Aankomen en afvallen tegelijk in 1 huishouden, hoe?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Aankomen en afvallen tegelijk in 1 huishouden, hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:34

Van snoepen krijg je ook geen energie en dat is vast niet de manier waarop de dokter wil dat je aankomt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:57

Spelt schreef:
NatasjavE schreef:
Het zijn vrijwel allemaal van die zoete smaakjes.

Banaan, aarbei, cocos, chocolade. brrrrr....

Heb er ook heel veel geprobeert. :j

Tegenwoordig ben ik blij als ik exact in het gezonde BMI gebied zit.(altijd onderkant) *\o/*

Ja vind het altijd ee beetje chemisch smaken, chocolade ging nog maar aardbei kreeg ik echt niet weg. Ik zit nogsteeds net onder mijn minimale bmi en dat vind ik echt enorm frustrerend :(

Ik zal eens kijken naar de apps die jullie genoemd hebben, is wel fijn om een beetje inzicht te krijgen in het aantal calorieën wat ik binnen krijg op een dag :o Heb er nu echt totaal geen weet van..

@Lizz, ik loop ongveer 3 keer in de week een half uur hard samen met mijn vriendin. Verder loop ik op het werk ook heel veel, tussen de 8 en 10 km ongeveer.

Ik wil je niet aan de poeders hebben
Maar qua smaak, ik heb poeder van nature’s garden staan , dat smaakt absoluut niet chemisch , (vanille chai smaak)
Die smaak heb je gewoon in de hand door wel merk en welke smaak je koopt
Cocos , maar ook zaken als cookies en Cream , aardbei etc moet ik ook sowieso niet aan denken btw
Of ze nu wel of niet chemisch zijn .
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 14-01-19 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:59

Sonja_vR schreef:
Maar qua smaak, ik heb poeder van nature’s garden staan , dat smaakt absoluut niet chemisch , (vanille chai smaak)

brrrrrrrr!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:04

Ik zit ook altijd snel vol en neem om een uur of 9 mijn toetje. Volle kwark met wat muesli, vanille vla, van die gele rijstevla, werkt bij mij het beste.

Of een schaaltje gemengde nootjes als je dat niet lekker vindt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:24

NatasjavE schreef:
Sonja_vR schreef:

brrrrrrrr!

Sja... is nogal persoonlijk , ik vind deze juist lekker omdat het geen zoete smaak is, maar juist kruidig is en diepte heeft.
En ben sowieso massala chai addict
Mij maak je niet blij met aardbei , banaan oid

(Ik gooi een halve scoop door mijn ontbijt smoothies in de zomer )

Maar als TS het opgelost krijgt met normaal eten i.p.v. poeders is dat altijd aan te raden

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:15

Spelt schreef:
@Lizz, ik loop ongveer 3 keer in de week een half uur hard samen met mijn vriendin. Verder loop ik op het werk ook heel veel, tussen de 8 en 10 km ongeveer.

Je sport voldoende, alleen zal jij hier juist eerder van afvallen ipv aankomen. Overigens niet slecht hoor om hard te lopen. Zorg wel dat je na het bewegen genoeg proteïne binnen krijgt (goede kwark bijv en doe er wat lekkers in).
Zou je aan willen komen dmv spieren trainen, zou je minder cardio (hardlopen) moeten en meer richting op spieropbouw.

Overigens vind ik de tip van Lieveli ook een goede. Die pagina op insta heeft goede recepten, is zelfs een ereader van las ik. Hoef je niet anders te koken, maar jij en je partner scheppen anders op.
Ik ben iig al aan het zoeken op die pagina’s voor onszelf :D

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:32

bigone schreef:
Er zijn ook speciale caloriekoekjes bij de Jumbo, weet zo de naam niet. En eventueel tijdelijk drankjes bij de apotheek halen. Zitten in 200 ml pakjes en leveren 2000 calorieën , neem ik ook zodra mijn gewicht te laag word. Verder wel gezond en dan denk ik aan de schildklier .

Zal eens kijken, al probeer ik eigenlijk meer calorieën te zoeken in het gewone dagelijkse eten. Mocht het nou wel ineens weer achteruit gaan is dat voor mij nog een soort "nood oplossing". Maar dat is ook meer omdat ik mijn eetstyle aan wil passen en behouden.

MarcoBorsato schreef:
Op insta is een pagina 'How to count calories' waar ze met dezelfde ingrediënten een afval/aankom maaltijd maken. Supertof!

