Wat is veel / weinig snoepen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:10

Ik ben een chocolade freak, als dat in de buurt is weersta ik dat maar moeilijk dus ik haal het gewoon niet te vaak. Chips alleen in het weekend en verder een koekje bij de thee ofzo. De tijd van hele repen en pakken koek wegsnaaien liggen gelukkig ver achter me. Vind t op lange termijn toch fijner om slank te zijn dan om te snoepen :P

Lestrange01

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:25

Ik hou echt niet van zoet. Al zit ik nu wel twee chocolade muizen en kikkers op te eten.

Maar chips... ik eet denk ik 4 zakken per week :+

Verder eet ik geen koek, snoep, frisdrank, chocolade etc. Dus uhm, ik vind dat het mag

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:27

Hier wel snoep gek! Drop, pepermunt, chocolade, alle vormen van kindersnoep. Ik vind het heerlijk.

Helaas heb ik een hele bizar gebit en na 2 dropjes verga ik van de pijn. Voelt alsof er 100 gaatjes in mijn tanden zitten.

Dus nu geniet ik alleen van af en toe een plakje cake. Snoepen kan haast niet meer helaas, en koek vind ik niks aan.

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:28

De App eetmeter geeft heel aardig inzicht. Zo staat een gemiddeld koekje gelijk aan een hele boterham.
En een zak chips....tja... :P :=

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:22

DreamGuide schreef:
Hier wel snoep gek! Drop, pepermunt, chocolade, alle vormen van kindersnoep. Ik vind het heerlijk.

Helaas heb ik een hele bizar gebit en na 2 dropjes verga ik van de pijn. Voelt alsof er 100 gaatjes in mijn tanden zitten.

Dus nu geniet ik alleen van af en toe een plakje cake. Snoepen kan haast niet meer helaas, en koek vind ik niks aan.

Dat had ik ook, maar toen had ik ook daadwerkelijk in al m'n kiezen een gaatje :Y)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:41

Mmmhier wel grote snoeper .. als ik de rest zo lees... Maar ik snoep veel _O- :)F

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:49

Snoepjes <3 Ik hou er echt teveel van. Daarom haal ik ook alleen in het weekend 1 item lekkers. De ene week snoepjes, de andere keer een chocolaatje. Ik sport ook veel en vind het zonde als ik dan voor niks train. Bovendien voel ik me snel moe en lusteloos als ik veel snoep en van echt teveel suiker krijg ik hoofdpijn. Dus ik geniet met mate, dan blijft het nog een beetje leuk :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:54

Respect voor de mensen die alleen in het weekend snoepen/snacken. Dan is het denk ik extra lekker! Ik snack bijna elke dag wel. Doorgaans wel alleen in de avond, meestal een bakje chips en iets van koek/chocola. Ik sport zo'n 6 keer per week en qua calorieën kan ik het hebben, maar echt gezond zal het niet zijn. :Y) Echt snoep snoep eet ik dan weer bijna nooit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:03

Ik vind wel heel veel dingen lekker hoor. Snoepjes, koekjes, chocolade, maar ook hartige hapjes en chips. Ik blijf zelf wel aardig in balans. Ik neem denk ik elke dag wel wat hoor, al is het maar een dropje. Maar kan wel maat houden en als ik eens een keer een hele reep chocolade op eet of een zak chips dan komt het daarna minstens een half jaar niet meer voor. Mijn gewicht is al jaren stabiel, dus op deze manier neem ik gewoon waar ik zin in heb.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:06

Ik neem meestal op zaterdagavond zo'n rijtje van 3 blokjes van een reep chocola. Altijd een ruig weekend dus.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:07

Ik vind de mensen die elke dag 1 dropje nemen dan weer knap! Ik heb echt bodemdrift als een zak opengaat :') Daarom koop ik ook maar 1 ding in het weekend. Die gaat dan op en dan is het weer klaar voor de rest van de week.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:09

Matheno schreef:
Ik neem meestal op zaterdagavond zo'n rijtje van 3 blokjes van een reep chocola. Altijd een ruig weekend dus.

_/-\o_

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:12

Matheno schreef:

Dat is echt knap. Eenmaal open gaat die reep bij mij op. Hij red het soms nog wel 2 dagen :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:27

Oh in de auto snoep in graag.
Ik eet savonds na een drukke dag graag een chocolaatje. Maar ik doe rustig 3 avonden met een reepje. Maar mijn geliefde daarentegen.. Die vreet alles wat op zn pad komt.
Dus ook mijn chocolaatje.
Ik eet denk ik 1 zak chips in de twee weken.
Maar als er snoep in huis is of vooral in de auto staat dan is het snel op.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:30

Chocola ben ik niet gek op.

Behalve snickers of Twix of zoiets dergelijks.
Maar dan heb ik het na eentje wel gezien.

Ik ben wel gek op snoep en hartige dingen.
Ik zal eerder een zak popcorn of chips leeg eten dan een zak snoep.

Drop vind ik ook heerlijk.

Ik snoep en snaai elke dag wel.
Maar ik kan eten wat ik wil.
Mijn gewicht is al jaren het zelfde.
Alleen begin Corona kwam ik in een maand 6 kilo aan. Maar die zijn er nu al weer af zonder dat ik er iets voor doe.

Ik ben 169 cm en al 10 jaar 57 kilo.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 02:03

Lynnepinny schreef:
Dat had ik ook, maar toen had ik ook daadwerkelijk in al m'n kiezen een gaatje :Y)

Was ik ook bang voor. :')

Maar ben bij de tandarts geweest incl. foto's maken en heb echt geen gaatjes oid.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:56

Als ik dit zo lees dan snoep ik echt heel minimaal. Doordeweeks gaat er absoluut geen koek, snoep, hartigheid etc. naar binnen. Ik haal het ook niet in huis, behalve wat luxe koeken mocht er (onverwachts) wat bezoek komen.

