Bereken hier hoeveel calorieen je per dag nodig hebt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Bereken hier hoeveel calorieen je per dag nodig hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:19

Ja ik snap wel dat je niet zo moet eten als ik nu ben om af te vallen hahahaha.

Thuis eet ik nooit friet tenzij ik bij mijn ouders op zondag blijf eten dan eet ik een beetje friet met biefstuk. En mijn frietpan heb ik denk ik in een jaar tijd misschien 3x gebruikt ofzo?? De eerste keer dacht ik goh ik zit nou al een half jaar op mezelf ik weet niet eens of dat dat ding wel werkt even testen, hahahaha.

Maar ik ben er wel van overtuigd als ik thuis weer bezig ben met de paarden en vrienden enzo dat ik veeeeel makkelijker gezond/normaal kan eten. Dan verveel ik me niet en denk ik er verder ook niet aan of ik wel of niet honger/trek heb.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:52

orionneke ik denk wel dat jij dan flink gaat afvallen als je gewoon weer in NL bent? Als je dan weer gewoon gezond gaat eten en bezig bent.. Dan moet dat haast wel Zou wel leuk zijn natuurlijk.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 01:22

Ik moet 2455 eten. Nou daar zit ik zelfs al ruim overheen. (Tijd terug uitgerekend voor bio. Ik zit per dag aan de 2900 zonder drankjes nog. En met een taxi verslaving zit je dan al heel snel over de 3000). En eigenlijk moet ik nog steeds aankomen, maar er komt niks bij. Nou ben ik gelukkig geen vormloze spriet ofzo, het is echt m'n bouw. Zal wel goed zijn dus.

55 kilo... 1.78... 17 jaar... 6-7x per week sporten = 2455.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:57

Als ik wil afvallen moet ik 1900 cal. eten
Dat lijkt mij vrij veel eerlijk gezegd, ik kom daar niet aan hoor, zit denk ik gemiddeld rond de 1500.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:23

Ja ik zit ook rond de 1500 per dag ongeveer denk ik. En blijf nu al even op gewicht.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 05:58

Ik zat een beetje op "mijn site" overgewicht.nl te spelen. Enne met het volgende eetschema kwam ik op 1500 kcalorieen uit. Maar dan zit er weer teveel brood in....... Het is btw maar een voorbeeld. Dusse kom maar op met de tips. Hoewel mijn eetgewoontes vreemd zijn en ik dus weinig lust....

Ow ja en volgens overgewicht.nl zou ik voor 2 kilo per maand afvallen 1516 kcal moeten eten, vet weet ik zo niet uit mijn hoofd. Volgens de berekening van Laura moet ik 1900 kcal ongeveer eten. Hoe kom je daar dan aan.........daarbij denk ik niet dat ik ermee zou afvallen.

Ontbijt:
Magere Yoghurt
Banaan
2x Volkorenbrood
1x Achterham

10.00
2x Volkorenbrood
1x Achterham

Lunch:
2x Volkorenbrood
1x Peperkoek
Appel

15.00
2x Volkorenbrood
1x Peperkoek

Avond:
Braadboter
Varkensschnitzel
Gekookte Aardappelen
Groente
Bakje Magere Yoghurt

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 20:25

orionneke schreef:
Ik zat een beetje op "mijn site" overgewicht.nl te spelen. Enne met het volgende eetschema kwam ik op 1500 kcalorieen uit. Maar dan zit er weer teveel brood in....... Het is btw maar een voorbeeld. Dusse kom maar op met de tips. Hoewel mijn eetgewoontes vreemd zijn en ik dus weinig lust....

Ow ja en volgens overgewicht.nl zou ik voor 2 kilo per maand afvallen 1516 kcal moeten eten, vet weet ik zo niet uit mijn hoofd. Volgens de berekening van Laura moet ik 1900 kcal ongeveer eten. Hoe kom je daar dan aan.........daarbij denk ik niet dat ik ermee zou afvallen.

Ontbijt:
Magere Yoghurt
Banaan
2x Volkorenbrood voor de ' variatie' zou je hier ipv brood wat muesli/havermout/brinta kunnen nemen
1x Achterham ik zou als vleeswaren eerder kip of kalkoen kiezen. Dat bevat meer proteine waar rund/varkensvlees vet heeft

10.00
2x Volkorenbrood
1x Achterham same here, ik zou voor proteinerijk broodbeleg gaan en je ' vlees' uit je diner halen. Of op dagen dat je als diner een kippetje eet, ham nemen

Lunch:
2x Volkorenbrood Omdat je erg hoog zit in koolhydraten, zou ik brood voor je lunch vervangen door een salade, veel sla, tomaten, komkommer en evt amandelen, cashewnoten, eitje erdoor als vetbron en kip of kalkoenblokjes als proteine
1x Peperkoek niet zo'n fan van de peperkoek. Is geen ' schoon voedingsmiddel', bevat suikers etc.
Appel

15.00
2x Volkorenbrood ik zou hier geen koolhydraten eten. Neem een slederijstengel met wat boursin of (jawel ) wat noten
1x Peperkoek weer geen fan van de peperkoek

Avond:
Braadboter Ik zou voor olijfolie kiezen
Varkensschnitzel niet de gepaneerde he!
Gekookte Aardappelen meningen over verdeeld. Ik zou ze niet nemen vanwege de GI. Als je toch koolhydraten bij je eten wil, kies dan voor bruine rijst bijvoorbeeld
Groente
Bakje Magere Yoghurt

