Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pandora2 schreef:Of de Château Petrus![]()

Kobus17 schreef:Cab-Sav, maakt niet zoveel uit van welk land, is altijd wel een lekker makkelijk drinkbare wijn, die drink ik graag op een verjaardag o.i.d . Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar uit de meer stevigere wijnen (de Barolo, Amarone, Malbec) metname bij het eten, maar een goede italiaanse Valpolicella Ripasso kan ik ook zeer zeker waarderen. In de zomer drink ik graag wel een sauvignon blanc uit Australië.
Wij hebben ook een wijncursus gedaan vanwege het feit dat wij wijnen lekker vonden maar niet echt konden definiëren hoe bijvoorbeeld een label te lezen, en wat vind je nu echt lekker en wat absoluut niet. Hoe een wijn te ruiken en proeven. want het blijft hoe dan ook;iedereen heeft een eigen smaak en wat de één lekker vind is niet per definitie ook de smaak van de ander.
Ceffyl schreef:@Albert: is Riesling niet een vrij zoete witte wijn? Want dat is niet echt mijn ding. Ik houd van volle, boterige, witte wijnen.
Nu zijn ze meestal prachtig rins tot steendroog met een heerlijk mineraal tintelingetje.
standaard ons wijntje als ik bij familie daar in de streek op vakantie ben.NatasjavE schreef:Pandora2 schreef:Of de Château Petrus![]()
En dan meteen een kistje kopen
https://www.grandcruwijnen.nl/chateau_petrus

Pandora2 schreef:Of de Château Petrus![]()
NatasjavE schreef:Pandora2 schreef:Of de Château Petrus![]()
En dan meteen een kistje kopen
https://www.grandcruwijnen.nl/chateau_petrus

Pandora2 schreef:DeMolenhoek schreef:De Liefmans wijnen zijn heel lekker. Zowel de Franse als de Afrikaanse. De Franse kopen wij in de Delhaize (België) en de Afrikaanse zijn te vinden in de AH. Kosten een €6/€6.5 per fles.
Ik wist niet dat Liefmans ook wijn had ! Dacht enkel bierbrouwerij.
Weer wat geleerd vandaag !![]()
Mijn voorkeur is ook de Sancerre.
Van bubbels lust ik zowat alles. Cava, prosecco, champie...laat maar komen
Maar de wijn is ook zeker een aanrader. 3 jaar geleden ontdekt en niet meer weg te denken uit onze koelkast

)Varekaj schreef:Als je graag Kriek drinkt (het bier) moet je die van brouwerij Lefebvre eens proberen. Kan je normaal wel vinden in de colruyt in België (is dezelfde brouwer van Barbar, Hopus en Manneken Pils). Die kriek zit tussen Liefmans en Lindemans in.