In het weekend kan ik heel af en toe (twee keer per maand) genieten van wat lekkers. Een lekkere gevulde speculaaskoek of een klein beetje paprika chips.

Verder eet ik ook één keer per twee maanden een patatje. Pizza kan ik niet echt van genieten en voorheen (voordat Corona kwam) ging ik ook maar één keer per anderhalve maand uiteten.

Ik let altijd wel erg op wat ik eet en sport daarnaast ook nog zo'n vier keer in de week. Bewust? Ja! Natuurlijk eet ik als avondeten heus niet alleen maar groenten en aardappelen, maar ik houd wel van gezonde voeding.

Mijn vriend daarentegen... := Hij wordt gelukkig niet dik :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:04

Matheno schreef:

Ik eet (bijna) iedere dag wel snoep, koek of chips, maar dan inderdaad 1-2 koekjes of 1 bakje chips of klein handje snoep of een glas cola.

En ik ben gewoon slank :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:08

Ik snoep/snack teveel. :+
Denk 2x per week wel een zak chips, een reep chocolade en vaak nog een zakje drop erbij.
Maar... ik kom van dagelijks grotere hoeveelheden en met de huidige hoeveelheden en wat minder frisdrank dan voorheen val ik ietwat af. :)

Ik heb het ook niet op voorraad want het gaat op, hooguit als ik visite verwacht ofzo dat ik het de dag ervoor in huis haal maar verder zo min mogelijk.
En als het ff lukt haal ik kleine verpakkingen, maar dat is niet overal mogelijk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:12

Bodemdrift ... daar heb ik soms ook last van maar ik probeer niet als een malle te knagen. Het gevoel als het op is, is vaak de moeite niet waard maar dat is een lang(zaam) bewustwordingsproces.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:16

ik snoep veel te veel, heb ook altijd snoepgoed (chocolade, twix, koekjes, snoepjes) in huis.

Op het werk/ bij de paarden kan ik ervanaf blijven, omdat ik meestal gewoon niks mee heb. Meestal is het tussendoor dan ergens een koekje oid.
Als ik thuis werk gaat er in de namiddag wel een bakje chips of een handje snoepjes doorheen, en savonds voor de tv ofwel chips, ofwel chocoladerepen, of beide, en wat snoepjes :+
Ik bak ook veel taarten en cakes, dusja, ik doe mijn deel wel in zoetigheid.

Ik ben echter wel vrij actief, wandel minstens 20-30 km per week met de hond, heb drie paarden in eigen beheer, dus het uitmesten etc nemen wel veel energie. Dus ik blijf ook gewoon vrij goed in vorm,ondanks het snoepen.

ik heb ook bodemdrift trouwens, alles dat opengaat moet op ...
Grote zakken chips doe ik soms wel 2 of 3 dagen mee, en zakken snoep ook, maar een chocoladereep gaat gewoon op.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:20

Dispar_Vulgo schreef:
Matheno schreef:

Ik eet (bijna) iedere dag wel snoep, koek of chips, maar dan inderdaad 1-2 koekjes of 1 bakje chips of klein handje snoep of een glas cola.

En ik ben gewoon slank :')

Ik gelukkig ook ( al eet ik ook gewoon voedselcrisis aardappels vrij veel volgens sommig))

Zeker 4 zak chips in mijn uppie per week en minimaal 2 a 3 koekjes per dag op dagen dat ik werk een bruin boterham of 6 stukje fruit paar snoepjes :o ach tja mij kaken staan niet graag stil
En ik ben vrij slank 1.65 en max 60 kg
Geen last van schildklier dat is al vaker getest

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:26

Als je erg behoefte hebt aan snaaien, is het zinvol om inzicht te krijgen wat je eet op een dag.
Mogelijk eet je te weinig normale, gezonde voeding.
Uiteindelijk gaat dit ten koste van je gezondheid; ook zonder overgewicht.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:32

senna21 schreef:
Als je erg behoefte hebt aan snaaien, is het zinvol om inzicht te krijgen wat je eet op een dag.
Mogelijk eet je te weinig normale, gezonde voeding.
Uiteindelijk gaat dit ten koste van je gezondheid; ook zonder overgewicht.

Ik herken dit wel, als in, sinds ik veel sport let ik goed op wat ik overdag eet en goede maaltijden eet. Vroeger snaaide ik veel meer en dan inderdaad ook tot het op is. Nu ik vollediger eet heb ik ook veel minder de behoefte om te snacken en stop ik makkelijk na bijvoorbeeld één of twee blokjes chocola. :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:11

Hier elke dag wel iets lekkers. Ik hou van eten. :))

Een koekje bij de koffie, soms iets kleins maar ook wel eens zo'n luxe gevulde koek of zo. In de avond graag een stukje grillworst, of toastjes met iets lekkers, of chipjes, of een kaasplankje. En overdag ook wel eens wat dropjes, of een stukje chocolade, of lekker fruit. Fast food eten we niet zo vaak, tenminste geen afhaal. Ik maak wel regelmatig zelf pizza, hamburger of frietjes maar dan ietsje gezonder.

De basis is bij ons wel gezond. Volkoren brood, gezond beleg, altijd fruit in huis, avondeten met voldoende groente en vers gemaakt.

Momenteel geef ik borstvoeding en val ik alleen maar af dus ik neem het ervan en eet alles waar ik zin in heb. :D