Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:He die staan er bij mij ook op! eerst lekker roken op de bbq en dan in de dutch oven stoven
Citaat:Verder blijft de wijnkeuze altijd moeilijk, Mijn schoonvader si van de wijnen maar heeft een heel andere smaak dan de meeste in het gezelschap dus ik wil hem niet vragen. Dus zelf uitzoeken maar ga ik dan voor lokaal of niet etc. Geen dessertwijn in ieder geval want daar houdt niemand van maar wel een rood en een wit selectie
Oshaa schreef:Ik kook eigenlijk elk jaar een 3-gangen menu op 1 vd kerstdagen. Dit jaar is het iets anders, en gaan we waarschijnlijk hapjes doen. Omdat ik toch mijn 3-gangen menu wil maken doen we een pre-kerst met vrienden de week ervoor. Traditioneel maak ik kalkoen, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die je voor de 18de kan ophalen! Dat wordt nog even puzzelen dus...
Ceffyl schreef:Hier het eeuwige kerstdilemma; wat zetten we op tafel. Vorig jaar heb ik mega uitgebreid gekookt, toen stond ik 7 uur in de keuken en was ik na afloop zo moe dat het eten mij niet eens meer smaakte. De gasten daarentegen waren lyrisch. Dus dit jaar wil ik iets eenvoudigers, maar geen idee wat. Ik gluur mee dus voor ideeën.
Lielle schreef:Oshaa schreef:Ik kook eigenlijk elk jaar een 3-gangen menu op 1 vd kerstdagen. Dit jaar is het iets anders, en gaan we waarschijnlijk hapjes doen. Omdat ik toch mijn 3-gangen menu wil maken doen we een pre-kerst met vrienden de week ervoor. Traditioneel maak ik kalkoen, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die je voor de 18de kan ophalen! Dat wordt nog even puzzelen dus...
heb je gekeken op kalkoen.nl? Ik heb er dit jaar een kerstbestelling staan, en vorig jaar was de kalkoenborst voor Thanksgiving erg goed!
M_D_H schreef:Hier moeten we het nog even bekijken.
Kerstavond is met een goed bevriend stel, dan eten we bij ons en een 4 gangen menu:
Amuse:
Carpacciobonbons met truffelmayonais
Voor:
mango-gerookte kip cocktail
Hoofd:
Varkensribstuk met appeltjes en rode uien,
Bijgerechten:
rode kool met appel en cranberry,
aardappelrozetjes/kroketjes of gewoon frietjes
Dessert:
Lavacake
1ste kerstdag is bij mijn ouders dus dan hoef ik niks te doen.
2de kerstdag is met de schoonfamilie, maar die willen eerst de maatregelen afwachten, dus ik weet nog niet wat we dan gaan doen.