Geen-zin-om-te-koken Recepten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:14

Ik heb er ook nog een;

-rijst koken
-vind in je voorraad kast een blikje tonijn met groente (en van die rode saus)
-wok kliekjes groente of koop een fancy zakje voorgesneden wokgroente
-gooi het blikje tonijn erbij, wel eerst openmaken en blikje in prullenbak werpen

Eet smakelijk.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:18

Lievelings at the moment:

- Gemengde ijsbergsla, pesto olijven met witte kaas, zongedroogde tomaatjes, blikje tonijn op waterbasis en klein beetje dressing naar keuze. Et voila!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:23

J0anieke schreef:
Ik vind sommige recepten echt nog teveel werk.. :')

Mijn makkelijkste:
- pasta koken, halverwege de tijd zakje champignon groente mix bakken, zure room erdoor en klaar
- vissticks in de oven, pot groente opwarmen :+
- En ultra lui: zakje soepgroente in de soupmaker met 2 bouillonblokjes, water erbij en aanzetten dat ding: 20 minuten later is de soep klaar :')

Hahah helemaal mee eens, mijn standaard recepten zijn eigenlijk altijd 20 minuten, dus de 'geen zin om te koken' recepten moeten sneller zijn :D

- Noodles: bak gehakt/kip in de pan, zakje voorgesneden groenten erbij en een scheut conimex woksaus. Ondertussen water koken en als het kookt noodles erin, 3 minuten wachten en klaar is je eten :)
- Pasta: Zelfde als de noodles alleen dan met een pakje pomodori di passata. Duurt iets langer, want pasta moet langer koken.
- Soep: liter water met 1 bouillon blokje (voor een liter), zakje soepgroenten, wachten tot het kookt, dan handje vermicelli erbij, 3 minuten wachten en eten maar.
- Gewoon thuisbezorgd laten komen, of naar de snackbar, of een diepvriespizza.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:24

Mijn ultieme favoriet:

- 500 kg gehakt in de pan
- 500 kg spinazie in een pot

Als die allebei opgewarmd zijn, het gehakt bij de spinazie gooien, en daar 3/4 van een flesje room door roeren. Peper en zout erbij. Klaar :D

Er kan ook pasta bij, maar dat doe ik zelf nooit haha.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:30

Ik kook elke zondag rijst met quinoa, pompoenpitten en gedroogde abrikozen voor ongeveer 4 porties. Als ik geen zin heb om te koken haal ik wat groente uit de vriezer, bak dit en gooi er een portie rijstmix bij. Lijkt meteen een hele maaltijd.

(De rest van de porties maak ik op tijdens de lunch, hou niet zo van brood)

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:35

Een clubsandwich! :')
Bak wat spek, een eitje, op twee getoaste boterhammen met mayonaise en sla en voila. Natural chipje erbij en het lijkt haute cuisine.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:52

Traybakes zijn zeker makkelijk en snel. Alleen het wachte duurt voor snelle recepten als je eigenlijk 10 minuten geleden al aan tafel had willen zitten omdat je zoveel honger hebt te lang. Voor die momenten maak ik wel eens:

Blikje kidneybonen + mais opwarmen = 3 minuten. In die tijd wraps opwarmen, kaas opstrooien en daarna de bonen en mais verdelen met een schepje tacosaus uit een potje. Binnen 5 minuten zit ik dan aan tafel.

Iets langed is het koken van een eitje,, snijden van een komkommeren, oude kaas, wraps opwarmen blijkje tonijn open trekken. Tonijn over de wrap verdelen. Desgewenst met wat wasabimayo insmeren. Oude kaas en komkommer er over verdelen en vervolgens ook de eitjes. Oprollen en eten maar. Binnen 10 minuten zit ik aan tafel.

Pasta + eitjes koken. Gelijk door met het snijden van tomaatjes + paprika. Verse pasta saus opwarmen of Pesto gebruiken. Pasta afgieten, groentes erdoorheen, eitjes pellen en erbij doen. Als laatste de saus er doorheen. Ook lekker met blokjes chorizo. Met 10 minuten zit je aan tafel.

Rijst koken, net voor het eind van de kooktijd een blikje of diepvries erwten en/of mais er doorheen. Teglijk twee eitjes bakken. Rijst en groente afgieten, eitjes erbij, schep sambal uit een potje en eventueel saté saus uit de magnetron. Met 10 mintuen zit je aan tafel.

