Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:06

ik doe mee!!! ik ga ook voor de 15 kilo. Hier is ook na de zwangerschappen veel vet blijven hangen. BALEN!! ik sport ook veels te weinig, maar daar komt in ieder geval verandering in. Mijn man heeft een fitness-kamer ingericht, dus ik heb geen excuus meer om niet te sporten.
Ik moet echt rigoreus stoppen met snoepen, anders lukt het niet. En veel water drinken hè, dat helpt echt.
Ik weet wel dat er op de hk al een topic over lijnen is, maar die 147 pagina's schrikken me ook wel een beetje af. Zullen we een nieuw hk topic openen? voor de lijners 2005??

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:29

Ik doe ook mee! Ben al de laatste tijd aan het sporten, naast het paardrijden, en na 1 januari doe ik ook mee! Elke keer als ik op de weegschaal sta, denk ik neee! Haha!

Count me in! Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:33

juval schreef:
. Zullen we een nieuw hk topic openen? voor de lijners 2005??

da's een goed idee!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:37

AM -> VT

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 10:53

Super, helemaal te gek dat er zoveel mensen mee doen. OK dan! Ik had bedacht dat ik voor de kerst ging beginnen, want anders ga ik me dan helemaal volproppen met het idee dat ik daarna op dieet ga. Resultaat: moet dan nog meer afvallen. Bloos
Dus mijn plan: Tot 1 januari niet meer snoepen (als ik dat namelijk volhou met de feestdagen komt het helemaal goed!) en veel water drinken. Vooral regelmatig eten.
Na 1 januari: Hetzelfde idee, maar met 1x per week een fruitdag. Mijn moeder heeft bij ladyline gezeten (zo'n te dure lijnclub) en daar hadden ze echt een super dieet. Eigenlijk gewoon normaal eten, 6x per dag. Gewoon de 3 normale gangen (natuurlijk niet te veel), maar tussendoor telkens een stuk fruit. En 1x in de week een fruitdag. Dan mag je 6 stuks fruit per dag, 3x een zuivelproduct en 's avonds een kop bouillon en je moet extra veel water drinken. Ik vind dat heel zwaar, maar het werkt als een tierelier! En je kunt ook kiezen om ipv een fruitdag een groentedag te doen. Ik zal dat boekje van mijn moeder eens ff opzoeken en dan zal ik wat menu's en het schema hier plaatsen.
Wat ook super goed helpt is 's ochtends voor het eten een glas lauw water met een paar druppeltjes citroen. Bevordert de stoelgang!!! Bloos

En natuurlijk het belangrijste: je dieetboekje!! Hahaha, opschrijven wat je eet. Erg confronterend!!! OK dan!

Nou, dames hoe gaan we het aanpakken? Vermelden we iets als we afgevallen zijn en als we het moeilijk hebben???
Laatst bijgewerkt door mister_myagi op 16-12-04 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:09

Super, ik doe mee en begin er meteen mee!!!

Wordt het nog moeilijk om te bepalen welke dag m'n fruitdag wordt, haha Tong uitsteken

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 11:11

Super!! OK dan! haha, daar ben ik ook al een tijdje over aan het denken. Ik denk de dag dat ik het minste tijd heb om te eten! Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:15

Fruitdag? Verward
Ik neem aan dat je gewoon iedere dag fruit eet, dus waarom is er dan een fruitdag nodig? Eet je dan niets anders dan fruit op die dag?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:21

ik ga geen speciaal dieet houden!
ik ga gewoon wer sprten,en veel drinken,en fatsoenlijk eten!

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 11:23

Hai, idd. Je eet maximaal 6 stukken fruit op die dag muv druiven en bananen (ivm koolhydraten) en op die dag mag je 3x een zuivelproduct (dus melk of yoghurt) en een kop bouillon (zonder calorieen). Wat ik in de winter dan weleens doe om maar iets warms binnen te krijgen is een appel schillen en in de magnetron met een beetje kaneel. Vingers aflikken

Heb trouwens net op de weegschaal gestaan en woog 69.2 kilo. Wil in ieder geval naar de 64 kilo, maar bij voorkeur 62 kilo.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:51

ik doe mee! Ben al een jaar bezig en ondertussen is er 2 vanaf. Moet er nog ongeveer 6. Ik denk maar als het langzaam gaat dan is het ook blijvend.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:56

IK DOE MEEEEEEEE

hoe gaan we het doen ?