Wat een super tof account! Gelijk gevolgd! Het geeft me zo gelijk een makkelijk inzicht hoeveel calorieën ergens in zitten. Thanks! En nee snoepen is niet de manier hoe ik aan wil komen en lijkt meestal ook wel averechts te werken bij mij. Hoe ongezonder ik eet hoe meer ik afval :Y)

ClauH schreef:
Ik zit ook altijd snel vol en neem om een uur of 9 mijn toetje. Volle kwark met wat muesli, vanille vla, van die gele rijstevla, werkt bij mij het beste.

Of een schaaltje gemengde nootjes als je dat niet lekker vindt.

Dat is ook een goeie! Meestal eet ik na het avond eten niks meer, terwijldat misschien juist nog wel wat wil helpen in het aankomen.

Lizz schreef:
Spelt schreef:

Je sport voldoende, alleen zal jij hier juist eerder van afvallen ipv aankomen. Overigens niet slecht hoor om hard te lopen. Zorg wel dat je na het bewegen genoeg proteïne binnen krijgt (goede kwark bijv en doe er wat lekkers in).
Zou je aan willen komen dmv spieren trainen, zou je minder cardio (hardlopen) moeten en meer richting op spieropbouw.

Overigens vind ik de tip van Lieveli ook een goede. Die pagina op insta heeft goede recepten, is zelfs een ereader van las ik. Hoef je niet anders te koken, maar jij en je partner scheppen anders op.
Ik ben iig al aan het zoeken op die pagina’s voor onszelf :D

Ik doe ook eigenlijk meer aan hardlopen om mijn hoofd even leeg te maken na een lange werkdag. In een sportschool ben ik nog nooit geweest maar is misschien wel het proberen waard!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 07:33

Al bij een diëtist geweest? Volgens mij zitten er bij iedereen in het basispakket een aantal uur dat je er heen kan.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:03

daantjuhhh schreef:
Een man heeft meer nodig dan een vrouw.
Als jij nou eens zijn normale dagelijkse inname gaat eten en hij jouw normale dagelijkse inname zou je in theorie aan moeten komen en je man af moeten vallen.

Maar wie weet denk ik te makkelijk ? _O-

Hahah dit dacht ik dus ook.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:37

Absolem schreef:
daantjuhhh schreef:
Een man heeft meer nodig dan een vrouw.
Als jij nou eens zijn normale dagelijkse inname gaat eten en hij jouw normale dagelijkse inname zou je in theorie aan moeten komen en je man af moeten vallen.

Maar wie weet denk ik te makkelijk ? _O-

Hahah dit dacht ik dus ook.

TS heeft geen man, heeft ze ook al eerder aangegeven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:20

Wij combineren hier koolhydraatarm (om af te vallen) met 'gewoon' en dat werkt eigenlijk best goed. Degene die af moet vallen eet een flinke portie groenten met vlees/kip/vis en degene die niet af hoeft te vallen eet ongeveer hetzelfde (iets minder vlees/kip/vis) en neemt daar aardappels/pasta/rijst bij. Zo hoef je niet 2 compleet verschillende maaltijden te bereiden.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:26

Als extra voor jezelf proberen ook warm te lunchen? Dus koken voor 3 personen, 1 portie in een bakje mee naar het werk.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:45

Princesj schreef:
Als extra voor jezelf proberen ook warm te lunchen? Dus koken voor 3 personen, 1 portie in een bakje mee naar het werk.

Of je eten over de middag nu warm of koud is, maakt in principe niets uit, toch? Of je nu 500kcal aan boterhammen eet, of 500kcal aan pasta/saus/groenten...

TS: Een voorganger heeft het ook al gesuggereerd. Probeer sowieso een verschil in koolhydraten te maken. Waar je vriendin bv 50gr pasta met 500gr groenten eet, zal het voor jou 200gr pasta met 200gr groenten zijn. Op die manier kan je in de avond hetzelfde eten, maar wel met een verschil in kcal.

Verder indd kaas bij je pasta eten, een extra broodje bij de soep, ...

Na het avondeten proberen om nog iets kleins te eten. Ik ben grote fan van bv kwark met pindakaas en stukjes appel of druif. Gezond, met goeie kcal. Of een bakje volle yoghurt met een banaan door.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:32

Florenc schreef:
Of je eten over de middag nu warm of koud is, maakt in principe niets uit, toch? Of je nu 500kcal aan boterhammen eet, of 500kcal aan pasta/saus/groenten...

Als je snel vol zit is 4 a 5 boterhammen eten een behoorlijke opgave. Veel kauwen, duurt lang, dus je zit snel vol. Een warme maaltijd eet je een stuk sneller weg, waardoor je makkelijker een grotere hoeveelheid kcal kan wegwerken.