Soep uit de diepvries opwarmen, of soep uit zak/blik. Ik maak vaak een grotd pan maaltijdsoep waar 6-7x van gegeten kan worden. Dat is 1x een uur werk en dan elke keer 10 minuten opwarmtijd. Lekker met bijvoorbeeld een wrap bekleed met kipfilef en cheddar, even aangebakken in de pan. Of afbakstokbrood. Met 10 minuten zit je aan tafel.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:54

Mijn to go; gchnocci bakken, diepvriesgroenten bakken met daarbij pasta saus / tomaten fritta en wat kruiden. Evt nog (vega) gehakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:57

Jeetje met de meeste dingen ben je alsnog aan het koken. Makkelijk is hier: soep uit zak of blik opwarmen. Stokbrood afbakken in de oven. Frites en snacks uit de airfryer.

Of eten bestellen :j

Wat ook heel makkelijk is als je alleen bent, en gezond en lekker: stoommaaltijden van AH. Of hun maaltijdsalades.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:59

Thats_Me schreef:
Traybakes zijn zeker makkelijk en snel. Alleen het wachte duurt voor snelle recepten als je eigenlijk 10 minuten geleden al aan tafel had willen zitten omdat je zoveel honger hebt te lang. Voor die momenten maak ik wel eens:

Dat klopt wel. Maar de vraag die werd gesteld was geen zin om te koken. ;)

Als het sneller moet wordt het hier kliekjesdag. Hop in de magnetron en klaar. Overigens ook een prima optie uiteraard voor geen zin om te koken.

Ik zie namelijk veel grechten die ik echt nooit zou maken. Niet om dat de ingredienten niet goed zijn(of niet naar mijn smaak) maar omdat naar mijn mening sommige dingen gewoon tijd nodig hebben om lekker te worden.

Want waar ik echt geen zin in heb is eten wat niet lekker is. Dan pak ik nog liever een boterham.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:01

Eten wat niet lekker is. Ik ben opgevoed met smaakt het niet dan voedt het wel. Dat krijg je er toch niet helemaal uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:10

De meeste recepten die hier staan duren mij ook te lang :')
Als ik echt geen zin heb om te koken dan heb ik ook geen zin om groente te snijden, aardappel schillen, of meerdere pannen te moeten gebruiken, en al helemaal niet om nog naar de winkel te gaan en voorgesneden/gewassen groente en aardappeltjes te kopen :))

De broodjes met knakworst is hier ook een bekende. (Vega) knakworst hebben we altijd op voorraad.
Tortilla pizza zag ik ook al voorbij komen. Ik doe er dan tomatenpurree uit een tube op, kaas of edelgist, tweede tortilla erop, en dan in de pan totdat ie aan twee kanten bruin is.
En de pasta-zakjes van de Action staan hier meestal wel in de kast. 500ml water, zak met de pasta en kruiden/sauspoeder erbij, en klaar.
Of gewoon een blik soep waar ik dan nog een hand pasta in gooi. Dan heb je ook een hele maaltijd.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:17

8nnemiek schreef:
De meeste recepten die hier staan duren mij ook te lang :')
Als ik echt geen zin heb om te koken dan heb ik ook geen zin om groente te snijden, aardappel schillen, of meerdere pannen te moeten gebruiken, en al helemaal niet om nog naar de winkel te gaan en voorgesneden/gewassen groente en aardappeltjes te kopen :))

De broodjes met knakworst is hier ook een bekende. (Vega) knakworst hebben we altijd op voorraad.
Tortilla pizza zag ik ook al voorbij komen. Ik doe er dan tomatenpurree uit een tube op, kaas of edelgist, tweede tortilla erop, en dan in de pan totdat ie aan twee kanten bruin is.
En de pasta-zakjes van de Action staan hier meestal wel in de kast. 500ml water, zak met de pasta en kruiden/sauspoeder erbij, en klaar.
Of gewoon een blik soep waar ik dan nog een hand pasta in gooi. Dan heb je ook een hele maaltijd.

Ik ga 2 keer per week naar de supermarkt en verder heb ik niets op voorraad. Blikvoer is ranzig. :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:38

LWDaisy schreef:
Mijn ultieme favoriet:

- 500 kg gehakt in de pan
- 500 kg spinazie in een pot

500 kg, hoe groot zijn jou pannen :))

Dit is echt een topic naar m'n hart, ik heb een grondig hekel aan koken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:41

Geen zin om te koken? Dan kook je toch ook niet :+
Oftewel: pizza, magnetronmaaltijd of kant-en-klare maaltijdsalade.

Hierboven worden alleen maar recepten genoemd waarvoor je dingen moet doen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:51

Ik vind de meeste recepten hier nog best wel ingewikkeld!

Gewoon lekker diepvriespizzaatje of macaroni met ham en kaas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:54

Als ik geen zin heb om te koken wordt het een maaltijdsalade, lasagne uit de vriezer, kliekjes of een diepvriespizza :).

