Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:51

Pizza Margherita of Hawaii ga ik meestal voor bij de lokale pizzaboer, maar favoriet is de pizza die we thuis zelf maken in de Weber. Eigenlijk gewoon in een houtoven dus. Maakt me dan ook niet zoveel uit wat er op zit, is altijd vreselijk lekker. Dunne, knapperige bodem :9

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:51

Als ik bestel dan is het een quattro formaggi met extra kaassoorten, pepperoni, paprika, champignons en ui.
En liefst met een cheesy crust of zo'n korst die besmeerd is met knoflook&olie. :9
Hoewel ik een shoarmapizza of met spinazie en roomkaas (Boston?), een verse pizza prosciutto of de Texas van dr Oetker (de big pizza) ook heerlijk vind

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:53

SillyB schreef:
Pepperrr schreef:
Kant en klaar heb ik weinig keuze met mijn glutenallergie (en soja, dus de bodem van schår mag ik niet). Dus het is mozzarella of salami. Of ik moet hem zelf maken, maar ik ben niet zo handig met zelf dingen maken :+

Van de kant en klare heb ik dan het liefste de salami. Daar bovenop gaat nog flink wat cheddar. Ja die plastic plakjes :j :9

Nu heb ik zin in pizza :')

haha ik nu ook!

antwoord op TS: ik ben dus zo'n barbaar die dol is op ananas op de pizza.
Anders caprese: mozzarella, pesto en extra tomaat. jammie

@Pepperrrr mijn dochtertje is overgevoelig voor (tarwe) gluten en hier dus ook zoeken naar opties. Die bodem van Scharr mis je niks aan daar kun je iemand mee doodgooien := dus hier laatst havermout pizza gemaakt: havermeel en verder t normale recept: gist (wel extra gebruikt) water zout en beetje olie. Was goed te doen!

Lidl had ook ooit gv pizza's, die zijn zo veel lekkerder! Helaas hebben ze die nooit meer :(

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:53

Mijn favoriete pizza gegeten in Frankrijk bij een pizzeria:

Calzone (dubbelgevouwen) met tomatensaus, verse tomaat, emmenthaler, mozzarella, gorgonzola, zwarte olijfjes, spinazie en aardappel

(aardappel zien ze in Frankrijk als een groente, vandaar waarschijnlijk, maar verrassend lekker!)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:55

theadora99 schreef:
Ik vind dus pizza bij de italiaan helemaal niet zo lekker, heb dan liever pasta. Ik eet eigenlijk alleen de half/half shoarma/hawaii van de domino's, of de goedkope huismerk pizza's van de supermarkt (hawaii). Vind al die dure helemaal niet zo lekker :')

Jij smaakbarbaar :')

Shettepret

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:57

Precies hetzelfde als jij TS, Ristorante of lokaal.
Maar...... die van la Place vind ik toch echt goddelijk!!!!!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:58

Ik ben trouwens twee keer wezen eten in Italië bij een pizzaria die onder andere de 2e van de wereld was met een van de pizza's. Die zijn ook wel echt grandioos :9 de eerste keer kwamen we er per toeval, de andere keer hadden we onze route ervoor aangepast :')

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:02

Thuis, zo'n rol pizzadeeg, een plaatpizza met knoflookgarnalen, rode ui, mozzerella en nog wat groenten die ik toevallig heb liggen. Kan van alles zijn, paprika, champignons of courgette. Soms met zalm ipv garnalen, heeeeerlijk

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:02

Ik ben verzot op pizza met heel veel ansjovis.
Meestal maak ik die zelf met zo'n pakket, met een blikje en ook zalm of tonijn erbij.
heerlijk.
verder vind ik met pepperoni ook favoriet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:04

Ik maak ze als het even kan het liefst zelf. Ik mag en wil eigenlijk niet te veel kaas eten.
Maar qua smaak is de quattro formaggi van casa di mama mijn favoriet <3 En de quattro formaggi van de pizzeria. Die die neem ik zo af en toe eens :9

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:06

Earth schreef:
theadora99 schreef:
Ik vind dus pizza bij de italiaan helemaal niet zo lekker, heb dan liever pasta. Ik eet eigenlijk alleen de half/half shoarma/hawaii van de domino's, of de goedkope huismerk pizza's van de supermarkt (hawaii). Vind al die dure helemaal niet zo lekker :')

Jij smaakbarbaar :')

Ik weet het :')

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:07

Hatsjie schreef:
Ik ben verzot op pizza met heel veel ansjovis.
Meestal maak ik die zelf met zo'n pakket, met een blikje en ook zalm of tonijn erbij.
heerlijk.
verder vind ik met pepperoni ook favoriet.