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:19

Ik doe ook mee.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:13

Ik wil ook mee doen! Misschien heb ik op deze manier een stok achter de deur! Haha!

Goed, hoe beginnen we?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:41

Odess schreef:
Ik wil ook mee doen! Misschien heb ik op deze manier een stok achter de deur! Haha!

Goed, hoe beginnen we?

Ik denk dat het begin voor iedereen anders is.
Ik begin door het ook écht te willen, wanneer je er niet helemaal achter staat zal het je nooit lukken. Je moet je helemaal geven, denk ik.
Verder ga ik (weer Tong uitsteken) minder snoepen, want ik vreet echt zoveel tussendoor. Inplaats daarvan neem ik nog een glas water, of een appeltje.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:53

Ik moet het vooral van sporten hebben, maar daartoe kan ik mezelf altijd moeilijk aanzetten. Jammer dat jullie allemaal ver weg wonen, anders wou ik wel een runningbuddy ofzo Haha!

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:07

Ik doe mee!! Een kilootje en of 5 mag wel weg

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 17:05

Super gaaf dat er zoveel mensen meedoen!!! OK dan! Heel veel succes allemaal. Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:28

mister_myagi schreef:
Vooral regelmatig eten.
Na 1 januari: Hetzelfde idee, maar met 1x per week een fruitdag. Mijn moeder heeft bij ladyline gezeten (zo'n te dure lijnclub) en daar hadden ze echt een super dieet. Eigenlijk gewoon normaal eten, 6x per dag. Gewoon de 3 normale gangen (natuurlijk niet te veel), maar tussendoor telkens een stuk fruit. En 1x in de week een fruitdag. Dan mag je 6 stuks fruit per dag, 3x een zuivelproduct en 's avonds een kop bouillon en je moet extra veel water drinken. Ik vind dat heel zwaar, maar het werkt als een tierelier! En je kunt ook kiezen om ipv een fruitdag een groentedag te doen.

mag ik er even heel bijdehand op wijzen dat een fruitdag in de week niet gezond is . Op lange termijn krijg je allerlei tekorten. Kan me meer vinden in het standpunt van mexx2 "je eet toch elke dag fruit?'
Daarnaast werkt ladyline ip niet met dietisten (sterker nog als dietist mag je daar niet eens solliciteren) dus je kunt vraagtekens zetten bij de deskundigheid van de adviezen Scheve mond

Maar iedereen heel veel succes gewenst met de worsteling met de kilo'tjes OK dan!

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:57

Is het niet een idee als iedereen neerzet hoe lang/ zwaar hij/zij is en hoeveel hij/zij wil afvallen? En dan bijvoorbeeld een vaste dag per week dat iedereen zijn resultaten neerzet?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:00

Ik doe ook nog wel mee, ben momenteel bezig met een 10 weekse cursus, dus ik moet nog wel even Knipoog . Nu op 4,5 week 7 kilo kwijt, dus dat gaat goed. Ik mag drie normale maaltijden per dag en tussendoor 2 stuks fruit en 's avonds een bakje ijs Vingers aflikken . Het is op deze manier goed vol te houden Lachen .

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:47

Een bakje ijs?? woow

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:16

Lanide schreef:
Een bakje ijs?? woow

Zal ik het nog erger maken Haha! ? 's Ochtends mag ik als tussendoortje een matze met chocoladepasta, tenzij ik een croissantje gegeten heb (3x per week) Tong uitsteken .

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:09

Ik doe ook mee... Ná 1 januari uiteraard want met de kert enzo.. Maar ben nu al wat begonnen.. drink hele dag door water (wat me erg goed bevalt eigenlijks vind t wel lekker haha) en tussendoor een appel en gewoon 3 maaltijden.

Ik ben 1.66m en weeg 63 kg. en wil 5 kg. kwijt! (ben al een stukje op weg trouwens, was paar maand terug nog 68 kg.!)

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:32

Ziolette schreef:
Zal ik het nog erger maken Haha! ? 's Ochtends mag ik als tussendoortje een matze met chocoladepasta, tenzij ik een croissantje gegeten heb (3x per week) Tong uitsteken .

En dan val je ook nog af? Verward