kipfiletjes in blokjes gesneden en gebakken en een blikje mais er door heen word het een 8

lageveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 03:30

Ik zat dit topic nog een beetje door te lezen en er viel me opeens op: Karin (zonder aanpassingen) ???? En dat met 100 % sesamolie in plaats van olijfolie + een scheutje sesam

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:14

En:
Karin schreef:
Aan de 'standaard' ingrediënten heb ik een zakje pijnboompitten, gedroogde basilicum, vers gemalen peper en grof zeezout toegevoegd.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 10:52

foute copy paste actie

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:48

Komt het aangepaste recept ook nog bij de cijfertjes, of mocht ik maar 1 keer een cijfer geven? En word me naam dan ook nog goed geschreven? Cijfer was overigens een 7,5 ipv een 7,7
Of ben ik nu een verschrikkelijke zeikerd?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:03

Wat word het volgende recept??

Mag je hier iets voor opgeven,

Mag het ook een bakrecept zijn (cake )

En wie weet dan wat???