Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daffodil schreef:En daar komen de moraalridders......waarom voel je je nou geroepen om te reageren op iets wat je totaal niet aanstaat? Negeer het dan ipv altijd maar proberen een ander de mening op te dringen. Ik begrijp dat niet, laat een ander zijn/haar eigen keuzes maken.
sanso schreef:Astorga schreef:Met mij kun je best veel kanten op, maar het onderwerp kreeft eten op een forum voor dierenliefhebbers vind ik wel ingewikkeld hoor. Zelf laat ik mijn eten liever niet lijden voordat het op mijn bord belandt.
![]()
![]()
Bedankt voor de tips alle andere! Ik ga ze checken!
ElineGC schreef:Ik ben zelf kok op een goed niveau en ken veel koks die op hoog niveau koken. Wij doden de kreeft voordat we het koken. Dat word je ook aangeleerd op de koksopleiding. Volgens mij is het een beetje van oudsher dat de kreeften levend gekookt worden.
In het restaurant waar ik werk, werken we niet standaard met kreeft. Ik maak het wel eens voor thuis bij een barbecue, wellicht dat je het zelf ook lekker kunt maken?
Als je geen ervaring hebt emmer kreeft doden kun je ook vragen of een restaurant het voor je zou willen doen en dan vragen of zij hem dan even kort gaar koken voor je . ( niet te gaar!) en dan zelf op de bbq met wat asperge, hollandaise en een lekkere vinaigrette!
Amber_anne schreef:ElineGC schreef:Ik ben zelf kok op een goed niveau en ken veel koks die op hoog niveau koken. Wij doden de kreeft voordat we het koken. Dat word je ook aangeleerd op de koksopleiding. Volgens mij is het een beetje van oudsher dat de kreeften levend gekookt worden.
In het restaurant waar ik werk, werken we niet standaard met kreeft. Ik maak het wel eens voor thuis bij een barbecue, wellicht dat je het zelf ook lekker kunt maken?
Als je geen ervaring hebt emmer kreeft doden kun je ook vragen of een restaurant het voor je zou willen doen en dan vragen of zij hem dan even kort gaar koken voor je . ( niet te gaar!) en dan zelf op de bbq met wat asperge, hollandaise en een lekkere vinaigrette!
Mag ik vragen hoe jullie de kreeft doden? In het artikel hierboven komt namelijk naar voren dat met een mes doden niet zo effectief is als bij zoogdieren. Verdoven zou namelijk de beste optie zijn. Gebeurt dit in de praktijk ook?
daffodil schreef:Je kunt op mij blijven reageren maar als je er zo op tegen bent, wat doe je hier dan?
8nnemiek schreef:daffodil schreef:Je kunt op mij blijven reageren maar als je er zo op tegen bent, wat doe je hier dan?
Ik vraag me juist af wat mensen die levend koken goedpraten op een paardenforum doen![]()
In ieder geval goed te lezen dat er ook restaurants/koks zijn die wel eerst doden of verdovenDit zou van mij direct wettelijk verplicht mogen worden.
Dallista schreef:Heerlijk, kreeften eten! Ik ga de adresjes noteren! Kan er helaas dit jaar niet van genieten in de VS (kreeft en krab is echt een lievelingskostje van me daar!), dus misschien een keertje hier dan maar.