Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maya schreef:Hallooo iedereen... gezien vorige week (of twee week terug, weet niet meer) de spaghetti in de aanbieding was heb ik het dus gekocht. Drie pakken van een goed merk, wel lekker dus. Maar nu zit ik dus aan spaghetti maken vastIk zoek een beetje variatietips, heb de recepten er hier in het overzicht al op nageslagen, maar het is of te duur (paddestoelen en andere bijzondere spulletjes, of met veel "groentezooi" wat hier niet zo gewaardeerd wordt...
Normaal maak ik het zo:
Spaghetti koken met wat zout.
Gehakt rul bakken, uitje mee fruiten. Soms wel eens van die voorgesneden groentemix van de C1000 (prei, paarse ui en een rode peper geloof ik). Daarna zo'n kant en klaar mix erover heen, en lekker laten pruttelen. Daarna gaat er nog een klein scheutje sherry erin. Ik ga lekker tekeer met de peper en zoutpot, daarnaast ook wat gedroogde peterselie, oregano of hollandse tuinkruiden (die potjes staan er niet voor niks, dus mieter er maar wat in).
Dat doe ik dus als ik het druk heb, want het is lekker snel klaar.
Mocht ik wat meer tijd maken, dan doe ik het zonder kant en klaar mix. Met wat tomaten die ik effe verhit, pel en dan in prutje maak, tevens een prei in ringetjes, met gehakt en ui enzo. Ook nog weer de gewone kruiden en wat tomatenpuree uit blikje, met wat sherry. Ook wel eens een knoflookteentje in stukjes.
Wat voor tips hebben jullie nog ter afwisseling? Ik zag nog wel een recept van Mayo met geen tomatensaus, maar met pijnboompitten, en knoflook en nog wat enzo, wordt dat niet te eenvoudig van smaak? Ik moet het aan in totaal 3 (waaronder ikzelf ook) eters voorschotelen. Zonder alteveel groentezooi en graag een mooie volle smaakvolle saus.