Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar wil dit keer wel een keer iets leuks maken ipv gourmetten ofzo
en een quiz je om de sfeer er in te houden.
chamion schreef:Nou ik ga niet alleen eerste kerstdag iets organiseren, heb ook mensen uitgenodigd voor oud jaars avond... Wel lekker simpel gourmetten. Hoewel simpel? Ik ben nogal van de bakjes, mengsels, apart vlees, vis en tofu blokjes.
en verder nog ff kijken), boomstammetjes in plakjes, varkenshaasmedaillons/hamburgers/speklapjes/kalkoenschnitzels in stukjes, geitenkaasjes in spek en verder nog wat bakjes vlees (biefstuk/mini cordon bleus/chipolataworstjes/slavinkjes, moet ik nog ff halen).
chamion schreef:Nou ik ga niet alleen eerste kerstdag iets organiseren, heb ook mensen uitgenodigd voor oud jaars avond... Wel lekker simpel gourmetten. Hoewel simpel? Ik ben nogal van de bakjes, mengsels, apart vlees, vis en tofu blokjes.
Rebecca schreef:Heb een koud tussen gerecht gekregen bij verdeling van het kerstdiner , heb ergens de hekel aan en dat is koud eten bij het diner, even nadenken wat ik maken ga
tips zijn welkom. Melia schreef:Ik lees ook even mee. Dit jaar eet de familie weer bij ons. Zoek met name nog inspiratie voor soep en groentes bij het hoofdgerecht.
Ik ken namelijk een heerlijke oosterse soep die heerlijk smaakt maar super makkelijk te maken is. Sommige onderdelen kan je ook van te voren maken. Maak hem graag voor gezelschap en hij is altijd een succes. 

vloeibaar stikstof.... lastig spul voor een hobby kok. Maar je kan ook kant en klaar "sneeuw" kopen
. Het mag vegetarisch zijn. Vlees wordt hier toch niet echt gegeten (op frikandellen en hamburgers na maar dat vind ik niet heel kerstachtig.
)