Melk ongezond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Re: Melk ongezond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:34

Niet alle melkproducten bevatten dezelfde stoffen als melk zelf, zo zit lactose bijvoorbeeld alleen in producten die een beetje een zoetige smaak hebben (dus niet/nauwelijks in kaas/yoghurt/karnemelk). Voor kaas wordt maar een 'deel' van melk gebruikt en karnemelk is eigenlijk een restproduct.

@Orionneke: Als je lactose-intolerantie hebt, krijg je buikpijn en word je misselijk als je lactose (melksuiker) binnenkrijgt.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 00:02

En in het geboorteland van deze wetenschapper lopen er nu allerlei campagnes van 'Got Milk?' om mensen maar juist aan de melk te krijgen.
Wetenschappelijk bewezen is namelijk ook dat je sneller afvalt als je melk drinkt Haha!

Tsja; ik zie mensen liever melk drinken en de geraffineerde boden en suikers laten staan. Als je dan toch gezond wil zijn...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:55

Van lactose moet je ook niet al te veel binnen krijgen, het heet niet voor niks melksuiker. Het wordt afgebroken tot glucose en galactose (wat ook weer wordt omgezet tot glucose).

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:39

Mmm ik drink per dag twee glazen melk. Dat wordt overal aangeraden geloof ik; van SB tot voedingscentrum. Dus daar houd ik me maar netjes aan Lachen De rest van de zuivel haal ik uit magere yoghurt en kaas.