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:57

Ik zweer bij de iglo diepvries maaltijd zakjes (die zwarte) en als dat niet kan jumbo huismerk

Verder risotto want je kan alles gewoon in 1 pan gooien (evt met voorgesneden of diepvries groente) zB wortel, courgette, aubergine, rode peper, salami/chorizo in blokjes. Evt vlees als eerst en dan het vet er uit halen

Ook van die kant en klare verse soepen (zeker die van AH) zijn prima chill

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:06

Handig tips komen voorbij en leuke topic
Ik kijk zelf ook veel op online voor het koken dan weet wat moet kopen en ik ga meteen koken het meeste lukt goed en smaakt heerlijk
Voor 2 dagen koken vindt ik ook handig
Groeten en aardappelen hebben we uit eigen tuin, toch koop ook wel in de winkel
Vlees haal bij een slager vandaan waarvan je weet hoe het dier heeft geleefd, ook goed heeft gehad en dier waardig geslacht is zonder stres

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:19

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:27

Groente pakket (paprika, uit, prei, champignons bv) in de wok.
Spekjes in de magnetron, 2 minuten, doorroeren en nog een keer 2 minuten en ze zijn klaar (ik leg ze altijd op een keukenpapier zodat die het vet wat eruit komt opneemt.
Kruiden naar wat je lekker vind, ik pak vaak cajuin, erover heen.
Eieren opkloppen en dat over het groente mengsel als dat klaar is.
Roerbakken tot het ei klaar is, spekjes erbij en even doorwarmen.
Eventueel als het klaar is er wat geraspte kaas overheen.
Lekker op een stokbroodje met kruidenboter.
Eventueel een soepje erbij.
-------------------------------------------------------
Boterham, midden er in een vierkant uitsnijden.
Buitenring met een beetje boter in de pan.
Ei erin, plakjes tomaat, ham of salami, kaas, kruiden. het uitgesneden stuk brood leg je erop.
Gaar bakken totdat het broodje krokant is, op het kapje een mini beetje boter en omdraaien. Bakken tot ook die kant klaar is.
------------------------------------------------------------------------------
Kip in blokjes snijden, kruiden (net wat je lekker vind). Maar kan ook met shoarma bv
Wrap verwarmen.
Vlees/kip erop.
Sla, komkommer, tomaat erop.|
Saus naar keuze, bv knoflooksaus of milde wrap saus.
Oprollen en klaar.
------------------------------------------------------------
Kip bakken met kruiden, of shoarma in de pan.
Patat bakken.
Als alles klaar is.
Patat in een schaal, kip erop. daarover heen sla, tomaat, knoflooksaus, en kaas.
Nog even in de oven totdat de kaas goed is gesmolten
------------------------------------------------------------------------------
Tagliatelle koken.
Zalm mootje garen (kan ook heel goed in de magnetron en veel sneller), let op niet te gaar want dan wordt het droog.
Ui en champignons bakken. Spinazie erbij, roomsaus of saus voor tagliatelle erbij. Scheutje kookroom voor net een wat romiger effect.
Samen eten met de taglitelle.
Als alternatief voor de zalm kan je ook hamblokjes gebruiken en voor de taglitelle spaghetti nemen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:30

kippenpootjes in oven en vervolgens rijstkoker, met wat roerbakgroenten

lekker simpel en zo klaar :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:34

Courgette in de airfryer om te grillen. Pasta koken. Alles in de pan gooien en dan groene pesto erdoor. Handje rucola erover, wat kaas en binnen 15 minuten eten. _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:36

Het komt zelden voor, maar als ik echt geen zin heb om iets te maken dan kluts ik twee eitjes met een beetje geraspte kaas, in een koekenpan rullen en klaar. Een iets luxere variant is met gebakken aardappeltjes erbij. Dus aardappeltjes bakken, eitjes en geraspte kaas er doorheen roeren en klaar. Punt is dat ik het liefst elke dag verse groente eet, dus dit komt echt heel weinig voor.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:50

Hier is het meer de afweging 'heb ik geen zin om UITGEBREID te koken, of uberhaupt geen zin in koken?'

Indien dat eerste: pasta koken, spekjes uitbakken (of nog sneller: cabanossi of cervelaat in plakjes snijden, die kun je gewoon koud erdoor mikken :) ), diepvries- of verse erwtjes paar minuten bij de pasta mikken, creme fraiche door het geheel mengen.
Of bijv verse ravioli halen bij de supermarkt, saus erbij en dan wat paprika in blokjes of wat spinazie erbij.

Maar heb ik écht écht écht geen zin: diepvriespizza in de oven, frietjes in de oven met een snack, zelfgemaakte soep uit de vriezer opwarmen.

Ik eet het liefst wel altijd groente en kook bij voorkeur wél dagelijks, maar ja, we hebben allemaal van die 'ik moet NU iets eten' dagen :D