Okee, eens even kijken. Ik zou zeker zakken in koolhydraten, of die uit groente halen ipv brood. Stijgen in vetten, mn onverzadigde. Meer proteine toevoegen.
Punt van voedingscentrum en allerlei dieten die laag in calo's zitten is weer dat ze niet uitgaan van activiteit, en ook niet van vet/spier verbranding. Elke calorie wordt gelijkgesteld aan elkaar. Dan ga je idd laag in je vet zitten omdat vetten de meeste calorieen bevatten (1gr vet = 9 kcal, 1 gram proteine en kh is 4 kcal) vandaar dat je nu ook denkt: dit is veel eten en nu zit ik al op 1500, hoe kom ik in hemelsnaam aan 1900 dan? (ant: men neme een handje noten, hoppa, 200 kcal en goede vetten. Of besmeer een boterham met pindakaas! )

Een uitgebalanceerd dieet moet bestaan uit vet, kh en proteinen. De meningen zijn verdeeld over de verdeling daarvan. Feit is wel dat je ze allemaal nodig hebt, en dat er goede/slechte vetten/koolhydraten zijn. Stick to the goede vetten en koolhydraten.

Orionneke: wat ben je van plan mbt sporten?
Bovenstaande is mijn mening trouwens he, er zijn natuurlijk meer wegen die naar rome leiden, al heb ik persoonlijk ondervonden dat bovenstaande weg het prettigst werkt.

Ik las gisteren een artikel in Elle die zowaar ook zei dat je het verstandigst af kan vallen door 10% minder te eten en 20% meer te bewegen. Breakthrough

Kijk eens wat jou het beste lijkt. Ik wil je wel met klem aanraden om je goed te meten(!) en wegen en het verpercentage uit te vinden. Dan kan je gaan proberen wat voor jou het beste werkt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:20

Nou mijn probleem is dat ik dus echt geen sla of iets lust en geen rijst/macaroni....... Dus daar is voor mij niks aan aan te passen. Pindakaas lust ik wel...............was 1 van mijn verslavingen 2 jaar terug hahaha.

Ik wil weer gewoon gaan paardrijden om mee te beginnen en wandelen met mn hond. Afhankelijk van hoe druk ik het heb dadelijk met school enzo misschien dat ik weer naar de sportschool ga. Maar dat is opzich mijn hobby niet.

Wat bedoel je met goed meten.........?? Nou tijdje terug (toen ik dus nog wat dunner was dan nu hier in de US) had ik en vetpercentage van 23, dat scheen erg goed te zijn......????

Ik hoor het wel weer.

{edit}

Ik heb dus 1 wedstrijdpaard staan en volgend jaar komt er nog eentje bij . Dus dat is dagelijks knolbutsen!!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 22:43

Haha, op het fitnessforum waar ik kom roepen ze dan: Hoe bedoel je niet lusten? Ben je een bikkel of niet??!! Sindsdien drinkt Laura zelfs koffie zonder zoetjes en melk (voorheen kotssmiley nu prima te doen )

Ga ik toch even in de preek-mode
Wat is niet lusten?
Salade heb je in zoveel verschillende soorten en maten. Ijsbergsla, Baby Leaf, Rode sla...
salade zonder sla, met spreziebonen, asperges...
of koolsla, wortelsla... noem maar op. Ga eens experimenteren met het een en ander. Ik vond sla ook altijd konijnenvoer, tot ik erachter kwam hoeveel heerlijke variaties je ermee maken kan met enorm veel ingredienten.
En anders kies je voor andere groentes. Maar echt, groentes zijn onmisbaar als je af wil vallen. Tomaten, komkommers, selderij (die drie bij elkaar plus een gekookt eitje geven ook al een heerlijke basic salade) bieten, kool, spreciebonen, doperwten, augurken, noem maar op
Welke groente vind je wel lekker?

Vetpercentage van 23 is idd goed. Ik meen dat het officieel vanaf 25% te hoog is. Ik bedoel met goed meten dat je je beginpercentages, centimeters en kilo's meet/weegt/etc zodat je, als je een goed voedingsschema hebt, je je resultaten goed bij kan houden.
Als je bijvoorbeeld een voedingsschema van 1900 kcal gaat gebruiken en meer gaat sporten, en de weegscaal geeft ineens 2 kilo meer aan, (extreem voorbeeld) dan zou je op basis daarvan misschien minder gaan eten. Blijkt je meting echter aan te geven dat die twee kilo puur spier is en je wel degelijk centimeters en vet kwijt bent, kan je mooi zo door blijven trainen... snappie?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:52

Ow zo ja, ik heb altijd alles gemeten en bijgehouden in excel....

En over dat niet lusten ga ik hier geen discussie houden. Ik ben 1 van de afwijkingen op deze aardbol denk ik. Daar heb ik mijn hele leven al strijd over. En niet lusten is dat als je het moet eten je ervan moet kotsen en/of het absoluut niet weg krijgt. Dus mocht iemand een oplossing, de pil, hypnose weten dat helpt......meld ut.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 23:10

maar lust je dan geen enkele groente?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 23:13

Sperziebonen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:43

Gatver sperziebonen
Lust je verder gewoon geen groente?
Geen kidneyboontjes, witte boontjes, rauwkost ofzo?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 05:20

Nope..............lastig I know.............. dus het is niet zo zeer dat ik niet wil. Kon ik maar gewoon alles eten dat zou mijn leven een stuk makkelijker maken.................

Enige voordeel is dat ik ook HEEL VEEL slechte dingen niet lust.......

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:16

Bij mij is het voordeel dat ik vega ben en dus geen vet vlees en al die troep eet.
Groente lust ik allemaal wel, alleen vaak geen zin om een salade klaar te maken oid.
Chips kan ik wel van af blijven, de meeste lekkere koekjes ook wel (behalve Pim's!!), maar snoepjes, die moet ik altijd hebben..