Ik vind ansjovis ook zo lekker, maar krijg dan zo'n enorme dorst

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:07

Ik vind ze maar bij 1 italiaanse zaak hier echt lekker. ( diepvries hoef ik niet ) en dan het liefst de magaritha, niet te veel poespas

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:11

Ik vind domino's doorgaans prima. Maar van een heel goede italiaan kan ik ook zeker wel waarderen. Het liefst zo simpel mogelijk, mozzarella, tomaat, pesto of basilicum. Bij een goede authentieke italiaan is het deeg gewoon al verrukkelijk!!

Maar lust sowieso graag pizza, zelfs de diepvries varianten gaan er goed in. Die geef ik een 6je, domino's 7,5 en mijn favo italiaanse restaurant een 8,5.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:30

Als ik pizza uithaal/bestel, is dat altijd een pizza met scampi's.
Als ik een pizza meebreng vanuit de supermarkt, heb ik een top 4: carbonara - fungi - mozzarella - kebab.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:33

Aangezien ik allergisch ben voor tomatensaus maak ik alle pizza's zelf. De pizza's vanuit de winkel, oa met creme freche ed. niet te vreten Y;( Begin met een bodem, of ik koop die kant en klaar in de winkel of als ik zin en tijd heb maak ik de bodem zelf. Dan gaat erop kaas als vervanger voor de tomatensaus. Salami, brie, cheddar, paprika, ui, ananas, smac kan ook nog, en nog veel meer kaas on top. En wat ik maar net in huis heb, ik heb zelfs al rookworst op de pizza gegooid :+ :D

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:44

Wij halen pizzadeeg met tomatensaus van de AH en beleggen dan zelf de pizza. Ik vind het lekker om er ui, pepperoni, paprika, champignons en kaas op te doen. Of pesto, mozzerella en tomaat. Andere ingerdienten die op de pizza gaan hier in huis zijn shoarma, ham, ananas en salami.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:48

Thuis gezellig pizzarette <3 ik hou niet van tomatensaus op de pizza dus maak ik alles lekker met creme fraiche. Wat erop gaat verschilt van gehakt tot aan gerookte zalm. Dat is het leuke van pizzarette en je bent heel de avond bezig. Wij maken het deeg zelf want kant en klaar deeg kun je niet zo mooi dun uitrollen, dat springt de hele tijd terug in de originele vorm. En als de pizza gebakken is lekker rucola of verse basilicum erop :9

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:57

Diepvries kan mij niet bekoren.

Mijn favo is chicken BBQ en chicken curry met veeheeheeeeeel ananas :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:02

Quattro Stagione met extra groeten en vlees, van onze plaatselijke pizzaboer. Super vers en hele dunne bodem. En verder bijna alle pizza’s , ben verzot op pizza .

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:07

Ik vind de pizza van Dr Oetker de Casa Di Mama Salame Extra Piccante erg lekker. :D
Mooie stevige korst ook, yum! :9

Als ik er zelf een maak dan kies ik vaak of augurk of ananas of jalapeños. Warme ananas is zo lekker!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:13

Het lekkerste vind ik met mozzarella, pesto en pepperoni. In een brakke bui vind ik pizza met kipdoner en knoflooksaus ook heerlijk!

Ik vind het altijd jammer dat er op veel pizza’s standaard champignon zit, want dat vind ik echt heel vies.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:15

Ohhh jammie pizzaaaaa!!!
En die nepperds uit de supermarkt of van de shoarmaboer tellen wat mij betreft niet als pizza.
Dus van de Italiaan, liefst uit de houtoven.
Mijn all time favorite is de Carbonara speciaal. Dus tomaat, vlees, ui en een ei erop :D
Zelf maken is ook erg lekker, als je de bodem niet zelf wilt maken dan is het pak van Koopmans lekker en ze hebben het ook als variant in de vriezer, plakjes, net als plakjes bladerdeeg.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:17

Pizza diavola met ui, pepperoni en pepers

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:18

Ik ben niet echt een pizza liefhebber, maar voor de New York Pizza BBQ Chicken of een zelfgemaakte pizza met carpaccio (koud), pijnboompitten, Parmezaanse kaas en pijnboompitten mag je me best wakker maken :9